Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace

Startet av Xander, fredag 10. august 2018, klokken 14:13

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Tellus på søndag 16. september 2018, klokken 23:46
Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 16. september 2018, klokken 23:16
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. september 2018, klokken 22:30
I-Pace er en litt mindre bil enn X! Har hatt begge inne i min garasje og selv om X er større var det overraskende lite forskjell.

Carporten min er liten, og de nesten 40 cm forskjell i lengde mellom de to bilene får Model X til å virke utrolig mye større.
Model X er en minivan som komfortabelt kan frakte 7 personer og (noe) bagasje.  Derfor er det skuffende at den forholdsvis kompakte og mindre praktisk anlagte i-Pace har tilsvarende forbruk.

I mine prøveturer med i-Pace kom jeg fram til en rekkevidde rundt 350km i norske sommertemperaturer.  Dette er 350km som forutsetter kjøring fra 100% til null, hvilket er noe man sjelden begir seg ut på.

Nå fikk Finnøy omtrent 350 km rekkevidde under langt mer krevende forhold så jeg håper og tror fortsatt at I-Pace skal bikke 400 km under norsk sommertemperatur på typisk norske veier (miks av litt motorvei og noe mer landevei).
Beklager trippelsitering her, får ikke slettet det uønskede på mobilen her, men du må ta veiene det er testet på med som en faktor her. Forstår det sånn at vi snakker rogalandske fartsgrenser. Vi har to mil med 90-sone, og de 10 milene til Sirdal er 60-70-80 soner. Til sammenligning har jeg kjørt 161km med e-Golf 190km på de samme veiene (fortsatte 400hm til og ned igjen 600 på andre siden, i stedet for 700 tilbake igjen som Finnøy nok kjørte). Jeg kjørte veldig forsiktig, men det var plaskregn og åtte grader over heia.

dsi

Har prøvekjørt bilen i går og må si at det var med et stort smil hele veien. Infosystemet var ukjent, men sikkert en tilvennings sakt. Utrolig morsom å kjøre og den virker som en bli som er godt lydisolert.
Det jeg savner er at bagasjerommet foran kunne/burde vært litt større, samt at gulvet bak ikke har den oppbyggingen det har på midten.
Ellers så er det bare å glede seg til bilen kommer i november  ;D

LittleHammer

Noen som vet om bilen har plass til alle ladekablene i bagasjerommet foran?
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Counterpointer


GreenBeHH

Hadde ikke tenkt å prøvekjøre, men svingte innom forhandleren og fikk låne den i 20 minutter.  Bilen er helt super.  Fikk ikke vurdert rekkevidde, men med kalkulator på tallen i kjørecomputeren så ville denne nådd ca. 370 Km.  Lite støy, god fjæringskomfort (selv på 22") men litt vanskelig å rygge med  :o :o :o  Mye skjermer og den på varmeapparatet har en underlig vinkel og ligger lavt.  Det jeg var aller mest fornøyd med at jeg bestilte på min HSE var HUD, som er det eneste instrumentet jeg kommer til å bruke i det daglige, resten blir satt i 'stealth modus'.
Litt underlig å ha rekkeviddeangst før jeg har fått bilen, men det gå nok over  ;D
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

bmw2002

Etter å ha kjørt bil en ukes tid er det bare å si gled dere til dere som ikke har fått bilen.

Den er en drøm å kjøre, kjempegode seter og veldig bra comfort.

Infotainment burde vært mye raskere, men tenker ikke på det NPR man kjører.

Orbit

Generelt veldig bra førsteinntrykk etter prøvekjøring. Kjøreopplevelse er som forventet på plass. Bilen bruker mye strøm på å varme opp kupé (og batteri?) når en starter med kald bil, så forhandlerne burde sørge for forhåndsvarming, i det minste på starten av dagen for ikke å gi kunder uten elbilerfaring rekkeviddeangst.

Noe småplukk:

  • Parkeringssensor slår ikke inn av seg selv når en kjører sakte opp mot en hinding (mulig dette er konfigurerbart)
  • Ingen varsel for kjøring med åpen ladeluke (ufrivillig testet ved rygging ut fra hurtiglader), men ser jo dette i vinduet da.
  • Kan ikke sette på forhåndsvarming "her og nå", må legges inn minst halvtime frem i tid (ønsket å sette på kupé- og batterivarming under lading)
  • Hurtiglading må avsluttes både på lader, og med å låse opp bilen (selv om den allerede er åpen) for at den skal slippe kabelen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Sitat fra: Orbit på fredag 28. september 2018, klokken 11:14
Generelt veldig bra førsteinntrykk etter prøvekjøring. Kjøreopplevelse er som forventet på plass. Bilen bruker mye strøm på å varme opp kupé (og batteri?) når en starter med kald bil, så forhandlerne burde sørge for forhåndsvarming, i det minste på starten av dagen for ikke å gi kunder uten elbilerfaring rekkeviddeangst.

Noe småplukk:

  • Parkeringssensor slår ikke inn av seg selv når en kjører sakte opp mot en hinding (mulig dette er konfigurerbart)
  • Kan ikke sette på forhåndsvarming "her og nå", må legges inn minst halvtime frem i tid (ønsket å sette på kupé- og batterivarming under lading)
Uff, disse to ser jeg på som meget irriterende mangler. Får ha håp om OTA kan forbedre dem.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jlr

Forhåndsvarming kan startes med ett trykk i app'n - starter da med en gang.  :)

daktari

Sitat fra: Jlr på fredag 28. september 2018, klokken 11:48
Forhåndsvarming kan startes med ett trykk i app'n - starter da med en gang.  :)
Puh!
Har du flere tekniske finesser du kan dele?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jlr

Sitat fra: daktari på fredag 28. september 2018, klokken 12:46
Sitat fra: Jlr på fredag 28. september 2018, klokken 11:48
Forhåndsvarming kan startes med ett trykk i app'n - starter da med en gang.  :)
Puh!
Har du flere tekniske finesser du kan dele?

Hatt bilen en liten uke nå, så driver fortsatt å setter meg inn i saker. Mye morsommere å kjøre denne herligheten, enn å knote med sånne småting  ;)

Burns

Sitat fra: Jlr på fredag 28. september 2018, klokken 13:12
Hatt bilen en liten uke nå, så driver fortsatt å setter meg inn i saker. Mye morsommere å kjøre denne herligheten, enn å knote med sånne småting  ;)

Noen erfaringstall på reellt forbruk, om du har kjørt bilen "normalt" ennå da...?

Jlr

Sitat fra: Burns på fredag 28. september 2018, klokken 13:20
Sitat fra: Jlr på fredag 28. september 2018, klokken 13:12
Hatt bilen en liten uke nå, så driver fortsatt å setter meg inn i saker. Mye morsommere å kjøre denne herligheten, enn å knote med sånne småting  ;)

Noen erfaringstall på reellt forbruk, om du har kjørt bilen "normalt" ennå da...?

Ikke som blir helt relevant med tanke på hvor langt det går an å kjøre på en ´tank´, men skal nok på en langtur til helgen, så da skal jeg få sjekket det skikkelig :)

bmw2002

Trykk på parkeringssensorknappen. Trykk deretter på innstillingsikonet. Da kan man slå på at sensorer går på automatisk ved lav hastighet.

Skjønte ikke at man måtte trykke på lås opp knappen på bilen for å få løs hurtiglader. Måtte derfor bruke nødåpner under panseret.


daktari

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 29. september 2018, klokken 23:24
Skjønte ikke at man måtte trykke på lås opp knappen på bilen for å få løs hurtiglader. Måtte derfor bruke nødåpner under panseret.
Gjelder det når bilen er ulåst også?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA