Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varm kontakt ZapCharger/type2 kabel.

Startet av Pneg, mandag 06. august 2018, klokken 14:14

« forrige - neste »

Pneg

Registrerer "lunk/varme" kontakten og første delen av kabelen etter lading av bilen med type2 kabelen.. har en 2018 Leaf som kun trekker 6,6kw. er dette normalt?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

hanche

Generelt vil jeg si at enhver varmgang i en kontakt er grunn til bekymring. Du bør i det minste følge nøye med, og hvis det vedvarer, bør du kontakte elektriker. Dette kan være en mulig reklamasjonssak, så kontakt gjerne den som har solgt eller installert laderen.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Pneg

Sitat fra: hanche på tirsdag 07. august 2018, klokken 11:17
Generelt vil jeg si at enhver varmgang i en kontakt er grunn til bekymring. Du bør i det minste følge nøye med, og hvis det vedvarer, bør du kontakte elektriker. Dette kan være en mulig reklamasjonssak, så kontakt gjerne den som har solgt eller installert laderen.

Takk, tenker det samme jeg også.. ihvertfall om andre ikke opplever dette når de lader på samme effekt..
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

TB

#3
Kan prøve med annen type 2 kabel i ladestasjon eller din eigen kabel i annen ZapCharger? For å eliminere bakgrunn til varmen.

Varme kamera er nyttig verktøy. Eg har eit slikt, om ikkje er for langt unna?
Eg har ZapCharger, bil kan ikkje trekke meir enn 14A, aldri lagt merke til varmgang. Kan være feil på ZapCharger, en av - 14 stk ble byttet her.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA