Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace

Startet av Xander, fredag 10. august 2018, klokken 14:13

« forrige - neste »

daktari

Kommer vel an på pågangen. Insignia har vel hundrevis av kunder, så da blir det korte turer på hver i starten. Annerledes i grisgrendte strøk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Model3-Tromso

Noen som har kjørt den røde (First Edition)? Er fargen akseptabel?  :D

Vind

Sitat fra: Venter_pa_I-Pace på torsdag 16. august 2018, klokken 16:17
Noen som har kjørt den røde (First Edition)? Er fargen akseptabel?  :D
Har ikke kjørt, men har jo sett den.  Den synes...

Farger er nå subjektivt..
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Counterpointer

Sitat fra: hemi på torsdag 16. august 2018, klokken 14:03
hvilken forhandler?  mistenker du kanskje ikke har relasjon på forhånd?
Skulle det ha noe å si? Nye kunder er like mye verd som gamle.

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på torsdag 16. august 2018, klokken 15:20
Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 16. august 2018, klokken 14:22
Noen som vet hvor lenge prøvekjøringen med selger skal foregå? Vil ikke ha med barnevakt på turen.
Nå kommer heller ikke bilen før i november så da kan jeg vente litt til med å prøvekjøre.

Det varierer... På Autostrada i Porsgrunn er det ikke noen selger med. Tror folk har fått kjørt en times tid.

A.j.
Så en på face som hadde kjørt 11 mil. Det så ut som Bergen.

anorway

Insignia (Oslo). 1 times prøvetur med "spesialist" som passasjer. Lagt opp rute.

Counterpointer

Sitat fra: anorway på søndag 19. august 2018, klokken 23:25
Insignia (Oslo). 1 times prøvetur med "spesialist" som passasjer. Lagt opp rute.
20 til 30 min kjøring, resten er prat

xref

Prøvekjørte I-Pace tidligere denne uken. Har hatt 2 stk Tesla Model S men har bestillt I-Pace hovedsakelig pga ønsket om å prøve noe nytt og se hvordan konkurrentene leverer.

Inntrykket fra prøvekjøringen er at kjøre-egenskapene er svært gode og bilen er generelt sett morsom å kjøre. Infotainment-systemet var ganske skuffende derimot. Her er det dårlig respons og et svært rotete menysystem. For meg ligger Tesla lysår foran på dette aspektet. Kanskje ikke så rart men fortsatt litt leit. Systemet byr på mye funksjonalitet men å operere systemet mens du kjører er livsfarlig og selv representanten fra Insignia som var med brukte nesten 40 sekunder på å skru av den kunstige motorlyden. Her håper jeg virkelig at Jaguar sine utviklere utnytter OTA-muligheten de påstår de har til det maksimale for her trengs en opprydding og optimalisering. Jeg skjønner ikke helt at det er så satans vanskelig for bilindustrien utenom Tesla å utvikle et infotainment-system basert på moderne UX-prinsipper og med tilsvarende respons som moderne smart-telefoner.

Det som dog frustrerte meg mest var passasjeren fra Insignia jeg var pålagt å ha meg med. Det var som om I-Pace var den første og eneste elbilen som eksisterte. Påstander som "I-Pace er den elbilen med lengst rekkevidde på markedet" og "Kjenn på den aksellerasjonen! Det er ulikt alt annet som finnes!" måtte jeg bestride.

Jeg gleder meg veldig til å få bilen. Jeg jobber allerede med å utvikle en egen Android app for I-Pace ettersom Jaguar Remote appen er begredelig ræva. En del av API-reversingen er krevende når jeg ikke har en konto der så det blir først etter jeg får bilen at jeg kan ferdigstille appen :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Vind

Sitat fra: xref på torsdag 23. august 2018, klokken 12:00
Jeg jobber allerede med å utvikle en egen Android app for I-Pace ettersom Jaguar Remote appen er begredelig ræva. En del av API-reversingen er krevende når jeg ikke har en konto der så det blir først etter jeg får bilen at jeg kan ferdigstille appen :)
Du kan bare skrive opp serienummeret på en av Insignia's I-Pacer og knytte den til din app.  Du må bekrefte i bilen, men går fint på utstillingsbilene.  Litt ufint, men fungerer  :police:
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

S.S

Flott med litt annet enn hallelujah!

Gode poeng som jeg håper kan bli tatt med videre oppover, men jeg frykter at hallelujah-stemningen med fulle skylapper er utbredt, og at det vil ta tid før det kundene sier fører til forbedringer.

At selgers representant sitter og lyver, eller i beste fall overdriver blir for teit.

Tesla var lansert som elbil 2.0, vi må nok innfinne oss med at Jag'en ikke er helt 3.0, men litt sånn 2.1 eller 2.2...  Den er ikke revolusjonerende, men Jaguar må få poeng for å ha lagd et godt alternativ til Tesla.
Den gjør vel de fleste ting like godt eller bedre, bortsett fra infotainment. Og lading.

Vind

Sitat fra: xref på torsdag 23. august 2018, klokken 12:00
Systemet byr på mye funksjonalitet men å operere systemet mens du kjører er livsfarlig og selv representanten fra Insignia som var med brukte nesten 40 sekunder på å skru av den kunstige motorlyden..

..Jeg skjønner ikke helt at det er så satans vanskelig for bilindustrien utenom Tesla å utvikle et infotainment-system basert på moderne UX-prinsipper og med tilsvarende respons som moderne smart-telefoner.
Har du prøvd BMW, Mercedes, Audi, Porsche ?

Ikke helt enig, Det krever litt tilvenning, men f.eks slå av motorlyd er ett sveip, og to klikk (om man vet hvor det er), men nå kjørte jeg kansje en bil med nyere software enn den du kjørte.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

xref

Sitat fra: Vind på torsdag 23. august 2018, klokken 12:36
Sitat fra: xref på torsdag 23. august 2018, klokken 12:00
Systemet byr på mye funksjonalitet men å operere systemet mens du kjører er livsfarlig og selv representanten fra Insignia som var med brukte nesten 40 sekunder på å skru av den kunstige motorlyden..

..Jeg skjønner ikke helt at det er så satans vanskelig for bilindustrien utenom Tesla å utvikle et infotainment-system basert på moderne UX-prinsipper og med tilsvarende respons som moderne smart-telefoner.
Har du prøvd BMW, Mercedes, Audi, Porsche ?

Ikke helt enig, Det krever litt tilvenning, men f.eks slå av motorlyd er ett sveip, og to klikk (om man vet hvor det er), men nå kjørte jeg kansje en bil med nyere software enn den du kjørte.

Godt å høre. Det ble kommentert at bilen hadde gammel software så jeg kan ikke kommentere hvordan nyere versjoner oppfører seg.

Har en del erfaring med både nyere versjoner av BMW iDrive og Audi MMI. Det fungerer helt greit men med en gang du sammenlikner det med Tesla eller Android Auto så synes jeg det blir en helt annen liga.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

4Matic Fanatic

A-klassen har fått VELDIG mye skryt i pressen for den nye MBUX-løsningen som kommer nå etterhvert på alle nye MB.

jkirkebo

Sitat fra: S.S på torsdag 23. august 2018, klokken 12:35
Flott med litt annet enn hallelujah!

Gode poeng som jeg håper kan bli tatt med videre oppover, men jeg frykter at hallelujah-stemningen med fulle skylapper er utbredt, og at det vil ta tid før det kundene sier fører til forbedringer.

At selgers representant sitter og lyver, eller i beste fall overdriver blir for teit.

Tesla var lansert som elbil 2.0, vi må nok innfinne oss med at Jag'en ikke er helt 3.0, men litt sånn 2.1 eller 2.2...  Den er ikke revolusjonerende, men Jaguar må få poeng for å ha lagd et godt alternativ til Tesla.
Den gjør vel de fleste ting like godt eller bedre, bortsett fra infotainment. Og lading.

Og rekkevidde, akselerasjon, hengervekt, innvendig plass ++.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

S.S

Ikke ta helt av, nå, Jens ;-)
Håper vi alle blir fornøyde med bilene våres, uansett hvilket valg vi havner på!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA