Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Referral ved bilkjøp

Startet av Futurecar, mandag 13. august 2018, klokken 19:07

« forrige - neste »

Futurecar

Heisann
Forstår det slik at man må bruke en henvisningskode ved bilkjøp for å få gratis superlading. Den sin kode man bruker får da en 'gave'fra Tesla.
Den ene selgeren jeg snakket med sa at når jeg bestilte bilen fikk jeg personlig kode og at denne da kunne brukes når vi fikk bilen så kunne vi få gaven selv. En annen selger sa at det ikke gikk. Noen som har erfaring eller står det noe i retningslinjene om dette?

What-a-watt

Fra Tesla:

Del henvisningskoden din for å gi fem av vennene dine gratis, ubegrenset supercharging med en ny Model S eller Model X. Som en takk til deg, sender vi deg premier inkludert Tesla-kreditt, et Founder Series Powerwall-hjemmebatteri og en invitasjon til det neste avdukningsarrangementet.

Nasatech

Tror ikke du kan være deg selv FØR du kjøper deg Tesla.

Hvis det er det du spør om?

Futurecar

Ok. Er det noen her som har bestilt bil men ikke fått den enda? For da kan vi vel bytte koder og få hver vår premie? Hadde fristet med ladestasjon i garasjen :)

Vhagar

Får vel ikke den koden før kjøpet er gjennomført? Den dukket ikke opp på min side før etter at jeg fikk bilen utlevert hvertfall. Dessuten, det er egen tråd for å putte slike forespørsler i.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Ellemelle

Om PM-kassen din ikke allerede er overfylt av folk som vil gi deg referals, ville jeg heller ha gått inn på en av facebook-gruppene.

Der er det helt sikkert noen som vil gi deg ladestasjonen (pluss litt til), siden en referal er verdt opp mot 40 000 kroner pr stykk for de som sparer til en Roadster.

Nasatech

Bare vær obs på å ikke gjøre dette for åpenlyst.

Tesla har fått klager på dette (det er strengt forbudt) og selgere har fått Mail på å få referral skriftlig fra samtlige kjøpere. Finner de ut at referral er kjøpt/betalt så fjerner de godene fra begge parter.

georglu

Sitat fra: Nasatech på onsdag 15. august 2018, klokken 09:30
Bare vær obs på å ikke gjøre dette for åpenlyst.

Tesla har fått klager på dette (det er strengt forbudt) og selgere har fått Mail på å få referral skriftlig fra samtlige kjøpere. Finner de ut at referral er kjøpt/betalt så fjerner de godene fra begge parter.

Hvis det er forbudt å gi bort (enten penger eller gaver) når noen bruker din referral hvorfor gjør "alle" det så åpenlyst da?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Nasatech

Sitat fra: georglu på onsdag 15. august 2018, klokken 09:40
Sitat fra: Nasatech på onsdag 15. august 2018, klokken 09:30
Bare vær obs på å ikke gjøre dette for åpenlyst.

Tesla har fått klager på dette (det er strengt forbudt) og selgere har fått Mail på å få referral skriftlig fra samtlige kjøpere. Finner de ut at referral er kjøpt/betalt så fjerner de godene fra begge parter.

Hvis det er forbudt å gi bort (enten penger eller gaver) når noen bruker din referral hvorfor gjør "alle" det så åpenlyst da?

Det har alltid vært forbudt, men det ble veldig mas etter at der ble tatt opp på Facebook forrige uke. Samtlige selgere i Tesla fikk Mail fra ledelsen på fredag.

CaZpaH

Sitat fra: Nasatech på onsdag 15. august 2018, klokken 09:52
Sitat fra: georglu på onsdag 15. august 2018, klokken 09:40
Sitat fra: Nasatech på onsdag 15. august 2018, klokken 09:30
Bare vær obs på å ikke gjøre dette for åpenlyst.

Tesla har fått klager på dette (det er strengt forbudt) og selgere har fått Mail på å få referral skriftlig fra samtlige kjøpere. Finner de ut at referral er kjøpt/betalt så fjerner de godene fra begge parter.

Hvis det er forbudt å gi bort (enten penger eller gaver) når noen bruker din referral hvorfor gjør "alle" det så åpenlyst da?

Det har alltid vært forbudt, men det ble veldig mas etter at der ble tatt opp på Facebook forrige uke. Samtlige selgere i Tesla fikk Mail fra ledelsen på fredag.

Hva menes med skriftlig fra samtlige kjøpere? Er jo veldig lett å omgå og komme opp med en "dekkhistorie" hvorvidt en kode er solgt eller ikke. Uansett er det jo veldig vanskelig for Tesla å kunne bevise om det har vært et kjøp eller salg av referral kode.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Ellemelle

På facebook trenger han ikke gjøre dette åpenlyst.
Han trenger bare nevne i en bisetning at han vurderer å kjøpe en ny Tesla. Tre minutter senere har han 2-300 private meldinger med tilbud om det ene og andre i bytte mot referalkode :-)

Futurecar

Hei takker for tips. Ble til at vi fikk litt bistand fra andre og sett litt på bilen deres og fikk deres kode som takk for hjelpen:)

goelgen

Har opprettet gruppe på Facebook for referral hvor dem som ønsker å få kode og de som ønsker å gi kode kan finne hverandre. Men tanken er at det kun er 1 referral per bruker på forumet og dermed at flere kan få en ladeboks. Ingen gjenytelser utover lovlige. Gruppen er åpen og i oppstart, så får vi se om det kan slå an.
https://m.facebook.com/groups/281640232429733

Spurkis

Jeg kaster meg på den her, skal kjøpe inventory stock bil. Er det slik at dersom en bruker min kode så vil jeg jeg få gratis ladestasjon hjemme? Alt jeg trenger er en elektrikker som installerer den?

CaZpaH

Sitat fra: Spurkis på mandag 20. august 2018, klokken 18:30
Jeg kaster meg på den her, skal kjøpe inventory stock bil. Er det slik at dersom en bruker min kode så vil jeg jeg få gratis ladestasjon hjemme? Alt jeg trenger er en elektrikker som installerer den?

Ja... Og så vil man få de videre premiene i stigen ved flere referrals.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA