Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AP 3-hardware kommer neste år! :D

Startet av georglu, torsdag 02. august 2018, klokken 11:47

« forrige - neste »

georglu

Ser ut som at vi kan forvente oss en oppgradering av AP-hardwaren til AP 3 neste år:

https://electrek.co/2018/08/01/tesla-chip-most-advanced-computer-autonomous-driving-autopilot-hardware-3-update/

Sitat
Tesla has previously said that this upgrade will be offered for free since Tesla has been advertising Autopilot 2.0 cars as being fully autonomous ready and therefore, any upgrade to make it fully autonomous should be free.

Bannon said the upgrade is planned for next year.

Kan se ut som den vil bli tilbudt som en gratis oppgradering til eksisterende AP 2 og AP 2.5-biler, men usikker på om det vil kreve at man har kjøpt FSD.

Jeg satset på FSD siden Elon Musk har "lovet" første FSD-features denne høsten med v9. Vi får se om det er verdt det. ;)
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

geear

Sikkert derfor de har skrudd opp prisene på FSD-pakken for alle nå - de som oppgraderer for å få ny AP vil da betale for moroa.

Men, de har enda ikke levert det de har lovet i den vanlige AP-pakken heller, så de må trå til der og om de ikke gjør store fremskritt de neste månedene.

Magnus Hansen

Det høres vel logisk ut at de bytter ut i bilene til de som kjøper/har kjøpt FSD. Nåværende hardware er jo kraftig nok til EAP. Tror ikke vi kan vente særlig nye funksjoner dessverre.

Ellers var det litt uklart om alle nye biler får denne kraftige hardwaren når den er klar, eller bare de som kjøper FSD. Jeg antar at den blir standard i alle nye biler, men når man leser artikkelen over så høres det ikke helt sånn ut..

Sense

Hvordan kan jeg sjekke om jeg har Hardware-versjon 3 på min Raven?

emurof

Det er kun HW3 som bruker H.265-komprimering på video, så det skal være en måte å sjekke det på ved å se på metadata for TeslaCam-videoer. Før HW3 brukte de H.264-komprimering.

geear


Sense

Nja, først trodde jeg det også.
Men så leste jeg et sted at HW3 ble implementer juli 2019. Min bil er sannsynligvis produsert samme måned.
 
Men Raven produksjonen startet 1. mai 2019. Det vet jeg for avventet min bestilling, til Raven produksjonen var igang.

andreasmj

Min X raven har hw3 og var førstegangsregistert i 4/7.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Tom

#8
Sitat fra: emurof på onsdag 27. november 2019, klokken 10:37
Det er kun HW3 som bruker H.265-komprimering på video, så det skal være en måte å sjekke det på ved å se på metadata for TeslaCam-videoer. Før HW3 brukte de H.264-komprimering.
HW3 har byttet til H.264 i 2019.28.3.1 så du kan ikke sjekke HW sånn lenger..

Det eneste er nå er vel om du får opp trafikk kjegler på skjemen så jeg vet om..

Sense

Ja, trafikk-kjegler kommer opp på min 100d Raven. Fikk det for 1-2 uker tilbake.
Men jeg trodde også eldre biler fikk kjegler. Synes jeg så noen som testet AP på en model 3 på youtube og fikk opp kjegler. Trodde den bilen var eldre enn siste sommer.
Er du sikker på at kun HW3 får opp kjegler?

Motorwatt

Sitat fra: Sense på fredag 29. november 2019, klokken 03:23
Synes jeg så noen som testet AP på en model 3 på youtube og fikk opp kjegler. Trodde den bilen var eldre enn siste sommer.
TM3 har vel hatt HW3 fra ca. april.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på fredag 29. november 2019, klokken 07:39
Sitat fra: Sense på fredag 29. november 2019, klokken 03:23
Synes jeg så noen som testet AP på en model 3 på youtube og fikk opp kjegler. Trodde den bilen var eldre enn siste sommer.
TM3 har vel hatt HW3 fra ca. april.

Ikke konsekvent. Vår SR+ er produsert i sommer og utlevert oss i oktober, den har ikke HW3.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tom

#12
Sitat fra: jkirkebo på fredag 29. november 2019, klokken 17:32
Sitat fra: Motorwatt på fredag 29. november 2019, klokken 07:39
Sitat fra: Sense på fredag 29. november 2019, klokken 03:23
Synes jeg så noen som testet AP på en model 3 på youtube og fikk opp kjegler. Trodde den bilen var eldre enn siste sommer.
TM3 har vel hatt HW3 fra ca. april.

Ikke konsekvent. Vår SR+ er produsert i sommer og utlevert oss i oktober, den har ikke HW3.

Hvordan vet du at den ikke har HW3?

Sense

Sitat fra: jkirkebo på fredag 29. november 2019, klokken 17:32
Sitat fra: Motorwatt på fredag 29. november 2019, klokken 07:39
Sitat fra: Sense på fredag 29. november 2019, klokken 03:23
Synes jeg så noen som testet AP på en model 3 på youtube og fikk opp kjegler. Trodde den bilen var eldre enn siste sommer.
TM3 har vel hatt HW3 fra ca. april.

Ikke konsekvent. Vår SR+ er produsert i sommer og utlevert oss i oktober, den har ikke HW3.

Hvor finner du produksjonsdatoen?

jkirkebo

Sitat fra: Sense på lørdag 30. november 2019, klokken 04:22
Sitat fra: jkirkebo på fredag 29. november 2019, klokken 17:32
Sitat fra: Motorwatt på fredag 29. november 2019, klokken 07:39
Sitat fra: Sense på fredag 29. november 2019, klokken 03:23
Synes jeg så noen som testet AP på en model 3 på youtube og fikk opp kjegler. Trodde den bilen var eldre enn siste sommer.
TM3 har vel hatt HW3 fra ca. april.

Ikke konsekvent. Vår SR+ er produsert i sommer og utlevert oss i oktober, den har ikke HW3.

Hvor finner du produksjonsdatoen?

Vet ikke, fikk oppgitt av selger at den var produsert i juli.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA