Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading stopper i denne sommervarmen

Startet av sveander, søndag 05. august 2018, klokken 14:04

« forrige - neste »

sveander

Hei
Problemet er diskutert før.
Termostaten i kontakten (og eller i ladeboksen) slår ut i denne varme sommervarmen.

Stemmer det at Møller bytter ladekabel kostnadsfritt pga dette? Er det forskjell på bil kjøpt hos dem og en importert ( som jo har samme garanti)

Svein-Tore
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

aageaasved

har fått ny flere ganger men aldri for at kontakten ikke tåler varmen,jeg bruker hvit plastikkpose over kontakten når den står i solsteken,kontakten kan jo ikke hvite om d er solsteken eler feil i el anlegg

sveander

Problemet slik jeg har forstått er at man laget en termostat som slo ut litt tidlig.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

jankph

Bedre at den slår ut for tidlig enn for sent. Og for termostaten er det ikke lett å vite om varmen skyldes varmgang  pga. strøm eller varmgang pga sol. Selv har jeg bare opplevd det én gang det året jeg har hatt bilen, og det var da det var godt over 30 i sommer og ladekladd ble liggende midt i solsteken. Ladekladden ble jo så varm at jeg knapt kunne ta på den. Heldigvis var jeg ikke avhengig av å ha ladet for å kunne kjøre dit jeg skulle, så det gikk bra. Etter det var jeg litt mer oppmerksom på hvordan jeg parkerte med tanke på skyggefull lading. Ikke opplevd det siden, selv med godt over 30 så lenge det ikke er direkte sol.
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Rav4_EV

Problemet er dessverre en feilkonstruksjon  i ladekladden.
Dette oppstår neppe av bruken.

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Louise

Har opplevd problemer med lading både pga kulde og varme. Ladekabelen er derimot byttet pga av mer vedvarende problemer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA