Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Livet sammen med Kona

Startet av Gordon Retriever, fredag 10. august 2018, klokken 21:04

« forrige - neste »

tuono

Sitat fra: navyelsen på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:55
Det viser strømforbruk til vedlikeholdslading av 12V batteriet.

Feil! Aner ikke hvordan man legger inn dokumenter og bilder her, men jeg har utfyllende info om hva som gjelder mht. den visningen han spør etter.

mooser

'Vedlegg og andre alternativer' når du svarer på post.

batterimannen

Tok en tur til Nordby Shoppingcenter med Konaen i dag. Var digg å vite at man lett kan kjøre tur-retur uten å lade. Tok allikevel en tur på treig-ladingen i parkeringshuset. Det er 12 plasser som er gratis, var 1 ledig da vi kom dit. Eneste jeg gjorde feil først var at jeg trodde de mente Plan P-2 da det stod "andre plan" i beskrivelsen på Nordby sine hjemmesider. Andre plan er P-1.

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

1000kwh

Sitat fra: batterimannen på søndag 30. juni 2019, klokken 21:58
Tok en tur til Nordby Shoppingcenter med Konaen i dag. Var digg å vite at man lett kan kjøre tur-retur uten å lade. Tok allikevel en tur på treig-ladingen i parkeringshuset. Det er 12 plasser som er gratis, var 1 ledig da vi kom dit. Eneste jeg gjorde feil først var at jeg trodde de mente Plan P-2 da det stod "andre plan" i beskrivelsen på Nordby sine hjemmesider. Andre plan er P-1.
Fint at du er fornøyd, men er det ikke best å la laderne stå til dem som faktisk trenger det?

batterimannen

Sitat fra: 1000kwh på søndag 30. juni 2019, klokken 22:00
Sitat fra: batterimannen på søndag 30. juni 2019, klokken 21:58
Tok en tur til Nordby Shoppingcenter med Konaen i dag. Var digg å vite at man lett kan kjøre tur-retur uten å lade. Tok allikevel en tur på treig-ladingen i parkeringshuset. Det er 12 plasser som er gratis, var 1 ledig da vi kom dit. Eneste jeg gjorde feil først var at jeg trodde de mente Plan P-2 da det stod "andre plan" i beskrivelsen på Nordby sine hjemmesider. Andre plan er P-1.
Fint at du er fornøyd, men er det ikke best å la laderne stå til dem som faktisk trenger det?

Var der bare ca 2 timer. Var 3 ledige plasser da vi dro, så folk lider nok ingen nød. Var første gang jeg brukte den laderen som har en vanlig stikkontakt i den andre enden. Har lyst til å prøve ut litt forskjellig. Har kun hatt elbil i 2 uker nå.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Biff

På en 12v lader vil en kona lade ca 20% ila 7-8 timer. Det tar ca 10-20 minutter på hurtiglader. Jeg mener det er høflighet å gi sakteladerne til de som har biler med under 200km maks rekkevidde

Håkon77

På jobben har vi stikkontakt, 5stk, og ca 10 elbiler. Når jeg kjørte Leaf var jeg avhengig av lader da det gikk med 80% en vei. Den ladet så og si opp til 100% på 8timer. Med Kona går det med 20-25% og jeg får 10-15% på 8timer. Jeg ser ikke helt poenget med at jeg skal stå der da. Men jeg registrerer at andre lader der uansett. Når man har ioniq, med 5mils reisevei, så er det ikke behov for lading. Eller når man plugger i Teslaen og lar den stå i to døgn. Vi er alle forskjellige og for noen er kanskje økonomi viktigere enn høflighet.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Biff

Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 02. juli 2019, klokken 22:30
Vi er alle forskjellige og for noen er kanskje økonomi viktigere enn høflighet.

Der beskrev du nettopp mennesket som art  :+1:

batterimannen

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Baggasjerom med barnevogn. Får plass til 1 bag eller ca 2 poser i tillegg uten å styre for mye.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA