Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Månedsvis ventetid på service

Startet av daktari, lørdag 04. august 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

Simen1

Høres ut som Tesla og Oslo ikke er særlig venner. Kan man ta servicen andre steder tror jeg problemet er langt mindre. Jeg har i hvert fall fått service veldig raskt her i Tromsø. Time to dager etter bestilling og to-timers jobb gjort på to timer. Mulig jeg hadde flaks, men jeg er i hvert fall veldig fornøyd.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

What-a-watt

Nå er vel antallet Tesla-biler i Bærum, Oslo, og Bergen hundretallet ganger flere enn i Tromsø. Men, som det er nevnt tidligere, må de få igang et logistikksenter som har full oversikt over kapasitet (og deler) på andre verksteder. Så får heller Tesla ordne med transport av bilen dit det er kapasitet. Uhørt at kunden skal bli bedt om å ringe rundt. Dette er Tesla Norge sin oppgave!

JorEl

#62
Sitat fra: Whatwatt på lørdag 01. september 2018, klokken 10:56
Nå er vel antallet Tesla-biler i Bærum, Oslo, og Bergen hundretallet ganger flere enn i Tromsø. Men, som det er nevnt tidligere, må de få igang et logistikksenter som har full oversikt over kapasitet (og deler) på andre verksteder. Så får heller Tesla ordne med transport av bilen dit det er kapasitet. Uhørt at kunden skal bli bedt om å ringe rundt. Dette er Tesla Norge sin oppgave!
Tesla sin oppgave :+1:
Tenk når TM3 kommer. Mange flere har råd til den.(alle vil jo ha en Tesla  :)) Jeg er ca6mnd ut i TM3-køen, og har ikke Tesla, kommer ikke til å bestille den dyreste, så jeg må vente litt. Da skal jeg følge med på verkstedskapasiteten og gange det med" TM3-kvaliteten" ::) Edit; og antall TM3 ::)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jazzwheel

Bilen min har ikke fått ny firmware på et par måneder, etter en oppdatering som feilet. Tesla kunne kikke på om 3,5 måneder.. Ikke så artig å glede seg til ny AP-firmware om dagen altså.

I tillegg prøver jeg å kjøpe nye hjulmuttere til 19" slipstreamhjul. Selv etter en mengde forsøk kom jeg likevel ikke gjennom på telefon til service&delelager, og når jeg tilslutt ringte salg kunne de ikke svare på spørsmål om hvor det var mulig å kjøpe.

alda

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 05. september 2018, klokken 14:04
I tillegg prøver jeg å kjøpe nye hjulmuttere til 19" slipstreamhjul. Selv etter en mengde forsøk kom jeg likevel ikke gjennom på telefon til service&delelager, og når jeg tilslutt ringte salg kunne de ikke svare på spørsmål om hvor det var mulig å kjøpe.
Bor du i Oslo? Det är väl bara att dra till t.ex Skøyen och fråga om dom har på lager, något dom borde ha.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

HKS

På tide med service på min Model S (2016) nå. Dette er en vanlig 2. års service.
Kontaktet Skøyen i dag, og fikk time 24. september. Er bortreist hele siste uken i september, så ba om en senere time. Fikk da 10. oktober isteden.

Svartid på mail var rundt 5 minutter.
Tesla Model 3 Long Range

daktari

Ute på Rud har de nå ikke parkeringskaos lenger - biler står ikke på gresset og i grøfta og de hadde mange ledige oppstillingsplasser. Virker som de kommer noe ajour, eller er alle bilene på Karihaugen 100?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jeronan

Sitat fra: HKS på onsdag 05. september 2018, klokken 16:50
På tide med service på min Model S (2016) nå. Dette er en vanlig 2. års service.
Kontaktet Skøyen i dag, og fikk time 24. september. Er bortreist hele siste uken i september, så ba om en senere time. Fikk da 10. oktober isteden.

Svartid på mail var rundt 5 minutter.

I was there this week. They seem to have hired some extra people at the front office there. They also hired some extra dedicated mechanics for drop-in. It seems to be helping a bit.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

MyMuffin

Tja.. har samlet opp litt smårusk jeg tenkte jeg skulle få ordnet meg time til. Sett i lys av de mange som har fått time relativt raskt så ble jrg litt overrasket av å måtte vente helt til midten av desember for å få bilen sett på (dette var første mulighet mellom skøyen, rud og drammen).

Nå var dette bare smågreier som ble antatt å ta en dag, men 3 måneder er da fortsatt en lang ventetid..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

1000kwh

#69
Bestillte time på fredag kl 1700 via epost til den nye (?) epostadressen for servicebedtilling.

Fikk time i November nå kl 0830 på mandag.

Gjelder Drammen servicesenter.

Edit: fikk et utfyllende svar etter timeinnkallingen hvor de beklager ventetiden. For meg spiller det ingen rolle at det er i November. Småting + noe vibrasjon ved nedbremsing.

Lepet65

Så en hvit Model S servicebil i forrige uke, har de vært i drift lenge?
Så noe sånt ut;

OK

Hadde en slik på besøk i min garasje 14. mai 2018 :+1:
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

DannyRS

Hadde besøk av mobil service i slutten av august. Tok ca to og en halv uke fra jeg ringte.
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Lepet65 på mandag 10. september 2018, klokken 10:55
Så en hvit Model S servicebil i forrige uke, har de vært i drift lenge?
Så noe sånt ut;
Kjørte forbi en av disse i Tønsberg i dag
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Joachim@sancon.no

Var innom på Lade i dag og skulle reklamere på matten fremme på førerside som ikke fungerte borrelås mekanismen på. Ventet et kvarter på at de skulle sjekke om de hadde matte på lager. Det hadde de ikke.

Løsningen var da å bestille opp et helt sett og sette opp en time. De måtte ha bilen inn for at bytte av matten skulle være kostnadsfritt. Virker litt firkantet. Håper for Tesla sin del at time bestillingen kun er en formalitet.  :)

De skulle sende meg Mail når de fikk delen.. Venter i spenning....


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA