Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace

Startet av Xander, fredag 10. august 2018, klokken 14:13

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Xander på fredag 10. august 2018, klokken 14:13
En ting jeg kunne ønske av forandringer er et nivå til av regenerativ bremsing. Idag er valget høy og lav. Kunne ha ønsket en valgmulighet til som var midt imellom.
Hva slags elbiler har du kjørt før denne? Har inntrykk av at dette er en vanesak man får i e-Golf, Ioniq og andre som plent skal kunne justere regen, mange sitter og flikker på girspak eller håndkontroller for å justere, når man i stedet bare kan ha maks regen alltid og justere det på gasspedalen. Kjører man ikke på maks regen så må man over på bremsepedalen (eller håndkontroll) for å oppnå mer regen. Bedre å ha det tilgjengelig på pedalen.

fantonsen

#16
Jeg for min del er vant med e-golf i standard fri rulling.
Synes det er godt å kunne la bilen rulle fritt, og la høyrefoten kvile litt innimellom når det passer med trafikken/terrenget. Og ikke konstant måtte ha et visst press på pedalen uansett forhold.
Vi har alle våre preferanser her, så synes det er rart at Jaguar har låst seg til disse 2 nivåene. Det burde vært enkelt å software-endre dette til et par valg til, inkludert fri rulling.
Mitt håper er at dette kommer med den nye oppdateringen, men har mine tvil om det.

Men vi får se når bilen er mottatt, og kjørt en del, hvor stort savn dette vil bli...
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

geear

Jeg bestilte TMX uten noen erfaring med annet enn e-Golf, og fikk sjokk da jeg satte meg inn og den var så sykt forskjellig fra e-Golfen i D (som jeg nesten alltid kjørte den i), men så begynte jeg å sette e-Golfen også i B for at de skulle være mest mulig like å kjøre, og nå kjører jeg e-Golfen alltid med maks regen (B), vil ikke ha det på noe annet vis! Det går an å sette regen til low i TMX også, som i i-Pace, men prøv å kjør med maks noen ganger og se hvordan det går. ;)

Eneste ulempen med e-Golf er at ved høy SoC så har den ingen regen, fordi batteriet ikke klarer ta i mot. Men vi lader ikke mer opp enn 90%...

Counterpointer

Sitat fra: gr på mandag 13. august 2018, klokken 11:00
......når man i stedet bare kan ha maks regen alltid og justere det på gasspedalen. Kjører man ikke på maks regen så må man over på bremsepedalen (eller håndkontroll) for å oppnå mer regen. Bedre å ha det tilgjengelig på pedalen.
Er så enig med deg gr. Maks regen på pedal! Det som kunne vært fint i tillegg er seiling på en knapp eller noe.
Enpedalkjøring er så avhengighetsskapende

bmw2002

Synes det er rart å kjøre biler som «seiler» nå etter å kjørt i3 en stund. Kommer bare til å bruke max regen. Bra at dette er koplet individuelt til hver nøkkel.

daktari

#20
Sitat fra: bmw2002 på mandag 13. august 2018, klokken 20:14
Synes det er rart å kjøre biler som «seiler» nå etter å kjørt i3 en stund. Kommer bare til å bruke max regen. Bra at dette er koplet individuelt til hver nøkkel.
Bruker stort sett max regen på sommeren, men ikke på vinteren. Greit å få slipt bort litt rust fra bremsene. Tesla har uansett en hel del regen på minimum.

Jaguar kunne godt hatt 3 nivåer, da minimum var som en bensinbil - føltes som fri trilling.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Jaguar skal vel ha en funksjon som bruker bremsene litt for å unngå rust

JPM

Tror ikke re-gen blir noe problem. Har kjørt (uten sammenligning forøvrig) Leaf med og uten "one pedal driving", hvor tidligere generasjon har relativt lav re-gen. På tidligere versjoner bruker jeg nesten aldri re-gen. Føles ikke naturlig. Men på nye leaf hvor re-gen er betydelig kraftigere, hvor bilen bremser som ved bremsing når du løfter foten av gassen, brukte jeg det hele tiden. Tok 20 min og bli fortrolig med det.

Disqusor

Ser for meg en design-trend med et mer minimalistiske dashboards. Færre knappedutter, større skjermer, ref BYTON.

eysteins

Jeg skal prøvekjøre en iPace HSE i morgen. Dessverre får jeg kun en time, med selger omord hele tiden og forhåndsbestemt rute. Man kan spekulere i hvorfor prøvekjøringen skal være så rigid, men jeg ønsker heller innspill på hva jeg burde undersøke ila den korte tiden til rådighet.
Forbrukstall er jo alltids interessant, men en time blir altfor kort til å danne noe bilde. SW versjonen er antakeligvis heller ikke den som vil komme på nye biler.

hemi

hvilken forhandler?  mistenker du kanskje ikke har relasjon på forhånd?

AJ82

#26
Sitat fra: eysteins på torsdag 16. august 2018, klokken 13:39
Jeg skal prøvekjøre en iPace HSE i morgen. Dessverre får jeg kun en time, med selger omord hele tiden og forhåndsbestemt rute. Man kan spekulere i hvorfor prøvekjøringen skal være så rigid, men jeg ønsker heller innspill på hva jeg burde undersøke ila den korte tiden til rådighet.
Forbrukstall er jo alltids interessant, men en time blir altfor kort til å danne noe bilde. SW versjonen er antakeligvis heller ikke den som vil komme på nye biler.

Ville uansett nullstilt alt av forbruk for turen. Greit å vite forbruk på runde, selv om det ikke blir en "vitenskapelig" test.

Ellers ville jeg bare kjørt bilen og nytt turen. Prøv den gjerne i ulike hastigheter og på ulikt underlag. Kan kanskje bli vanskelig siden ruten allerede er lagt. Synes forresten det høres utrolig rart ut. Ville spurt han om dette. Greit at de vil være med på prøvekjøring, men å bestemme hvor du skal kjøre blir jo feil. Lite vits i å bruke tid på  å sette seg inn i infotainment o.l., hvis ikke det er noe spesielt du er ute etter. Kan jo sikkert også være greit å sjekke bakste- og bagasjeromsplass hvis du har noen spesielle behov der.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Krabbe 2

Noen som vet hvor lenge prøvekjøringen med selger skal foregå? Vil ikke ha med barnevakt på turen.
Nå kommer heller ikke bilen før i november så da kan jeg vente litt til med å prøvekjøre.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

eysteins

Sitat fra: hemi på torsdag 16. august 2018, klokken 14:03
hvilken forhandler?  mistenker du kanskje ikke har relasjon på forhånd?
Insignia i Oslo. Kontaktet dem ved å registrere ønske om prøvekjøring på jaguars nettsider. Var å så på en Proton Red LE utstillingsbil hos Motorpool tidligere i år, ellers ingen relasjon til noen av dem.

Skal prøve å huske og nullstille tripteller før start, og ta bilde av skjerm med forbrukstall etter rundturen, samt dekktrykk.
Ellers nyte turen og ikke prøve å tenke på hva den koster  :P

AJ82

Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 16. august 2018, klokken 14:22
Noen som vet hvor lenge prøvekjøringen med selger skal foregå? Vil ikke ha med barnevakt på turen.
Nå kommer heller ikke bilen før i november så da kan jeg vente litt til med å prøvekjøre.

Det varierer... På Autostrada i Porsgrunn er det ikke noen selger med. Tror folk har fått kjørt en times tid.

A.j.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA