Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gummimatter til bagasjerom ny X 100 D

Startet av Gerifr, mandag 13. august 2018, klokken 17:51

« forrige - neste »

Gerifr

Får levert ny X 100 D medio September og tenker å ha klart bl a gummimatter. Bilen min er en 5 seter og jeg er på utkikk etter en matte som dekker bagasjerom i tillegg til nedlagte bakseter. Ser for meg en løsning hvor den delen som skal over baksetet(når det er nedlagt) kan legges opp langs setet når det er "slått opp" Finnes noe slikt på markedet? Har hunder og da er en slik, eller tilsvarende, en nødvendighet!

Mvh
Geir

Mxoslo

Håper det finnes, på jakt etter nye selv. Tesla sine matter er etter mitt syn for stive og for formtilpassede. Noen har gått bananas på tegnebrettet og laget harde matter som går helt ut og dekker hver mm². Greit når det ligger stille, men når mattene skal ut for å vaskes kiler de seg fast og skjærer inn i annet interiør. Om man prøver å komme ned i bagagerommet under gulvet bak bretter kantene på matten seg ut og kiler seg fast i siden av bilen så man virkelig må jobbe med å få opp matten først før luken.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

THE

Hva med disse?

https://www.evaccessories.co.uk/product/tesla-model-x-5-seat-frunk-boot_trunk-2nd-row-seat-back-seat-mats/

Lurer på å bestille bagasjeromsmatte til 6 seter av disse selv. Eneste problemet ser ut til å være at det ikke er matter som passer med plate i nederste posisjon.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Gerifr

Akkurat noe slikt jeg så for meg  :)Men det var en hårete pris :o

Finnes det noe maler e l og man kan kutte dem til selv?

Geir

np

Hva ble det til? Erfaringer?

Har sett på disse, men koster jo litt... (https://evannex.com/products/evannex-all-weather-floor-mats-for-tesla-model-x-6-seater)

Jeg tenker til hele bilen. Får bilen i Desember, så greit å ha dette på plass til den kommer.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Gerifr

Gikk til slutt for gummimatte fra Gytis Autek. Dekker kun bagasjerom og det er tross alt det viktigste...

Gulvmatter kjøpte jeg til en meget hyggelig pris på Ebay, og ser i tillegg meget bra ut :-)

Mvh
Geir

ilocinho

Vi har en 7-seter hvor 3. seterad som regel er nedslått. Innimellom trenger vi å bruke de to bakerste setene. Noen som vet om bagasjeromsmatten til Tesla er såpass myk at man bare kan rulle den sammen om man ad hoc trenger å bruke de to bakerste setene?
X75D - 2019
e-Golf - 2015

geear

Ikke helt svar på spørsmålet, men Gytis sin er iallfall det. Har også 7-seter og kjører ofte med tredje seterad nedlagt, men har matta for 7-seter og ingenting på ryggen til tredje setard. Da passer den også nedi bakerste del om du setter plata et hakk lenger ned. Kan skvises inn helt nederst også om du tar ut hele plata.

ilocinho

Takk for svar! Er du generelt fornøyd med kvaliteten på Gytis-mattene? Lukter de?
X75D - 2019
e-Golf - 2015

geear

De er helt ok. Jeg har Tesla sine ganske harde "gummimatter" (plast) inni bilen (men de har ligget på garasjeloftet hele vinteren, syns teppe er mer digg, og det skal bare støvsuging til, så er de fine igjen, selv med tre unger), og Gytis sine i frunk og trunk. Syns kanskje Gytis sine er litt i overkant myke og flimsy, men det har sine fordeler også, og er jo noe av det du etterspør. De har gjort jobben for oss.

Stig-Arne

Jeg er iallefall ikke fornøyd med kvaliteten på Tesla mattene. Har kun fremme, de er laget av plast og ikke gummi. Glatte er de og vriene å få ut uten at alt sand og skitt ligger igjen inne i bilen.
Bak har jeg kun har stoff matten. Og det har fungert bra.

Model X 7 seter

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Joachim@sancon.no

Har gytis sine gummi matter fremme og bak. Der er av vanlig gummi og veldig mye bedre en de plastmattene til Tesla.

Har også kjøpt den plata som dekker brønnen bak på min 5 seter X. Plutselig blir bagasjerommet veldig stort. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA