Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace

Startet av Xander, fredag 10. august 2018, klokken 14:13

« forrige - neste »

Xander

Hvis vi ser bort fra AC/DC lading og rekkevidde diskusjoner. Er det ting du savner etter å ha prøvekjørt bilen.

Selv ble jeg veldig positivt overrasket over kjøreferdigheter og akselrasjon. Har to prøvekjøringer a 30 minutter uten å bruke tid på å finne frem i alle menyer og undermenyer.

En ting jeg kunne ønske av forandringer er et nivå til av regenerativ bremsing. Idag er valget høy og lav. Kunne ha ønsket en valgmulighet til som var midt imellom.

Ellers så fant jeg en mulighet i manualen at man kunne lage og konfigurere sine egne Widgets/Shortcuts som kunne legges på f.eks. hjemme siden. Fant at bl.a. Creep valget kunne legges ut som en widget. Kunne ønske at man kunne lage Shortcuts/Widgets for alle sine mest brukte settinger og legge disse på hjemmesiden/egne foldere for at man lettere skal finne frem.

AJ82

Eneste jeg foreløpig savner er et enda lavere nivå på fjæring. Bilen hadde blitt helt "badass" med 5cm senk til ;)
Mer og lettere justering av regen hadde sikkert ikke heller vært så dumt.
Vil nok kanskje være litt mer når man får satt seg inn i infotainment, men mulighet for å legge inn egne snarveier høres bra ut. Det som jeg stort sett bruker, temp og volum, er jo også lett tilgjengelig.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

S.S

Helt enig med senking. Regner med løsnin finnes, i form av kortere links mellom sensorer og bærearmer e.l., men usikker på om det går ut over garanti.  Kan selvfølgelig bytte tilbake før verkstedbesøk da ;-)

daktari

Større ryggekamera. Enda mykere komfort. Enda mindre hjulstøy. At de brukte utviklingsressurser på brukergrensesnitt istedenfor leke-tøys som falsk motorlyd.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Frank_M

Sitat fra: daktari på fredag 10. august 2018, klokken 15:04
Større ryggekamera. Enda mykere komfort. Enda mindre hjulstøy. At de brukte utviklingsressurser på brukergrensesnitt istedenfor leke-tøys som falsk motorlyd.

prøvde du en med luftfjæring???
--
2018 Jaguar I-pace HSE

AJ82

Er ryggekamera så lite? Mener å huske at det var ganske bra... Vet det er lite sammen med 360, men kun ryggekamera trodde jeg var ganske stort og klart. Noen som har bilde av skjerm med ryggekamera aktivert?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Sitat fra: S.S på fredag 10. august 2018, klokken 15:01
Helt enig med senking. Regner med løsnin finnes, i form av kortere links mellom sensorer og bærearmer e.l., men usikker på om det går ut over garanti.  Kan selvfølgelig bytte tilbake før verkstedbesøk da ;-)

Tror også jeg må prøve dette. Bare bytte tilbake før verkstedbesøk. Tror bilen blir utrolig rå med store felger og bra senk. Noen som er gode i photoshop fikser sikkert dette  ;)

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Kunne også tenkt meg trådløs lading. Ingen krise, men veldig lettvint...

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

daktari

Sitat fra: Frank_M på fredag 10. august 2018, klokken 15:27
Sitat fra: daktari på fredag 10. august 2018, klokken 15:04
Større ryggekamera. Enda mykere komfort. Enda mindre hjulstøy. At de brukte utviklingsressurser på brukergrensesnitt istedenfor leke-tøys som falsk motorlyd.

prøvde du en med luftfjæring???
Jepp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på fredag 10. august 2018, klokken 15:49
..Enda mykere komfort...
Den er jeg enig i, hardt i komfort-modus.
Har stort sett bare erfaring fra MB-verdenen så det var litt forventet, her skal vel ting være 'sportslig'... 

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på fredag 10. august 2018, klokken 15:47
Kunne også tenkt meg trådløs lading. Ingen krise, men veldig lettvint...

A.J.
Trådløs lading kan etter hva jeg forstår ettermonteres på alle biler.

Transport Evolved kanalen på YouTube hadde dette på 1. Gen Leaf.

daktari

Sitat fra: knut.aulie på fredag 10. august 2018, klokken 17:08
Sitat fra: AJ82 på fredag 10. august 2018, klokken 15:47
Kunne også tenkt meg trådløs lading. Ingen krise, men veldig lettvint...

A.J.
Trådløs lading kan etter hva jeg forstår ettermonteres på alle biler.

Transport Evolved kanalen på YouTube hadde dette på 1. Gen Leaf.
Trådløs lading er bortkastet energi, hastigheten for lav og for stort tap. Antagelig bruker man mer tid på å parkere bilen rett over ladeplaten enn å plugge inn.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AJ82

Sitat fra: daktari på fredag 10. august 2018, klokken 19:30
Sitat fra: knut.aulie på fredag 10. august 2018, klokken 17:08
Sitat fra: AJ82 på fredag 10. august 2018, klokken 15:47
Kunne også tenkt meg trådløs lading. Ingen krise, men veldig lettvint...

A.J.
Trådløs lading kan etter hva jeg forstår ettermonteres på alle biler.

Transport Evolved kanalen på YouTube hadde dette på 1. Gen Leaf.
Trådløs lading er bortkastet energi, hastigheten for lav og for stort tap. Antagelig bruker man mer tid på å parkere bilen rett over ladeplaten enn å plugge inn.

Tenkte på til mobilen  ;)

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA