Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace

Startet av Xander, fredag 10. august 2018, klokken 14:13

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: daktari på lørdag 29. september 2018, klokken 23:29
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 29. september 2018, klokken 23:24
Skjønte ikke at man måtte trykke på lås opp knappen på bilen for å få løs hurtiglader. Måtte derfor bruke nødåpner under panseret.
Gjelder det når bilen er ulåst også?
Ja

4Matic Fanatic


fantonsen

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. september 2018, klokken 23:49
Sitat fra: daktari på lørdag 29. september 2018, klokken 23:29
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 29. september 2018, klokken 23:24
Skjønte ikke at man måtte trykke på lås opp knappen på bilen for å få løs hurtiglader.
Gjelder det når bilen er ulåst også?
Ja

Det er vanlig det. Så lenge bilen lader, låst eller ikke, så låses alltid ladepluggen.
Man må da låse opp for å stoppe ladingen og frigjøre pluggen.
Man skal jo ikke bare kunne dra ut en plugg mens den lader med såpass stor strømstyrke, da det kan føre til lysbuer og andre uheldige konsekvenser...
Derfor skal du heller aldri dra ut stikkontakten i andre enden mens den lader! Stopp alltid ladingen først!
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Orbit

Med i-Pace holder det ikke å stoppe lading på laderen, den må også stoppes i bilen. Mulig det holder å bare stoppe i bilen, men i så fall vil lading stoppe dersom en låser opp bilen for å sette seg å vente.

(og en hurtigladeplugg er alltid låst så lenge den er strømførende, så det er ikke mulig å få lysbue der)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

lr-80

Det er vel vanlig at lading stopper når en låser opp en elbil, men den starter igjen etter en stund. I førerhåndboken til I-Pace står det «Kabelens låsemekanismen kobles inn igjen etter en kort periode». Jeg tolker dette som at det virker slik. Noen som har fått bil kan sikkert bekrefte.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Orbit

På i3 pauser AC-lading et par minutter når en dør åpnes, mens DC-lading styres 100% fra laderen. Foretrekker det personlig slik, da et DC stopp typisk er lufting av hund, en liten handletur etc. Hadde fort mistet 10 min ladetid dersom det skulle pauses hver gang en dør åpnes/låses opp. Beklager avsporing fra i-Pace.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

geear

Såklart kan den ikke avbryte dc for en dør, men den burde ikke gjort det med ac-lading heller, det er samme på e-Golf. Skal jeg hente noe i låst bil så stanser ladingen. Irriterende. Det gjør ikke det på ddt unevnelige merket, og er forskjellig funksjon på key fob og app for opplåsing av bil og lading.

Nordlands

Sitat fra: fantonsen på søndag 30. september 2018, klokken 07:15
Det er vanlig det. Så lenge bilen lader, låst eller ikke, så låses alltid ladepluggen.
Man må da låse opp for å stoppe ladingen og frigjøre pluggen.
Man skal jo ikke bare kunne dra ut en plugg mens den lader med såpass stor strømstyrke, da det kan føre til lysbuer og andre uheldige konsekvenser...
Derfor skal du heller aldri dra ut stikkontakten i andre enden mens den lader! Stopp alltid ladingen først!
Selv om lås ikke virker så er kontrollsignal pin (CP) i Type 2 pluggen kortere enn de andre og skal dermed sørge for at laderen starter å slå av ladingen før de andre mister kontakten.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

JorgenM

Da har jeg og kona endelig fått prøvekjørt i-Pace også,sammen med vår yngste datter på 4.

1 times kjøring i Trondheim idag. Svart HS med lyst skinninteriør.

Selgeren jeg tidligere har kommunisert med var desverre borte idag og han vi snakket med idag kikket på klokka og så ut til å ville ha oss ut fortest mulig så fikk ikke svar på de tingene jeg lurte på, spesielt angående setevalg. Får ta det med selger senere.

Kjøreturen gikk i alle fall greit. Som forventet egentlig. Nydelig interiør.
- Liker spesielt konsollen mellom setene, langt bedre enn bare et stort hull.
- Liker også at det er endel fysiske knapper, det gjør enkelte valg endel enklere enn å måtte bla seg fra i en skjerm.
- Når man har 3 unger er det kjekt å kunne se hvilke setebelter som er fastspente i baksetet!

Fikk ikke noe skikkelig regenerering når jeg slapp gassen?
Fant ikke noen innstilling for å endre dette. Kan det ha vært pga kaldt batteri? (SOC var på ca 35%)

Det mest avgjørende var at det ble skikkelig nedtur å sette seg i S'en etterpå :+1:

Vi er i tenkefasen nå :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

daktari

Regen kan justeres i 2 trinn som på Tesla men er mer i ytterkantene. Dvs sterkere regen på høy og svakere på lav.

Det som er bra med I-pace er at du har disse flisene på skjermen med en del snarveier. Det funker bra. Et sveip til siden og ett trykk så er regen på høy! Og kan endres fra innstillingene med en del flere trykk...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

Ok, da sto den nok på svak. Takk, betryggende å vite :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

jkirkebo

Sitat fra: daktari på mandag 18. mars 2019, klokken 19:27
Regen kan justeres i 2 trinn som på Tesla men er mer i ytterkantene. Dvs sterkere regen på høy og svakere på lav.

Det som er bra med I-pace er at du har disse flisene på skjermen med en del snarveier. Det funker bra. Et sveip til siden og ett trykk så er regen på høy! Og kan endres fra innstillingene med en del flere trykk...

Lagrer den da innstillingen, eller må dette endres for hver kjøretur?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nordlands

Lagres ja. Har ikke testet selv, men det går muligens også på profil sånn at den kan huske forskjellig avhengig av hvilken nøkkel som brukes.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Tellus

Innstillingen lagres ja. Vil også bli lagret på profil.

moe696

Man kan også flytte rundt på flisene, og lagre det visningsvinduey man ønsker som hovedvinduet. Endre regen kan man da gjøre fra hovedskjermen, ett trykk er nok.  Opplever regen high som kraftig, og uavhengig av temperatur. Kun ved høy SOC opplever jeg redusert regenerering. 


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA