Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tyskimpoteret

Startet av mille, lørdag 20. januar 2024, klokken 07:06

« forrige - neste »

mille

Lurer på og kjøpe en tyskimpoteret
40kWh N-Connecta 2022 model.
Er der noe nagtivt i forhold til «helnorsk»

Electric cars in Norway

#1
Sitat fra: mille på lørdag 20. januar 2024, klokken 07:06Lurer på og kjøpe en tyskimpoteret
40kWh N-Connecta 2022 model.
Er der noe nagtivt i forhold til «helnorsk»
Har du googla inne på FB Leaf norsk eiergruppe om dette temaet? Der er det også mye god info.Men har ikke sjekket selv ift det du spør om

Men helt generelt uansett bilmerke så er jeg skeptisk pga kortere nybilgaranti - les mer om det her:  https://www.if.no/magasinet/bil/bilbytte/import-av-bil

Ja, jeg er skeptisk, men det er bare fordi jeg er generelt skeptisk til import elbiler utenfor det norske leverandørleddet og det er på grunn dårligere "Norgesgaranti&og goodwill" etter de første årene - generelt sett.

Det merker du først "når det brenner på dass"...ikke før og da er det ofte for seint. Da kan du ha fått deg en tverr bilforhandler å jobbe mot.

Og sist men ikke minst, du skal jo selge denne bilene en gang også. Lettere å få solgt en "norsk elbil" tenker jeg.

Men jeg vet lite om dette av egenerfaring, fordi jeg ikke har handla egenimport biler utenfor det norske leverandørleddet selv, bare hørt andre historier om dette

Kopi fra lenken ovenfor:

Kortere nybilgaranti i Europa

Merk deg at risikoen for en dårlig handel er større i utlandet enn om du kjøper bilen i Norge. En av grunnene en kortere nybilgaranti. I Norge gjelder nybilgarantien i fem eller opptil syv år, mens den i Europa kun gjelder i to eller maks tre år.
Her til lands er du også beskyttet av kjøpsloven og har større muligheter for å sjekke heftelser og historikk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA