Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace

Startet av Xander, fredag 10. august 2018, klokken 14:13

« forrige - neste »

JaguarPace

Sitat fra: turfsurf på søndag 16. september 2018, klokken 15:52
Sitat fra: Nordlands på søndag 16. september 2018, klokken 13:59

Dette hører hjemme i Tesla-tråden, men må bare påpeke at du her har oppgitt feil bredde eller blandet uten speil og speil innfelt for alle - mål uten speil for I-Pace er 1895 mm (TMX 1999 mm og TM3 1850 mm).

TMX er 2070 med innfelte speil, TM3 1850. Sporvidden på TMX er 1999, som er smalere enn bilen.

Som allerede hintet om, hva har å oppgi størrelser på Tesla modeller med hva vi savner på I-pace å gjøre????
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Øyvind.h

Sammenligning med Model X var årsaken til at jeg påpekte at I Pace er mer som M3.
Målene hentet jeg fra Jaguar og Teslas hjemmesider. Men målene du trekker frem illustrerer at IPace er mye tettere på M3 enn Mod X.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: mariowing på lørdag 15. september 2018, klokken 22:04
.. Du mener at bilen har samme forbruk som Tesla X og mener det er dårlig - hvorfor?
Gordon tok poenget på denne og på setene :)
Sitat fra: mariowing på lørdag 15. september 2018, klokken 22:04
Du sier også at lysene er bra men elendige, den skjønte jeg ikke?

Fjernlysene i seg selv synes jeg var veldig bra, men de to funksjonene for automatisk aktivering av fjernlys fungerte dårlig. Dimmet ned for seint når det kom motgående trafikk og aktiverte veldig tregt når motgående var forbi.

Tellus

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. september 2018, klokken 16:48
Sammenligning med Model X var årsaken til at jeg påpekte at I Pace er mer som M3.
Målene hentet jeg fra Jaguar og Teslas hjemmesider. Men målene du trekker frem illustrerer at IPace er mye tettere på M3 enn Mod X.

Hehe. Du gir deg ikke.

Kan da nevne at Nissan Leaf har boksvolume 12,34. Nesten identisk med Tesla Model 3.
Med andre ord kan vi konkludere at Tesla Model 3 og Nissan 3 er i samme segment. Det er disse vi bør sette opp mot hverandre.

Øyvind.h

? Send meg heller pm om du bare er ute etter å harslellere med det jeg skriver.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gordon Retriever

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. september 2018, klokken 22:30
I-Pace er en litt mindre bil enn X! Har hatt begge inne i min garasje og selv om X er større var det overraskende lite forskjell.

Carporten min er liten, og de nesten 40 cm forskjell i lengde mellom de to bilene får Model X til å virke utrolig mye større.
Model X er en minivan som komfortabelt kan frakte 7 personer og (noe) bagasje.  Derfor er det skuffende at den forholdsvis kompakte og mindre praktisk anlagte i-Pace har tilsvarende forbruk.

I mine prøveturer med i-Pace kom jeg fram til en rekkevidde rundt 350km i norske sommertemperaturer.  Dette er 350km som forutsetter kjøring fra 100% til null, hvilket er noe man sjelden begir seg ut på.

Tellus

#96
Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 16. september 2018, klokken 23:16
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. september 2018, klokken 22:30
I-Pace er en litt mindre bil enn X! Har hatt begge inne i min garasje og selv om X er større var det overraskende lite forskjell.

Carporten min er liten, og de nesten 40 cm forskjell i lengde mellom de to bilene får Model X til å virke utrolig mye større.
Model X er en minivan som komfortabelt kan frakte 7 personer og (noe) bagasje.  Derfor er det skuffende at den forholdsvis kompakte og mindre praktisk anlagte i-Pace har tilsvarende forbruk.

I mine prøveturer med i-Pace kom jeg fram til en rekkevidde rundt 350km i norske sommertemperaturer.  Dette er 350km som forutsetter kjøring fra 100% til null, hvilket er noe man sjelden begir seg ut på.

Nå fikk Finnøy omtrent 350 km rekkevidde under langt mer krevende forhold så jeg håper og tror fortsatt at I-Pace skal bikke 400 km under norsk sommertemperatur på typisk norske veier (miks av litt motorvei og noe mer landevei).

Counterpointer

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 16. september 2018, klokken 23:16
I mine prøveturer med i-Pace kom jeg fram til en rekkevidde rundt 350km i norske sommertemperaturer.  Dette er 350km som forutsetter kjøring fra 100% til null, hvilket er noe man sjelden begir seg ut på.
På mine turer med I-Pace kom jeg opp mot (beregnet) 40 mil på sommerføre og 22'. I underkant .........

Dette er fremdeles for dårlig for en bil med 90 kWh og 470 WLTP. Imho

Nå er det for mange usikkerheter rundt slike delmålinger, og en annen viktig sak er hvor lang rekkevidde en får på vinter og slapseføre? Så facit har vi ikke enda på langt nær.

Etter hva jeg forstår er det også en del variasjoner mellom testbilene.

Men nå får vi snart rapporter fra folk med egne biler samt at Teslabjørn kommer til å få teste (skikkelig , ikke den mangelfulle ladetour testen). Da blir bildet tydeligere!

Chimp

Ser at audi etron ikke kom med firehjulsstyring i denne omgang, har jaguar dette? vet at vi har firehjulsdrift, men 4hjulsstyring? Vet ikke fordelene med dette osv, men så det ble kommentert i et audiforum

hemi

Gjør den morsommere å kjøre, men veldig viktig på A til B bil er det ikke.

handler du panamera og skal på bane? ja viktig

Vind

Sitat fra: Chimp på onsdag 19. september 2018, klokken 12:15
Ser at audi etron ikke kom med firehjulsstyring i denne omgang, har jaguar dette? vet at vi har firehjulsdrift, men 4hjulsstyring? Vet ikke fordelene med dette osv, men så det ble kommentert i et audiforum
Nei, det er vel ingen elbiler som har dette i dag.  Det er forskjellige fordeler avhengig av hvordan dette implementeres, men det har vel av de fleste blitt erstattet av avanserte ESP systemer, og du finner det vel bare på noen sportsbiler i dag.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

mariowing

A8 har det vel i alle fall, de gjorde et stort nummer ut av det ved lansering av den bilen. Gir mindre svingradius, viktigere på en lang bil som A8 enn Q5/etron vil jeg tro.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Vannkraft

Er det for mye å forvente at medlemmene holder seg til topic?

Altfor mange tråder ødelegges av dere som sporer av i alle mulige retninger

Må vi igjen be moderator å rydde opp?

mariowing

Noen savnet firehjulstyring på bilen og så diskuterer man det i et par poster. Innafor nok etter min mening.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Counterpointer

Langt innenfor. Det å klage på det er utenfor!

Firehjulsstyring hadde sikkert vært fint for trang parkering ol, men hadde økt prisen mye. Ikke noe stort savn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA