Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lite hjelp hos Tesla...

Startet av ravn, fredag 10. august 2018, klokken 09:55

« forrige - neste »

ravn

Etter 3 måneders venting på time ble Roadsteren levert inn til Tesla Stavanger på tirsdag.

Torsdag fikk jeg beskjed om at de ikke kunne utføre service pga ettermontert chademo: "vi har ikke lov til å skru på denne, det er policy". Mest idiotiske jeg har hørt og i ettertid har jeg fått bekreftet fra flere at andre tesla verksted ikke har problem med dette. Bilen er tross alt ute av garanti og det er snakk om at de må løsne to ekstra kabler.

I tillegg til service så skulle de feilsøke på lekk A/C. Men Tesla i Stavanger har ikke riktige tilkoblinger til Roadster. Så i utgangspunktet kunne de ikke hjelpe. Så jeg hadde fått gasspåfyll med sporstoff hos ett ordentlig bilverksted, men når de ikke fant noe lekasje i koblinger eller slanger så konkluderte de på faktura som følger:
"Inspected hoses and connections no traces of DYE found. Unknown where and how was pressure measured customer is mentioning, but pressure is not fact that can show amount of refrigerant in the system"

Trykket jeg nevner er fra HVAC diagnoseskjermen i bilen, som nå er nede i 2 bar med A/C av og synker til 1-1.5 med A/C på...  Videre har jeg informert om at kjøling virket tipp topp etter gasspåfyll og har blitt gradvis dårligere. Jeg har ikke greie på AC men for meg så er dette klare indikatorer på at gassen forsvinner ett sted...
I følge det store internettet er det kondenseren som pleier å lekke (etter steinsprut etc), men den har de ikke kikket på.

Til slutt er de frekke nok til å notere:
"Customer has installed 3rd party DC charging equipment on the car that can charge the car with up to 50KW power, it is crucial for customer to be aware that without good operating HVAC system in the car battery can easily be damaged"

NO SHIT SHERLOCK! Kan det være at jeg er AWARE av dette siden jeg bad dere se på lekasjen?

(Det hører med til historien at de tilbudte seg å lete videre med lommelykt etter lekasjen for 1800kr timen, men siden de ikke har utstyr til å fylle på gass, trykkteste etc så tror jeg det ville vært totalt bortkasta penger).

Så det var 3 måneder venting og 2 dager uten bil uten noe som helst resultat.

Tesla i Stavanger har alltid sagt at de "ikke kan Roadster", men nå kommer det tydelig frem at de er et teknologiselskap (som leker bilverksted) som synes at 7 år gammel teknologi egentlig bør skrotes.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

JorEl

De burde gitt deg bedre service og booket deg inn en plass du kunne fått den reparert umiddelbart.
Liker ikke at det er så mye tull med verkstedene deres.
Lykke til.
NB; Ser du er en "hedersmann" som gikk for Think i "gamledager". :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jnordeng

Har hatt det samme problemet med min bil, det virker ikke som de åpner ventilen til batterikjøleren når de ser etter lekkasje. Jeg tok bilen til Vianor isteden, der fylte de på kjøleveske og ett stoff som skulle tette lekkasje og bilen har vært bra siden.

magnetic

The news about improved service was certainly received positively by Roadster owners. For the most part original Roadster owners have been left to fend for themselves since most service centers don't know how to work on them. Tesla made about 2,400 original Roadsters.

Tesla is reaching out to Roadster owners about a new dedicated channel for service and a trade-in program.
https://teslamotorsclub.com/blog/2019/11/01/tesla-contacts-roadster-owners-about-trade-in-program/

Tormod Beck

Har en Toyota Rav EV med Tesla batteri og drivverk.
Er det noen som har tips om hvor på Øslandet jeg kan få batteri sjekk etter vannskade,

Elmo

Sitat fra: Tormod Beck på tirsdag 12. november 2019, klokken 18:54
Har en Toyota Rav EV med Tesla batteri og drivverk.
Er det noen som har tips om hvor på Øslandet jeg kan få batteri sjekk etter vannskade,
Jeg ville forsøkt Elbilmek i Asker.  Tlf. 400 99 599
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Tormod Beck

Har hatt bilen der tidligere, byttet vannpumpe,
Da kunne de ikke måle kapasiteten på batteriet.

snd

Send meg gjerne log-filen på PM, så kan jeg lese av batterikapasitet mm.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

magnetic

i denne videoen plaserer de chademo kontakten på en lur plass. 
Inside a third party Tesla repair shop
https://youtu.be/DvlvNS9kQeU?t=843

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA