Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Unødvendige pling og plong!

Startet av Sense, onsdag 08. august 2018, klokken 11:12

« forrige - neste »

Ole Irgens

Sitat fra: leif40kwh på torsdag 09. august 2018, klokken 10:38
Ryggelyd og fotgjengervarsel er i og for seg ok. Heldigvis kan lyden slåes av. Ryggelyden med en lett tilgjengelig knapp.

MEN! Han som har bestemt den sinnsyke pipingen som kommer når man åpner bildøren selv om den står i park og med håndbrekk skulle vært skutt! Selv om man slår av bilen fortsetter den jo å pipe til man har lukket døren. Helt forbanna latterlig!! Noen som har funnet en løsning på dette?

Ja, kjøp deg en 70-talls folkevognboble.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Beckern

Sitat fra: Ole Irgens på torsdag 09. august 2018, klokken 13:49
Sitat fra: leif40kwh på torsdag 09. august 2018, klokken 10:38
Ryggelyd og fotgjengervarsel er i og for seg ok. Heldigvis kan lyden slåes av. Ryggelyden med en lett tilgjengelig knapp.

MEN! Han som har bestemt den sinnsyke pipingen som kommer når man åpner bildøren selv om den står i park og med håndbrekk skulle vært skutt! Selv om man slår av bilen fortsetter den jo å pipe til man har lukket døren. Helt forbanna latterlig!! Noen som har funnet en løsning på dette?

Ja, kjøp deg en 70-talls folkevognboble.

mvh

Ole Irgens
Eller en masse 2018 modeller som er litt mere gjennomtenkt enn Leaf.

Ole Irgens

Sitat fra: Beckern på torsdag 09. august 2018, klokken 15:55
Sitat fra: Ole Irgens på torsdag 09. august 2018, klokken 13:49
Sitat fra: leif40kwh på torsdag 09. august 2018, klokken 10:38
Ryggelyd og fotgjengervarsel er i og for seg ok. Heldigvis kan lyden slåes av. Ryggelyden med en lett tilgjengelig knapp.

MEN! Han som har bestemt den sinnsyke pipingen som kommer når man åpner bildøren selv om den står i park og med håndbrekk skulle vært skutt! Selv om man slår av bilen fortsetter den jo å pipe til man har lukket døren. Helt forbanna latterlig!! Noen som har funnet en løsning på dette?

Ja, kjøp deg en 70-talls folkevognboble.

mvh

Ole Irgens
Eller en masse 2018 modeller som er litt mere gjennomtenkt enn Leaf.

Var det noen som stod med en pistol mot hodet ditt og tvang deg til å kjøpe den?

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Joltus

Sitat fra: steffeo på torsdag 09. august 2018, klokken 12:29
Sitat fra: Joltus på torsdag 09. august 2018, klokken 10:10
På ionic kan du laste inn mp3 for å endre den lyden.

Kanskje man kan gjøre noe lignende via leaf spy?

Hæ, seriøst? Kan man det på ioniq? Det er jo nesten grunn nok til å bytte.

Ouch.... Dette kom fra en kompis med ionic som ikke hadde gjort det selv....

Men kjøp en og prøv! Ser virkelig poenget!

kTesla

Sitat fra: blackleaf1 på torsdag 09. august 2018, klokken 11:11
Er en liten kontakt/skjøtestykke til høyre for setet, den kan taes ut og lyden er borte ;)

Å? kjapt og gale å røske ut? Var dette for bilbelte eller for åpen dør? Vet du om den lager lyd for andre varsler eller kun bilbelte/dører?

Beckern

Sitat fra: Ole Irgens på torsdag 09. august 2018, klokken 16:52
Sitat fra: Beckern på torsdag 09. august 2018, klokken 15:55

Eller en masse 2018 modeller som er litt mere gjennomtenkt enn Leaf.

Var det noen som stod med en pistol mot hodet ditt og tvang deg til å kjøpe den?

Mvh

Ole Irgens
Mener du jeg skal svare seriøst på det dustespørsmålet der?
Psyko bull kaller vi slikt.
Kan ikke du heller gå tilbake til gruppa "vi som elsker leaf og nekter for at den har en eneste feil". Hvis ikke,
la oss i det miste slippe sånt dusteri.

blackleaf1

Leif40KWH, er kun for beltevarsel, dessverre. ::)
Atle
Lindås

Ole Irgens

Sitat fra: Beckern på torsdag 09. august 2018, klokken 22:11
Sitat fra: Ole Irgens på torsdag 09. august 2018, klokken 16:52
Sitat fra: Beckern på torsdag 09. august 2018, klokken 15:55

Eller en masse 2018 modeller som er litt mere gjennomtenkt enn Leaf.

Var det noen som stod med en pistol mot hodet ditt og tvang deg til å kjøpe den?

Mvh

Ole Irgens
Mener du jeg skal svare seriøst på det dustespørsmålet der?
Psyko bull kaller vi slikt.
Kan ikke du heller gå tilbake til gruppa "vi som elsker leaf og nekter for at den har en eneste feil". Hvis ikke,
la oss i det miste slippe sånt dusteri.

Hvis du er så misfornøyd med Leafen din skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å eie den. Selg den og kjøp en av de andre 2018-modellene som du mener er så mye mer gjennomtenkt enn Leaf. Det virker som det beste med Leafen din er at du kan klage over alle feilene du mener den har her på gruppa.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

moderator 2

Folkens. Diskuter sak og ikke person.

Diskusjon av person er uinteressant og medfører 14. dagers fravær fra forumet.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Lampen

Har lest at Leaf spy pro skal kunnes brukes til å deaktivere noen av disse lydene på eldre modeller. Noen som har testet 2018 modellen?

Lampen

Kan bekrefte at det Leaf spy VSP endringer fungerer på 2018 modellen også.

Bondeknøl

Sitat fra: Beckern på torsdag 09. august 2018, klokken 15:55
Sitat fra: Ole Irgens på torsdag 09. august 2018, klokken 13:49
Sitat fra: leif40kwh på torsdag 09. august 2018, klokken 10:38
Ryggelyd og fotgjengervarsel er i og for seg ok. Heldigvis kan lyden slåes av. Ryggelyden med en lett tilgjengelig knapp.

MEN! Han som har bestemt den sinnsyke pipingen som kommer når man åpner bildøren selv om den står i park og med håndbrekk skulle vært skutt! Selv om man slår av bilen fortsetter den jo å pipe til man har lukket døren. Helt forbanna latterlig!! Noen som har funnet en løsning på dette?

Ja, kjøp deg en 70-talls folkevognboble.

mvh

Ole Irgens
Eller en masse 2018 modeller som er litt mere gjennomtenkt enn Leaf.
Mener du seriøst at Leaf er lite gjennomtenkt? Vet du ikke at nye Leaf har slått flere salgsrekorder i Norge og er landets desidert mest solgte elbil? På tide å se litt på deg selv også, eller er det alle de som har kjøpt bilen som er dumme?

Ole Irgens

#27
Sitat fra: Bondeknøl på søndag 12. august 2018, klokken 22:50
Sitat fra: Beckern på torsdag 09. august 2018, klokken 15:55
Sitat fra: Ole Irgens på torsdag 09. august 2018, klokken 13:49
Sitat fra: leif40kwh på torsdag 09. august 2018, klokken 10:38
Ryggelyd og fotgjengervarsel er i og for seg ok. Heldigvis kan lyden slåes av. Ryggelyden med en lett tilgjengelig knapp.

MEN! Han som har bestemt den sinnsyke pipingen som kommer når man åpner bildøren selv om den står i park og med håndbrekk skulle vært skutt! Selv om man slår av bilen fortsetter den jo å pipe til man har lukket døren. Helt forbanna latterlig!! Noen som har funnet en løsning på dette?

Ja, kjøp deg en 70-talls folkevognboble.

mvh

Ole Irgens
Eller en masse 2018 modeller som er litt mere gjennomtenkt enn Leaf.
Mener du seriøst at Leaf er lite gjennomtenkt? Vet du ikke at nye Leaf har slått flere salgsrekorder i Norge og er landets desidert mest solgte elbil? På tide å se litt på deg selv også, eller er det alle de som har kjøpt bilen som er dumme?

Det finnes jo mange 2018-modeller som er mer gjennomtenkt enn Leaf. Vi burde kjøpt en av dem i stedet.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Joltus

Nå har jo leaf vitterlig en del snodige ting med seg.

Men hvilken 18 modell er mer gjennomtenkt egentlig?

Og ikke kom dinglende med I3. For hvis de dørene og 4 seter er en konsekvens av tenking så kan det faktisk bare vær.

Ole Irgens

Sitat fra: Joltus på mandag 13. august 2018, klokken 11:23
Nå har jo leaf vitterlig en del snodige ting med seg.

Men hvilken 18 modell er mer gjennomtenkt egentlig?

Og ikke kom dinglende med I3. For hvis de dørene og 4 seter er en konsekvens av tenking så kan det faktisk bare vær.

Jeg er ikke enig i at Leaf har en del snodige ting med seg. Hva tenker du på? Jeg kjører en Skoda Kodiaq som leiebil denne uken, dette er en modell med topp utstyrsnivå som ligger på ca 600.000 i utsalg. Det er en fin bil å kjøre, men Leafen er like god. Den har mye utstyr, men min N-Connecta er like velutstyrt. Det er jo en SUV, og det er ikke Leafen, så sittehøyde og -posisjon er annerledes i Leafen, men jeg synes ikke Skodaen er bedre å kjøre, her foretrekker jeg faktisk Leafen.

Med den nye Leafen har Nissan laget en topp moderne bil som er veldig, veldig forskjellig fra den gamle. Man kan rett og slett ikke sammenlikne dem. Inntrykket av Leaf som en litt spesiell og "sær" bil henger kanskje igjen fra den gamle modellen, men det er helt feil å overføre dette til den nye.

Så vil det selvsagt være ting med en bil som man ikke "liker", rent subjektivt. Jeg liker ikke at startknappen på den nye Leafen er flyttet. Men det er ikke en svakhet med bilen. Noen liker ikke at man har D, B og ePedal å velge mellom, eller liker ikke måten ePedal fungerer på. Det blir en personlig preferanse og ingenting som er objektivt galt med bilen.

Jeg synes Nissan kunne spandert tiltbar setepute og lengdejusterbart ratt. Det er en objektiv mangel ved bilen, men vil ikke være like viktig for alle. Jeg er 191 høy og kunne tenke meg å kunne skyve setet enda litt lengre bak. Jeg kunne tenke meg en varsel for spylervæskenivå, det er også en objektiv mangel ved bilen.

Jeg er ingen apologet, og vet hva jeg forventer av en bil, jeg har vel eid 15-20 biler opp gjennom og har sett det meste. Min vurdering er uansett at nye Leaf er en stilig bil med alle funksjoner og innretninger man må kunne forvente av en 2018-modell, og at den ikke har feil og mangler som er alvorlig nok til å forstyrre dette inntrykket. Sammenliknet med en nesten-premium SUV som jeg kjører nå, står den seg svært godt. Men da sammenlikner jeg den med en bil som er dobbelt så dyr.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA