Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bergen - Haugesund, må jeg lade på veien?

Startet av Missen, tirsdag 07. august 2018, klokken 09:36

« forrige - neste »

Missen

Skal en tur til Haugesund med min Nissan Leaf 2017, 30 kw batteri. Ifølge Google Maps er det nøyaktig 14 mil fra hjemmet mitt til adr jeg skal til i Haugesund. Trenger jeg å lade på Stord da? Finnes det evt ladestasjoner i Haugesund? Har tidligere hørt at det ikke finnes der, men dette har kanskje endret seg? Jeg har kun lader som fulgte med bilen, har ikke type 2 lader.

Nilsern

#1
Med min 24 kwh, 2013, går det akkurat (eller akkurat ikke...) uten lading om sommeren. Pleier å lade på stord for sikkerhets skyld. Med 30 kwh bør det være uproblematisk. Ikke så mange hurtigladere i Haugesund, men har på Aksdal samt McDonalds på Norheim.

zbk

#2
Også ved VW på Raglamyr, men denne er litt gjemt mellom byggene.
Også Ved Shell på Norheim.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

EV-FTW

Det går normalt helt fint. Kjører fra Bergen til Sandnes ofte, lader da i Aksdal eller Sokn, på vei tilbake. Tenker det er null stress å kjøre til Haugesund.

Hadde det vært -10 kunne det derimot holdt hardt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Vesterskog

Sitat fra: Øystein K på tirsdag 07. august 2018, klokken 18:29
Det går normalt helt fint. Kjører fra Bergen til Sandnes ofte, lader da i Aksdal eller Sokn, på vei tilbake. Tenker det er null stress å kjøre til Haugesund.

Hadde det vært -10 kunne det derimot holdt hardt.
Mosterøy, ikke Sokn

Sent fra min Power_2 via Tapatalk


EV-FTW

Sitat fra: Vesterskog på tirsdag 07. august 2018, klokken 23:14
Sitat fra: Øystein K på tirsdag 07. august 2018, klokken 18:29
Det går normalt helt fint. Kjører fra Bergen til Sandnes ofte, lader da i Aksdal eller Sokn, på vei tilbake. Tenker det er null stress å kjøre til Haugesund.

Hadde det vært -10 kunne det derimot holdt hardt.
Mosterøy, ikke Sokn

Sent fra min Power_2 via Tapatalk

Det er helt sant. Hvertfall der ved Aksjesundbroa.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA