Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Håndtak førerdør defekt - kommer ikke ut. Tesla vet ikke når de får del...

Startet av EEE, onsdag 08. august 2018, klokken 14:14

« forrige - neste »

EEE

På ferietur for 3 uker siden sluttet håndtaket på førerside å komme ut. Tesla prøvde å få det fikset mens jeg var på tur nedover Europa, men ingen deler tilgjengelig. Tenkte at det ville bli prioritert når vi kom hjem, da det er rimelig tungvint å komme inn i bilen. Men det viser seg at delen ikke er å få tak her hjemme. De vet heller ikke når delen kommer. Lånebil får jeg ikke da bilen jo er kjørbar... Dette er en 2015 70D som har fungert utmerket. Har prøvd å få ned vinduene med fjernkontrollen, men får det ikke til. Noen som vet? Og så spørsmålet om bilen er kjørbar når man ikke kommer inn i bilen? Føler selv at jeg burde hatt en lånebil.

fredag

Denne delen var utilgjengelig tidlig i mai også, worldwide. Jeg overhørte dette i køen på et Tesla-verksted. Tesla kunne da ikke si hvor mange uker det ville ta å få delen, og anbefalte eieren med dette problemet å gå inn passasjerdøren på høyre side eller gjennom trunk.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cra

Hvis de er like foran og bak kunne man bare bytte om? Evt. burde de ha en nødløsning som lot håndtaket stå ute så man i alle fall komme rinn og ut.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tor Inge Skaar

Har hørt flere som har dette problemet som klarer likevel å få opp døra ved å pushe håndtak inn og deretter få tak i dørkarmen. Men hvis det ikke går, skjønner jeg din frustrasjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

daktari

Har du sjekket om Grønvolds bildemontering kan ha? De holder til i Brummundal og Tesla der burde kunne gjøre dette som midlertidig fiks.


Ganske håpløst for deg dette. Jeg ville vel hevde at bilen ikke er kjørbar hvis man ikke får opp førerdøra...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

perbau


EEE

Midlertidlig fix med tape ser ut som en løsning. Skal prøve å få ut håndtaket. Takk for hjelpen!

Sveinung1954

Det der er slikt som gir Tesla godt rykte; eiere som kryper inn i bilen fra passasjersiden, evt åpner døren ved hjelp av tape
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

1000kwh

Sitat fra: Geirr på onsdag 08. august 2018, klokken 17:28
Det der er slikt som gir Tesla godt rykte; eiere som kryper inn i bilen fra passasjersiden, evt åpner døren ved hjelp av tape

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

MyMuffin

hmm synes dette var rart. Jeg hadde i utgangspunktet time for bytte av håndtak passasjer side foran om 2 uker, men mobile service skal ta det imorgen. 


En midlertidig løsning kan være å knytte en hyssing til det invendige håndtaket og trekke denne bak, slik at du kan åpne døren bak for så å trekke i snoren for å åpne døren foran.


2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Tuxedo

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 08. august 2018, klokken 19:41
En midlertidig løsning kan være å knytte en hyssing til det invendige håndtaket og trekke denne bak, slik at du kan åpne døren bak for så å trekke i snoren for å åpne døren foran.
Det er en brilliant idé, men jeg må jo samtidig flire litt for jeg føler meg hensatt til begynnelsen av forrige århundre da man måtte sveivstarte bilene

E_S

Sitat fra: daktari på onsdag 08. august 2018, klokken 15:37
Har du sjekket om Grønvolds bildemontering kan ha? De holder til i Brummundal og Tesla der burde kunne gjøre dette som midlertidig fiks.

Dessverre nekter Tesla plent enhver befatning med deler de ikke selv har solgt og levert - uansett omstendigheter.
:)

Hodetelefoner

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 08. august 2018, klokken 20:46
Sitat fra: MyMuffin på onsdag 08. august 2018, klokken 19:41
En midlertidig løsning kan være å knytte en hyssing til det invendige håndtaket og trekke denne bak, slik at du kan åpne døren bak for så å trekke i snoren for å åpne døren foran.
Det er en brilliant idé, men jeg må jo samtidig flire litt for jeg føler meg hensatt til begynnelsen av forrige århundre da man måtte sveivstarte bilene

Hodetelefoner

Hører du om motoren går?  Kan være kabel brudd. Da fikser du det selv på 10-15min. 
Jeg oppdaget et nesten brudd. Når jeg skulle feste lyddemping som hadde løsnet ifra håndtaket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA