Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil test i Aftenposten

Startet av Cobos, mandag 22. oktober 2007, klokken 23:20

« forrige - neste »

Cobos

Ser ut som aftenposten har gjort en anmeldelse av Buddy og Think. Ikke veldig positivt men verdt en titt: Anmeldelse

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

HHF

Aftenpostens journalist ser generelt ut til å være lite positivt innstilt til elbilene. Så han også hadde en annen artikkel som ikke akkurat roser bilkonseptet opp i skyene.

Når det er sagt, kan man jo vanskelig være uenig i at det f.eks er snakk om noe enklere biler her enn tilsvarende småbiler laget med diesel og bensinmotorer. Volumet gjør det jo naturligvis lettere å få "mer bil for pengene" og det må man bare leve med. 
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Cobos

Sammenligner man en Polo f. eks. med en Think er det jo en relativt stor prisforskjell. Selv etter at staten har lagt på rundt 50k i avgift og MVA koster faktisk Think'en mer. Er det virkelig så dyrt å lage mindre skala biler i Norge eller er det at Think ikke klarer å produsere nok biler uansett slik at hvorfor ikke tjene penger på de? Jeg holder en liten knapp på det siste... :)
Det som skiffet meg mest i anmeldelsen av think var at han klaget over støy, og det er veldig synd siden det jo kunne vært en av Thinks største fordeler nemlig at den kan være nesten lydløs...

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

HHF

Om det ikke er gjort veldig mye på støyisoleringsfronten siden forrige type, er det definitivt ikke støyfritt. I min Think synes jeg dekkstøyen (for det er jo det det er - motoren støyer jo lite - mest litt "trikkestrømlyd") er temmelig tydelig. Akkurat det var bedre i Peugeoten (i tillegg til varmeapparatet). Enig i at det er litt synd, men samtidig tar det ikke livet av meg. Skrur bare opp lyden på stereoen ...  8)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Hiver meg på og sier meg enig i at det er synd han klager på støyen. I min think synes jeg det er mye mer støy inne i bilen enn utenfor, og da mest dekkstøy som HHF sier. Merker veldig stor forskjell på når jeg kjører på slitt asfalt og på et omrøde med nylagt.

Valg av dekk vil sikkert kunne hjelpe. Ellers synes jeg alt i alt ikke thinken støyer så mye, men det er vel en vanesak. Når jeg tenker meg om så er det egentlig ikke så mye mer støy i caravellen, untatt når jeg "drar på" litt. Da har jeg trukket fra støyen fra ungene. I thinken er det jo bare plass til en, og da går det gjerne i sang eller prat, i stedet for kranglig med søsken. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Hehe - ungestøy - den var ikke dum. Undervurdert støykilde ved test av biler med mer enn 2 seter ja   ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

#6
Ja, absolutt. Minibuss med flere seterader (og dermed større fysisk avstand mellom dem) hjelper noe, og DVD + hver sitt headset var verdt hver krone! Første sommeren måtte vi snu oss flere ganger og se om vi hadde glemt ungene på siste rasteplass!  :D

-Og så har de forbudt bruk av håndholdt mobiltenefor fordi det kan virke forstyrrende. Det blir som disse pilotene som belemres med sikkerhetskontroll optil flere ganger om dagen. Hvor vanskelig er det for en pilot å styrte et fly? Trenger han egentlig ei bombe eller en diger kniv for å få det til?  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bosonic

 nå var du slem:)

Bilen er i gode hender nå, batterier og balansere er på vei....
Andreash kommer sikkert snart til å fortelle om fortsettelsen...
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

El rayo

#10
Sitat fra: HHF på tirsdag 23. oktober 2007, klokken 08:17
mest litt "trikkestrømlyd") er temmelig tydelig.
Den nevnte lyden er godt hørbar på Th!nker der isolasjonen under dashbordet er fjernet. Isolasjonen manglet på den sorte prototypen som jeg kjørte. Når man hører ukjente lyder oppfattes det gjerne som støy. Hjulstøyen er vesentlig mindre på biler med trekk på lasteromsveggene.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA