Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hund i Kona

Startet av Kires, onsdag 08. august 2018, klokken 14:43

« forrige - neste »

sindreisen

Sitat fra: e-curious på mandag 03. desember 2018, klokken 21:52
Jeg finner ikke Kona på Guardsman sine sider :(

Det kan bestilles via Hyundai Norge tror jeg.


andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

e-curious

Er det noen av dimensjonene av Schmidt universal passer?  Jeg ser man kan få det i forskjellige kombinasjoner, og er kollisjonstestet av NAF.

https://hunde-sport.no/produkt/schmidt-universal-enkeltbur/
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-hundebur-for-bil/

BJohannessen

Trønderburet kan også lages etter mål.
Meget fornøyd med mine.

http://tronderburet.no/
1983 WW Golf
1986 Audi 80
1989 Audi 80
1997 Yamaha XJ900
2001 Iveco 40c13
2004 Volvo V40 business premium
2004 KTM 660 supermoto
2014 Kawasaki 300 Ninja
2014 Nissan Leaf Tekna

e-curious

Litt avhengig av hunden; et Variocage minimax passer til Kona +liten hund.  Ser på FB-gruppa at det er en som laget nytt bagasjeromsgulv i finer, slik at hele golvet blir flatt når en bruker nederste stilling.  Da får man så vidt  plass til et litt større bur (fks Varocage combi)

Spajderman

#21
Er det noen andre som har hatt problemer med å få på plass lastegitteret fra Travall? Jeg får ikke satt seteryggene tilbake i lås etter å ha montert gitteret etter instruksjonene...

Edit: Det gikk til slutt, måtte bare ta i en del mer enn jeg i utgangspunktet var komfortabel med  :o


andy99

Det skal passe.
Jeg kjøpte aldri, da jeg synes støy ble økt og lyden fra sub ble enda dårligere når jeg tok bort hattehyllen.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

ID4

Sitat fra: andy99 på torsdag 19. september 2019, klokken 14:31
Det skal passe.
Jeg kjøpte aldri, da jeg synes støy ble økt og lyden fra sub ble enda dårligere når jeg tok bort hattehyllen.

Det har du nok rett i. Men må den tas bort permanent. Tenkte bare å ta bort hattehylle de gangene hunden er med. Men å la lastegittere sitte permanent.

Spajderman

Det passer, må bare ta litt i for å få seteryggene i lås når gitteret er montert. Hattehylla går inn og ut med gitteret på plass, må bare jobbes litt med.

For øvrig veldig enkelt å sette inn og ta ut gitteret.

Thomasss

Sitat fra: Spajderman på onsdag 18. september 2019, klokken 13:07
Er det noen andre som har hatt problemer med å få på plass lastegitteret fra Travall? Jeg får ikke satt seteryggene tilbake i lås etter å ha montert gitteret etter instruksjonene...

Edit: Det gikk til slutt, måtte bare ta i en del mer enn jeg i utgangspunktet var komfortabel med  :o

Jeg fikk heller ikke lastegitteret til å passe og kontaktet Travall. Skeptisk til å bruke makt, men hvis dere har god erfaring med det så kanskje jeg skal forsøke igjen. Her er i alle fall svaret jeg fikk av Travall:

"Hello Thomas,

Thank you for your patience. Our engineers have checked the Guard and your images and they have concluded that the Guard does not in fact fit the Electric model of the Kona, please accept my most sincere apologies."

Spajderman

Skal prøve å få tatt noen bilder av hvordan det ser på vår bil og legge ut. Er det å få seteryggene i lås igjen du også sliter med?


tugit

Jeg har ingen problemer med lastegitteret fra Travall.
Har tatt det ut og satt det tilbake ved flere anledninger og har suksess med montering på følgende vis:

1. Legg ned setene.
2. Kryp inn sidedøren og hold gitteret flatt med "krokene" på gitteret pekende mot setefestene som sitter på hver side.
3. Vipp gitteret forsiktig inn i setefestene og pass på at "krokene" på gitteret ligger i bakerste posisjon og at setebeltene ikke ligger i veien.
4. Vipp gitteret til stående posisjon og press det bakover (med litt makt) slik at toppen på gitteret presses forbi taktrekket.
5. Smell setene tilbake (med litt mer makt) slik at de låses i posisjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA