Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering av standard stereoanlegg e-golf

Startet av torjeh, torsdag 09. august 2018, klokken 14:38

« forrige - neste »

torjeh

Hei!

Jeg venter spent på en e-Golf 2018 ferdig spesifisert fra forhandler. Ettersom bilen allerede var bestilt fra fabrikk av forhandler, fikk jeg dessverre ikke mulighet til å oppgradere stereoanlegget til Dynaudio-pakken. Fordelen er at jeg får bilen snart.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med oppgradering av standard stereoanlegg i e-golf?

Tenker for eksempel på
Helix Soundbox: http://www.volkswagen-accessories.com/en/product-ranges/infotainment/soundsystem.html

eller andre løsninger.

Det er ikke sikkert jeg kommer til å oppgradere anlegget, men jeg vil gjerne høre om erfaringer og hva som er mulig å gjøre relativt enkelt på en ny e-Golf.

Ønsker helst at arbeidet utføres av verksted eller annen spesialist siden bilen er ny, dersom monteringen ikke er helt triviell. Jeg vil helst ikke bruke mer enn 10.000kr på dette, men jeg skjønner at det fort kan bli dyrere.

Alle tips og erfaringer mottas med takk :)

zementh

Jeg sjekket en del om dette før jeg fikk min bil, og fikk tilbud på 13000,- for å få byttet alle høyttalere, samt sub og forsterker/dsp og demping av dører. Dette var da Helix match plug and play. De har egne høyttalere som er spesielt tilpasset VW. Forsterker og kabling er plug and play, så det er bare å plugge rett inn i den integrerte spilleren. Men høyttalerne krever litt mer jobb å bytte. Jeg kunne også kjøpe alle delene løst for 9500,- hvis jeg ville gjøre det selv.
Dette er konponentene: Match PP62DSP, Match MS62C-VW.1 og Match PP 7S-D/PP 8E-Q. Med dette så får du nok et anlegg som er vel så bra som det fabrikkmonterte Dynaudio-anlegget. Nå skal det sies at jeg endte med å ikke gjøre noenting siden det er kona som endte med å bruke bilen i det daglige, og hun syns originalstereoen holder lenge.  Det originale anlegget er overraskende bra hvis du ikke skal spille veldig høyt.

torjeh

Sitat fra: zementh på fredag 10. august 2018, klokken 13:39
...

Takk så mye for grundig svar! Det tilbudet du skisserer er nøyaktig noe slikt jeg er ute etter. Jeg mistenker også at dette vil høres minst like bra ut som Dynaudio-anlegget. Jeg har nå fått sjansen til å høre både standard- og Dynaudio-anlegget, og selv om Dynaudio-anlegget er betydelig bedre, så er det ikke natt og dag.

Vi får bilen om ca en måned (håper vi). Tenker vi prøver bilen en stund, og ser over tid om anlegget er godt nok. Hvis ikke får vi innhente tilbud på pakker à la den du skisserte :)

Takk igjen for nyttig svar!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA