Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carnet - for n'te gang

Startet av rsomby, torsdag 09. august 2018, klokken 20:40

« forrige - neste »

Moby

Sitat fra: offpist på søndag 25. november 2018, klokken 21:43
Telematics modulen har et "Short term energy budget,1000 mAh" og "Long term energy budget,3600 mAh"
Og det er nettopp dette Recall 91r6 endrer, short term til 2000mah for å hindre at den går i dvale for tidlig.

Veldig interessant. Jeg har akkurat fått min 2019 egolf. Og er ikke spesielt imponert over car-net. Hvis telematics blir skrudd av etter å ha brukt 3600mAh etter forrige start er jo det en god forklaring.
E-golf 2019 mod.

Larsbjoernar

Sitat fra: JorEl på lørdag 13. oktober 2018, klokken 17:26
Selv om Carnet ikke alltid virker, så er det lettere å kommunisere med Carnet enn med verksed/Møller...
Hørt mye fælt om Møller, og det begynner å stemme :-X E-golfen er god å kjøre, og jeg er fornøyd med den. Men når det har vært problemer, så er det et problem og ta opp problemet...
Hatt den inne til service hvert år (3,5år) og nå skal den inn igjen, i følge bilen...den er kjørt 28 000km.
Hatt den inne 3-4ganger utenom. Ingen kan gi meg et godt svar, på dette med service-intervaller...
Mange smil som sitter løst har jeg fått, men bilen og humøret blir ikke så mye bedre av det..
Kjekt om man kan være ærlig, men det er nok for mye forlangt. Man smiler og sender meg videre i sytemet...
Derfor er jeg ikke så redd for lange servicekøer hos Tesla når TM3 kommer. Det kan kun gå oppover i motbakke ;)

Dette er akkurat det samme som min oppfatning. Det er nok ikke et personrelatert problem heller, men snarere en valgt strategi i Møller-konsernet. De går inn for å holde kostnader relatert til reklamasjoner/garantisaker nede, og det klarer de sikkert ganske bra. Men er litt usikker på om den strategien er veldig heldig for ryktet når det gjelder kundebehandling.

geear

#47
Sitat fra: offpist på mandag 26. november 2018, klokken 12:50
Det hender seg jeg kobler på en liten vedlikeholds lader over natten et par ganger i løpet av vinteren. Det er uansett et must for kona sin Leaf.
Det er ikke nødvendig på e-Golf med mindre den står parkert veldig lenge, den lader alltid 12V-batteriet når du lader høyspentbatteriet og når du kjører (tenning på), så det skal mye til at det gir noen mening å lade 12V separat.

Ser heller ikke bort fra at den kan ha en vedlikeholdsladefunksjon på 12V om den blir stående veldig lenge, men who knows...

hiawata

VW (møller) informerer nå at Car-Net kan være sporadisk nede hele uka pga oppdateringer i back-end.
Får håpe det løser en del av problemene hvert fall jeg har hatt med tilkobling til bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA