Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

KIA Soul EV - AC slår over til Heat "av seg selv"

Startet av aagesa, torsdag 09. august 2018, klokken 13:14

« forrige - neste »

aagesa

Hei,

Har hatt en Kia Soul EV i ett år, og opplever nå at Aircondition slår over til Heat uten at jeg selv gjør det. F.eks jeg kan sette fra meg bilen med AC-Auto på, starter opp bilen samme dag/dagen etter, og Heat-Auto er slått på.

Sliter også med at når jeg trykker på AC og deretter på Auto, så slår den av AC og skrur på Heat knappen.

Noen som kjenner til løsning?

PS! Har nettopp oppgradert software på service på KIA på Ski, og det hjalp ikke

Usikker

Hei, vet ikke om du har funnet ut av det men... når du trykker på Auto lever systemet sitt eget liv ut i fra den temepraturen du har stilt inn. Varme / Kjøling styres automatisk for å holde temepraturen
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

raufoss

Opplever at klima systemet i bilen "lever sitt eget liv" selv om systemet ikke er på auto.

Luft strømmen blir dirigert til frontrute, og basert på kjørelengde så er heat også slått på, selv om heat er av og ikke har noen indikator lys.

Når bilen er i dette humøret og jeg trykke på AC så slår den i stedet over på heat, og setter luftstrømmen på frontruten, det er med AUTO slått AV.

Etter å ha stoppet bilen, slått av og så startet igjen så fungerer system som det skal.

Kia soul EV 2018 eksklusive model

Usikker

Kan være klima sensoren som overstyrer...   øverst på frontruta sitter den en sensor som føler luftfuktighet og hvis denne mener det er fare for dugg på ruta styres lufta opp selv om du prøver å sette den på noe annet
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Cowboystrekk

Når det er kaldt bruker den varmepumpa som er AC i revers. Når du slår på AC samtidig som varme må den bytte over til vanlig motstandsvarmer som medfører høyere forbruk siden AC bare kan brukes til kjøling eller varming, ikke begge samtidig. Har kjørt mye Soul\Kona og merker at det innimellom dugger til litt på vinduene, spesielt i minusgrader, om man ser på momentanforbruk klima så går det betrakelig opp om man kjører AC samtidig som varme i minusgrader av ovennevnte grunn. Om man har bilen i øko-modus vil den nok oftere slå av AC av samme grunn.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA