Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får ikke kontakt med Vgate OBD2 iCar2 WiFi

Startet av EV-FTW, fredag 10. august 2018, klokken 08:56

« forrige - neste »

EV-FTW

Vet det kanskje er en annen tråd om dette, har leita men fant den ikke.

Kjøpte Vgate OBD2 iCar2 WiFi på Teknikkmagasinet.
Har lastet ned Leafspy og Autodoctor.

Kobler til dongle, skrur på tenning, men ikke så bilen starter.
Dongle kommer opp som trådløs nettverk på iPhoneX, men med utropstegn, som usikret nettverk.

Laster så inn Autodoctor, sjekker at ting stemmer av innstillinger, prøver så å koble meg opp mot dongle. Står og tenker, så feilmelding, og dongle skrus seg av.

Skrur på dongle igjen, får den opp på iPhone etter en stund. Viser trådløstsymbolet oppe i hjørnet på mobilen, prøver å koble den opp mot dongle via Autodoctor, men feilmelding igjen.

Og sånn går det hele tiden.

Hva er galt ???
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Ebe

#1
Får telefonen koblet til dongelen sin WiFi-nett? V-LINK?

Jeg har også en dongel fra Taknikkmagasinet, tror det er akkurat den du nevner. Den fungerer fint på min 2014-leaf og Iphone 8, nyeste iOS.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

EV-FTW

Ja, telefonen får koblet til dongelen sitt wifi nett, men tar litt tid.

Får vurdere å prøve med en iPhone 6s jeg har liggende. Se om den fungerer bedre.

Det jeg stusser over er når telefonen klager over at nettverket er usikret.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Ebe

Det er slik iPhone advarer mot i alle usikrede nett. Standard i iOS.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

EV-FTW

Ordnet seg.

Til andre som har lignende problem, og trodde man måtte bruke de appene som stod i bruksanvisningen. Dropp den.

Måtte jo inn i oppsettet til Leafspy for å søke opp Vgaten.

Og så funket det fint. Jeg som trodde jeg måtte bruke en annen app for å få kontakt med dongelen, for så å bruke Leafspy, men den gang ei.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA