Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carnet - for n'te gang

Startet av rsomby, torsdag 09. august 2018, klokken 20:40

« forrige - neste »

rsomby

Hei folkens. Har vært masse tråder om problemer med carnet, nå er det visst min tur. Har ikke hatt kontakt med bilen siden 1 aug. Er det noe som kan resettes eller lignende? Hjelper ikke å refreshe i appen også den varianten hvor en holder refresh i 3 sec.

Jeg har ikke hatt noen problemer med dette siden jeg fikk bilen, den er nå 1 år gammel, FL modell. Kjedelige greier...

Eddi

Sitat fra: rsomby på torsdag 09. august 2018, klokken 20:40
Hei folkens. Har vært masse tråder om problemer med carnet, nå er det visst min tur. Har ikke hatt kontakt med bilen siden 1 aug. Er det noe som kan resettes eller lignende? Hjelper ikke å refreshe i appen også den varianten hvor en holder refresh i 3 sec.

Jeg har ikke hatt noen problemer med dette siden jeg fikk bilen, den er nå 1 år gammel, FL modell. Kjedelige greier...

Slett bilen, og legg den til på ny. Hassle, ja. Men det funker. Har vel gjort det to ganger nå siden jeg fikk bilen i mai.... Men hadde tilsvarende problem med Audi-appen som er bortimot identisk på e-tronen også...

Totalt uaktuelt å betale for å fortsette med den tjenesten der..

PTh

Tror de gjorde noe med systemet omtrent da, jeg fikk stopp på oppdateringer 31 juli. Fikk tips på facebook, om noe systemoppdatering og at det er lurt å sende mail til Møller. Sendte mail till de go de sendte det videre til fabrikk. I onsdags så startet det igjen... Men har ikke fått noe svar fra Møller/VW så vet ikke om det var til hjelp å sende mail.

PTh

Fikk svar fra Møller nå at de gjort noe for å fikse forbindelsen

geear

På pre-facelift har det vært å ta sikring 17 i fem minutter eller noe slikt når dette har skjedd. Den sitter bak oppbevaringsluka under rattet.

rsomby

Sendte en epost til møller uten å få svar. Så jeg fjernet bilen fra kontoen og la den til på nytt og det funket igjen. Kjedelig å måtte gå ut i bilen for å taste inn registreringskoden, men kjapp og enkel fiks.

offpist

Det er definitivt noe rart enda..
Den gir gammel status på bilen (som i flere dager gammelt) og ingen kjøredata er registrert siden de gjorde den "oppgraderingen" 9. august.

Forsøkte å ta bort og legge til bilen som jeg ser enkelte har hatt hell med..men nå får jeg ikke lagt til bilen igjen.
Får bare denne feilmeldingen:
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

PTh

Send info nedenfor til kundeservice@moller.no

For å undersøke de problemene du opplever nærmere trenger vi følgende informasjon fra deg;
Registrert brukernavn / e-postadresse:
Reg.nr / chassisnummer på bil:
Kort beskrivelse av problemet du opplever
Skjermbilde av feilmeldingen du får i enten app eller web-portal

Sarotex

Jeg hadde også problem med at bilen plutselig ikke kommuniserte med carnet serverene. Lade- og bilstatus og alt var som fryst på appen, og hadde ikke mottatt noen flere oppdateringer fra bilen på 2-3 uker da jeg tok kontakt med verkstedet.
De fortalte meg at det var kjent at forbindelsen var ustabil. Jeg svarte med å si at den ikke var ustabil, den var ikke-eksisterende over lengre tid.

De tok en titt på bilen, og det viste seg at carnet systemet/modulen hadde fryst/hengt seg. De restartet software i bilen, og fungerte perfekt etterpå. :)

Håvar

Siden oppdateringen som kom for 2-3 dager siden (android) har car net kranglet. Appen fungerer som regel bare første gang etter mobilen er restartet og da fungerer kommunikasjonen med bilen. Prøver jeg igjen henger appen i det blå oppstartsvinduet.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

TOO

Jeg har det samme problemet. Kundeservice sier at det denne uken er vedlikehold og at dette problemet muligens blir løst.

geear

Sliter også nå. Godt å se andre også har problemer. Vurderte om jeg skulle ta sikringen, men får kanskje bare vente.

For en tragedie i forhold til systemet i den andre bilen i gården...

JorEl

Har Carnet og Egolf og Android, prøvde klimaregulering nå, og alt virket :o
JEg har hatt problemer med å connecte til server når jeg trenger den. Sommertid er ikke noe problem hos meg.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Pitil

Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

JorEl

Sitat fra: JorEl på fredag 07. september 2018, klokken 14:01
Har Carnet og Egolf og Android, prøvde klimaregulering nå, og alt virket :o
JEg har hatt problemer med å connecte til server når jeg trenger den. Sommertid er ikke noe problem hos meg.
Kaldere i dag...virker ikke....
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA