Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønskeliste hurtigladere

Startet av Rilum, søndag 25. september 2011, klokken 21:48

« forrige - neste »

Lynet

#15
Østover fra Trondheim finner vi ladestasjoner her:
http://www.greenhighway.nu/index.php?option=com_gmapspro2&task=viewmap&mapid=1&controller=maps&Itemid=22
Men det mangler en i Meråker.

Her finner du ladestasjoner i Danmark, Sverigeog Finland:
http://www.uppladdning.nu/
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Elmo

#16
Sitat fra: Rilum på fredag 30. september 2011, klokken 20:46
svingen : Seljord er lagt til, avstand til Kongsberg 92km (der finnes hurtiglader allerede)
Søk på Seljord på http://www.ladestasjoner.no/ viser ingen ladeplasser ???
Eller mener du at Seljod nå er lagt til på ønskelisten, og at Kongsberg har hurtiglader? http://www.ladestasjoner.no/ viser ingen hurtiglader i Kongberg
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rilum

Ifølge http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet så er/kommer den på kongsberg iløpetav 2011.

Er nok ingen hurtiglader i seljord, men har lagt til en stasjon der på ønskeliste kartet (Ref post #1)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Joakim Sveli

Svinesundparken, Halden
Fredrikstad
Parkeringsplassen Myra v/innfartsveien og Nesparken, Moss
Askim (E18)
Ørje (E18)
Minnesund
Sollihøgda
Bagn, Valdres
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Rilum

ElRay: Det er selvsagt lov å ønske så mange hurtigladere man ønsker, men underer meg litt over ønskene dine, ser du bor i Moss, derfra har dere jo allerede kjempe bra muligheter.

I mitt tilfelle så tenker jeg alltid full batteri når jeg kjører hjemmenfra, om man ikke har den muligheten eller kjører flere km i døgnet en det er mulig å lade hjemme så endrer jo selvfølgelig ting seg.

Personlig så ville jeg også valgt å lade med 16A når jeg f.eks er på jobb en å bruke en hurtiglader. (Har oppfattet det som at hurtiglading slitter mere på batteriet)

Svinesund, 57km, burde gå bra tur/retur, om ikke så er det allerede hurtiglader på Marché Rygge og i Sarpsborg.
Fredrikstad 33 km, tur/retur ingen problem
Parkeringsplassen Myra v/innfartsveien og Nesparken, Moss, ??
Askim (E18) 42km, burde gå bra tur/retur
Ørje (E18), den er lagt til.
Minnesund, her er/kommer det i 2011
Sollihøgda, Det finnes jo en i sandvika, er vel bedre å få en i hønefoss.
Bagn (Valdres), den er lagt til, om det kommer en i hønefoss så kommer du ditt også  ;)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

MARIUS_EL

Hadde vært fint med 1 ladestasjon ved "by the way" e-18 Vestfold..
Noen som har noe inside info om det snart kommer en hurtigladestasjon på e-18 Vestfold?

Rossifan46

Sitat fra: MARIUS_EL på søndag 20. november 2011, klokken 13:22
Hadde vært fint med 1 ladestasjon ved "by the way" e-18 Vestfold..
Noen som har noe inside info om det snart kommer en hurtigladestasjon på e-18 Vestfold?
Ingen planer om hurtigladere i Vestfold iløpet av 2012 ifølge hurtigladerkartet:

http://www.elbil.no/ladestasjoner/436-hurtigladekart-for-elbiler

Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

sven erik

hadde de lakt en  ved  foksrød  der ligger ledninger å alt klart  men den går til en gammel hurtig  lader en ikke får bruke der men står på kartet  så det er ikke mye en trenger  men sandefjord komune er mot elbiler virker det som

MARIUS_EL

Var det ikke en plan for en hurtigladestasjon ved Lier? Noen som har noe info om når den kommer?
Ser at det kommer masse ladestasjoner nedover Østfold, men så langt ingen på E-18 Oslo-Larvik

sven erik

Ja et ppar i Vestfold er drømmen da hadde livet mitt blitt helt hælig en på koleræ å en ved  foksrød eller Larvik. Da  kunne jeg doblet kjøre lengden min i året å glemt gass bilen.  Å om de legger da en ved Telemarks porten å en litt lenger ned ville Kristiansand vert opp Åmot for Oslo folk å ja også oss i Vestfold. Oslo  fra Sandefjord tar lang tid nå  må kjøre om Moss å lade der

AreGar

Kunne gjerne vært en på halvveien mellom Stavanger og Kristiansand..
Og i Grenland så vi kunne kjørt til Torp uten problem :D
Med disse to hadde vel bensinbil vært unødvendig for min del, og jeg antar at disse to kommer etterhvert..
Kommer en i Arendal så det er gull, 6-7 mil med motorvei først så full pinne da :)

Lars C. Krogenæs

Da er det bevilget penger til hurtiglader på Gjøvik og Lilyhammer :-)

Med hurtiglader på Minnesund, Hamar og nå snart Lillehammer, er det ikke veldig lenge før Oslo - Trondheim dekket.

For oss med hytte og møbelfabrik i Gudbrandsdalen er jo dette strålende nyheter :-)

http://www.oppland.no/Politikk/Komite-for-samferdsel/Snart-kan-du-lade-elbilen-pa-20-minutter/

Lars C. Krogenæs
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Griffel

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 02. mars 2012, klokken 09:47
Da er det bevilget penger til hurtiglader på Gjøvik og Lilyhammer :-)

For oss med hytte og møbelfabrik i Gudbrandsdalen er jo dette strålende nyheter :-)
Lars C. Krogenæs

Folket Asker å Bærum har landets største elbiltetthet (kilde Budstikka) og de har hytte i Valdres (kilde Bustikka).
Det er på denne strekningen Sandvika - Beitostølen behovet for hurtigladere er størst, og her er det så vidt jeg vet ingen etter BNH på Rud.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 02. mars 2012, klokken 09:47
Da er det bevilget penger til hurtiglader på Gjøvik og Lilyhammer :-)

Med hurtiglader på Minnesund, Hamar og nå snart Lillehammer, er det ikke veldig lenge før Oslo - Trondheim dekket.

For oss med hytte og møbelfabrik i Gudbrandsdalen er jo dette strålende nyheter :-)

For meg med bolig i Fredrikstad, arbeid i Oslo og hytte nord for Dokka er det også strålende nyheter. Men er det noen hint om hvilket tidsperspektiv det dreier seg om ? Hadde vært supert om de ble operative før sommeren setter inn for fullt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik

gå på hurtig lade kartet  å klikk på de forskelige så ser man at  det står  på de fleste at de skal være ferdig i juli mener jeg  disse skulle egentlig  hvert ferdig føre nyttår   så en vet ikke om det blir utsettelse i gjenn men har hvert runt å de jeg har sett etter har de ikke bynt på å grave eller noe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA