Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Wall charger - gjøre om til vanlig stikk kontakt?

Startet av kje, mandag 06. august 2018, klokken 20:58

« forrige - neste »

kje

Det er en bryter i bagasjerommet på Revaen der man kan velge mellom 10A og 15A lading. Vil det ikke trekke mer selv om jeg lader på 32A Tesla wall charger med adapteret som Elektrolux linker til?

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/type-2-kort-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler/mode-3-til-type-1-ladekabler

kje

Sitat fra: elektrolux på fredag 18. januar 2019, klokken 07:21
Teksten indikerer at denne har kort nese og dermed vil fungere på Tesla Wallbox som har fast kabel, men bildet indikerer lang nese.

Her er uansett vår som er CE merket og dermed godkjent og som går direkte over til Schuko: https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/type-2-kort-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler/mode-3-til-type-1-ladekabler

Hva er lang og kort nese?

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kje

Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. januar 2019, klokken 22:50
Med eller uten låsetupp.

Ok. Passer overgangen til denne Tesla Wall Chargeren vår? Kabelen henger fast i veggladeren...

Du kan ikke vise dette vedlegget.


kje

#19
Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. januar 2019, klokken 22:50
Med eller uten låsetupp.

Ok.

1) Skal jeg ha lang eller kort nese?

2) Jeg har Tesla Wall Charger. Gjør den om til likestrøm?

3) Hva er forskjellen på Tesla Wall Charger og Tesla Wall Connector?

Homecast

Sitat fra: elektrolux på fredag 18. januar 2019, klokken 21:04
Ja. Det er nettopp slik bruk den er utviklet for.

@Kirkebo: Standarden tilsier at forenklet modus skal begrenses til 10A. Du har et poeng i at mange ladestasjoner (utenom Zapchargeren) gir mer enn 10A når en bruker slik adaptor. Det er et avvik på ledestasjonen ikke adaptoren.

Kortsluttningsytelsene endres jo ikke av at ladestasjonen ikke leverer mer enn 10 Ampere

Et produkt laget for 10-16A sikring tåler ikke nødvendigvis gjennomsluppet energi fra et 32-40A vern.

Derfor skal man unngå å bruke slike adaptere til hjemmebruk fast slik som du skisserer her, Man skal kun ha tilgjengelig for de få bilene som kun tillatter modus 1 lading og da ikke hjemme, men ute på offentlige plasser.

Hjemme skal man legge opp en skikkelig ladepunkt tilpasset elbilen sin. ref Nek400 - FEL



2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

kje


elektrolux

#22
Du skal ikke ha låsetupp mot kabel. Kun mot enkelte ladestasjoner som Salto brukes lang nese.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kje

#23
Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. januar 2019, klokken 20:48
Du skal ikke ha låsetupp mot kabel. Kun mot enkelte ladestasjoner som Salto.

Ok.
Stemmer dette?
Uten låsetupp = kort nese
Med låsetupp = lang nese?

Nå bestilte jeg en med kort nese hos Elbilhjelpen.no

kje

Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. januar 2019, klokken 20:48
Du skal ikke ha låsetupp mot kabel. Kun mot enkelte ladestasjoner som Salto brukes lang nese.

Jeg kjøpte adapteret men det fungerer ikke. Tesla laderen gikk fra grønt til rødt lys når jeg plugget i adapteret og ingen tegn til strøm. Hva er galt?

elektrolux

Inne i Tesla ladestasjonen er det en dip switch merket må ikke settes i Off posisjon.

Sett denne i Off possisjon så vil Tesla Wallbox lade alle typer biler.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kje

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 29. januar 2019, klokken 18:47
Inne i Tesla ladestasjonen er det en dip switch merket må ikke settes i Off posisjon.

Sett denne i Off possisjon så vil Tesla Wallbox lade alle typer biler.

Det fungerete. Takk! ☺

kje

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 29. januar 2019, klokken 18:47
Inne i Tesla ladestasjonen er det en dip switch merket må ikke settes i Off posisjon.

Sett denne i Off possisjon så vil Tesla Wallbox lade alle typer biler.

Kan adapteret stå i Tesla veggladeren hele tiden, eller bør det frakobles hver gang?

Og hva skal kobles først/sist? Eller er det det samme?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA