Vanlig norsk Easypark app funker med E.On AC-ladestolpene i Danmark (de 11kW-stolpene som de overtok fra konkursboet til Better Place).
Det er en sannhet med modifikasjoner, i så fall. F.eks. på laderne på Randersvej i Viborg i Danmark mangler de helt i Easypark appen (det har de gjort i over ett år, jeg har meldt det to ganger til E-on kundeservice uten at noe skjer), og det finnes heller ingen kode å taste inn. Laderen har støtte for rfid (det svenske kortet leses, og ladingen starter i noen sekunder), men det hjelper jo lite når utenlandske kort ikke støttes og danske kort ikke sendes utenlands. Jeg har sett flere danske el-biler lade der, men ingen utenlandske.
Så da står jeg igjen med sistevalget; å ringe E-on kundeservice og betale DKK 250,- pr. opplading som gir en sinnsyk pris pr. kwh på en e-golf med typisk 20-30% igjen på batteriet.
Heldigvis finnes også Clever i Viborg! Og på de E-on hurtigladestasjonene som jeg har brukt, har jeg derimot aldri opplevd noen problemer verken med Easypark eller laderne for øvrig.