Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum og ladere i ustand

Startet av MrOtto, tirsdag 07. august 2018, klokken 09:50

« forrige - neste »

MrOtto

Minst to steder langs E18 i Sør-Norge jeg har trafikkert i sommer har Fortum ladere i i stand. På en fredag ettermiddag var 50% av laderne til Fortum, tre stykker, i ustand på Fokserød. Her stod folk en time i kø. Alle laderne som var ødelagt var Veefil Tritum. På Lasses var 33% av kapasiteten til Fortum i ustand. Veefil igjen og her var det også kø. Å stå en time i kø og så bruke 30-40 min på lading gir en utopi om at den gjennomsnittlige billist skal velge fornybar energi til persontransport.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lars C. Krogenæs

Tvedestrand har kun hatt 1 av 2 ladere i drift i sommer. Veefil som var nede...

Virker som om Fortum har glemt at de må ha systemer for å fikse ladere som er ødelagt....

Synd at de holder på, på denne måten. Må jo være mye rimeligere å fikse eldre installasjoner, enn å grave opp nye?
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

MrOtto

Fortum har nok fått flere ampre telefonsamtaler i sommer har jeg observert på ladestasjoner, bl.a. fra meg der man ble oversatt til svensk kundeservice som ikke kunne ta dette videre og jeg måtte sende mail til den norske kundeservicen. Veefil må byttes ut asap.

jkirkebo

Sitat fra: MrOtto på tirsdag 07. august 2018, klokken 14:48
Fortum har nok fått flere ampre telefonsamtaler i sommer har jeg observert på ladestasjoner, bl.a. fra meg der man ble oversatt til svensk kundeservice som ikke kunne ta dette videre og jeg måtte sende mail til den norske kundeservicen. Veefil må byttes ut asap.

Hmm, kan det være at de ikke liker varmen? Stort sett er det Efacec ladere jeg har hatt problemer med, Veefil virker nesten alltid. Men jeg hurtiglader da også svært lite på sommeren, det blir mest i vinterhalvåret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars C. Krogenæs

Veefil lages i Brisbane Australia. Gikk på Highschool der i et år og det var varmt som fffff. De burde ha god kjennskap til en pinglete norsk sommer. De første Veefil laderne bråkte jo noe sinnsykt når de var varme, mens nyere virker som de tar det litt mer rolig. Kanskje de nedjusterte viftene litt for mye?
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Pitil

Defekt ladestasjon på Rjukan i går også. Kundeservice kunne ikke fjernstarte den grunnet mangel på kommunikasjon med den


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

goggo

Virker som Fortum er klar over problemet....
Her er det mulig å si sin mening, anonymt til og med.
Fant denne linken i en Facebook post.

https://bit.ly/2OOXviy

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

MrOtto

Jeg sendte mail til adressen den svenske kundeservicen ga meg, har ikke fått noe svar. Jeg ga Fortum knusende kritikk i deres kundetilfredshetundersøkelse.

Håkon77

Om det er noen trøst så har det vært tull med grønn kontakt sine ladere i sommer. Ikke er det noen hjelp å få fra kundeservice og ikke noterer de ned feilmeldingen man ringer inn. Den ene holderen til ladepluggen har vært defekt slik att folk slipper den i bakken hvorpå den blir skadet, men selv en så enkel sak har de ikke fikset på ett halvt år. Gidder ikke ringe mer og reiser til neste ladestasjon.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Ole Henrik Hannisdahl

Sitat fra: Håkon77 på onsdag 22. august 2018, klokken 10:19
Om det er noen trøst så har det vært tull med grønn kontakt sine ladere i sommer. Ikke er det noen hjelp å få fra kundeservice og ikke noterer de ned feilmeldingen man ringer inn. Den ene holderen til ladepluggen har vært defekt slik att folk slipper den i bakken hvorpå den blir skadet, men selv en så enkel sak har de ikke fikset på ett halvt år. Gidder ikke ringe mer og reiser til neste ladestasjon.

Hei Håkon,

Sånn skal det ikke være. Hvilken stasjon dreier dette seg om? På forhånd takk for tilbakemelding!

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

Håkon77

Som sagt er jeg ferdig med å melde fra. Ingen tar noen notis av det likevel. Har såpass mange ladere på strekningen at en alltids virker.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

goggo

Hei håkon77, jeg tror nok at Ole Henrik er i en posisjon som gjør at han kan og vil fikse denne ladestasjonen...

Hvis du googler navnet hans så ser du hvem han er :)

Mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ebe

Om han virkelig er interessert, kan han jo bare be kundeservice om å finne det frem i loggen. De bør vel ha en system på dette.  ;)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ole Henrik Hannisdahl

Sitat fra: Håkon77 på onsdag 22. august 2018, klokken 13:33
Som sagt er jeg ferdig med å melde fra. Ingen tar noen notis av det likevel. Har såpass mange ladere på strekningen at en alltids virker.

Hei,

Det synes jeg er synd. Vår kundeservice registrerer driftsmeldinger, som tas videre til drift for feilretting. Dersom jeg fikk vite hvilken stasjon det dreier seg om, kunne jeg ha sjekket at vi har en driftsmelding på laderen og evt status på saken.

På generelt grunnlag har ABB hatt svært lang leveringstid på holdere, da det har vært en gjenganger at disse knekker. Vi er naturlig nok ikke fornøyd med det, hverken at de knekker, eller at det er lang levering på reservedeler. Vi fikk inn ett parti på 18 holdere i går, og jeg skulle gjerne ha sjekket at den aktuelle laderen står på listen over steder hvor vi skal bytte

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA