Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Inster

Startet av ElMarkus, søndag 20. oktober 2024, klokken 22:56

« forrige - neste »

Moas

Virker som nye Opel Frontera gir mest for pengene i prisklassen under 300k. Under 400k virker tm3 rwd best.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Electric cars in Norway

Sitat fra: Moas på lørdag 07. desember 2024, klokken 10:22Virker som nye Opel Frontera gir mest for pengene i prisklassen under 300k. Under 400k virker tm3 rwd best.
Gode valg det der. Men for min del er en brukt suv awd å foretrekke. Men det er sikkert bare meg det..

Jarv!s

Synes Inster virker som en bra bil. Flere tester som gir den forholdsvis gode tilbakemeldinger.
Om det er den beste bilen for prisen vil tiden vise, men tror dette kan fort bli en god nummer 2 bil :)
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. februar 2025, klokken 15:25Synes Inster virker som en bra bil. Flere tester som gir den forholdsvis gode tilbakemeldinger.
Om det er den beste bilen for prisen vil tiden vise, men tror dette kan fort bli en god nummer 2 bil :)

Er helt enig. Er en veldig spennende bil. Det som og er kult med den er at den er veldig hendig, og da særlig smal men høy, så en lett kan parkere og komme seg ut på trange parkeringsplasser. Er bare 161 cm bred, som er nesten 20cm smalere enn mange andre. Er for øvrig 382,5 cm lang, og 157,5 cm høy.
Tesla Model Y                         2021-

Jarv!s

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 03. februar 2025, klokken 16:05
Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. februar 2025, klokken 15:25Synes Inster virker som en bra bil. Flere tester som gir den forholdsvis gode tilbakemeldinger.

Er helt enig. Er en veldig spennende bil. Det som og er kult med den er at den er veldig hendig, og da særlig smal men høy, så en lett kan parkere og komme seg ut på trange parkeringsplasser. Er bare 161 cm bred, som er nesten 20cm smalere enn mange andre. Er for øvrig 382,5 cm lang, og 157,5 cm høy.
Så faktisk et eksemplar i dag kjøre fra Hvam på E6 mot Oslo! Utrolig fin bil faktisk!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Jimnordb

Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm. Støynivået på motorvei var lavere enn forventet, og bilen føles veldig komfortabel, selv på ujevne veier her på Østlandet. Den håndterer fartshumper bra, har lett styring og en imponerende svingradius.

Den eneste lille ulempen er kanskje den hyppige pipingen ved fartsskiltendringer, men dette er visstnok et EU-krav fra 2024. Heldigvis kan det skrus av ved å holde inne volumknappen på rattet.

Vanskelig å ikke kjøpe en selv nå!

Svein_H

Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 11:50Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm. Støynivået på motorvei var lavere enn forventet, og bilen føles veldig komfortabel, selv på ujevne veier her på Østlandet. Den håndterer fartshumper bra, har lett styring og en imponerende svingradius.

Den eneste lille ulempen er kanskje den hyppige pipingen ved fartsskiltendringer, men dette er visstnok et EU-krav fra 2024. Heldigvis kan det skrus av ved å holde inne volumknappen på rattet.

Vanskelig å ikke kjøpe en selv nå!

Jeg er selv i prosessen med å låne en Inster for lengre prøvekjøring, så dette høres veldig lovende ut!
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Elektrowagen

Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 11:50Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm.

0-100 på 10,6 s er vel ikke solid akkurat  8)
BMW i3s - 2019

Svein_H

Sitat fra: Elektrowagen på mandag 17. februar 2025, klokken 16:37

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm.

Og noen må selvfølgelig spikke masse fliser og ta ting totalt ut av sammenhengen. Hvor ofte trenger du å akselerere fra 0-100 fortest mulig? Jeg vil anta @Jimnordb mener akselerasjon innenfor hastigheter som er normal for denne biltypen og satt i sammenheng med kjøremiljø og kjøremønster for de som vurderer denne bilen, og jeg vil anta at du også hadde tatt poenget om du ikke var så opptatt av å bevisst misforstå innlegget.

ToWalkOrDrive

Spørs og hva en sammenligner med. Mange sammenligner Inster med e-up. Den har 12 sek til 100.

edyrli

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. februar 2025, klokken 17:38Spørs og hva en sammenligner med. Mange sammenligner Inster med e-up. Den har 12 sek til 100.

Jeg kjører Mii. Den er ganske kjapp 0-50 men over 80 er det lite igjen. Den går faktisk så godt den spinner på tørr asfalt fra stillestående. Så skjønner noe synes den kan føles kvikk selv om 0-100 tiden er dårlig.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

Jimnordb

Sitat fra: Svein_H på mandag 17. februar 2025, klokken 17:09

Og noen må selvfølgelig spikke masse fliser og ta ting totalt ut av sammenhengen. Hvor ofte trenger du å akselerere fra 0-100 fortest mulig? Jeg vil anta @Jimnordb mener akselerasjon innenfor hastigheter som er normal for denne biltypen og satt i sammenheng med kjøremiljø og kjøremønster for de som vurderer denne bilen, og jeg vil anta at du også hadde tatt poenget om du ikke var så opptatt av å bevisst misforstå innlegget.

Det stemmer 👌. Kan såklart ikke sammenlignes med noe rask Tesla 😂. Men Inster er ikke noe treg. Så det var ganske kjekt å finne ut av! Lykke til med test kjøring!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: edyrli på mandag 17. februar 2025, klokken 21:00
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. februar 2025, klokken 17:38Spørs og hva en sammenligner med. Mange sammenligner Inster med e-up. Den har 12 sek til 100.

Jeg kjører Mii. Den er ganske kjapp 0-50 men over 80 er det lite igjen. Den går faktisk så godt den spinner på tørr asfalt fra stillestående. Så skjønner noe synes den kan føles kvikk selv om 0-100 tiden er dårlig.

Ja, og en Mii har vel 14,4 til 100 på papiret, mens Inster har 10,6. En gammel VW Golf GTI MkII hadde vel noe sånt som 9 sekunder til 100 fersk fra fabrikken, som ble ansett som enormt raskt  :D

Svein_H

Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 23:29
Sitat fra: Svein_H på mandag 17. februar 2025, klokken 17:09

Det stemmer 👌. Kan såklart ikke sammenlignes med noe rask Tesla 😂. Men Inster er ikke noe treg. Så det var ganske kjekt å finne ut av! Lykke til med test kjøring!

Har avtalt lånebil for prøvekjøring mandag ettermiddag til tirsdag formiddag, det blir spennende! Vurderer sterkt å avspasere tirsdagen for å utnytte tiden best mulig. Dette var noe helt annet enn med ë-C3, der fikk jeg etter mye om og men mast meg til maks 3 timer, og alt var så vanskelig å få til at jeg til slutt trakk meg fra hele greia. Merkelig at 2 Mobileforhandlere skal være så totalt forskjellige fra hverandre...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA