Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bertel O. Steen tar over importen av Opel

Startet av tugit, torsdag 02. august 2018, klokken 10:44

« forrige - neste »

tugit

Bertel O. Steen AS har inngått en avtale om å kjøpe 100% av aksjene i Opel Norge AS, og overtar dermed retten til å importere og selge Opel person- og varebiler i Norge.

Positivt eller negativt?

timingbeltkiller

Ingen av delene.
Opel er for de som resonnerer slik:

"Har ikke råd til bil. Derfor må jeg nøye meg med Opel."
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

tugit

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 02. august 2018, klokken 12:52
Ingen av delene.
Opel er for de som resonnerer slik:

"Har ikke råd til bil. Derfor må jeg nøye meg med Opel."

Var det slik du resonnerte da du kjøpte deg Ampera-e?

1317142119

Sitat fra: tugit på torsdag 02. august 2018, klokken 10:44
Bertel O. Steen AS har inngått en avtale om å kjøpe 100% av aksjene i Opel Norge AS, og overtar dermed retten til å importere og selge Opel person- og varebiler i Norge.

Positivt eller negativt?
Så lenge de får lov av Konkurransetilsynet: Positivt. Utelukkende positivt.

Dagens forhandlerkjede er ubeskrivelig elendig (i de butikkene jeg har vært i) og BOS har import av PSA, som nå eier Opel, i en årrekke. Opel og PSA samarbeidet allerede før oppkjøpet på blant annet SUVene 3008/5008/DS7/Grandland eller Crossland (husker ikke hvilken av de to Oplene). Når de nå skal samarbeide enda tettere med bl.a. elektrisk Opel Corsa/Peugeot 208 og sikkert flere nye modeller, så tror jeg vi som forbrukere vil oppleve det som positivt at importøren er en så stor og kjent aktør for fabrikkene allerede.

BOS har også erfaring med premiummerker og den kundebehandlingen som forventes hos en kundegruppe som kjøper veldig dyre biler. Den erfaringen og kundebehandlingen smitter ned på de billigere merkene. Sier ikke at en som kjøper en AMG GT får samme kundebehandling som en som kjøper en Opel Adam, men rutinene til BOS er der i begge tilfeller.

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 02. august 2018, klokken 12:52
Ingen av delene.
Opel er for de som resonnerer slik:

"Har ikke råd til bil. Derfor må jeg nøye meg med Opel."
Overhodet ikke. Det er et helt kurant bilmerke på linje med VW og Ford.

trykkertor

Sitat fra: 1317142119 på torsdag 02. august 2018, klokken 13:42

BOS har også erfaring med premiummerker og den kundebehandlingen som forventes hos en kundegruppe som kjøper veldig dyre biler. Den erfaringen og kundebehandlingen smitter ned på de billigere merkene. Sier ikke at en som kjøper en AMG GT får samme kundebehandling som en som kjøper en Opel Adam, men rutinene til BOS er der i begge tilfeller.
Vel, timeprisen på verksted for premiummerkene har i hvertfall smittet ned på billigmerkene.
BOS her i Bergen tar vel 1.595 eller 1.695,- pr time for å skru på KIA.
Kan ikke si jeg har merket kundebehandligen er helt premium.

Gordon Retriever

I år er det 100 år siden sist Bertel O Steen var Opelimportør i Norge.

Men for salget i 2018 ville det nok vært en fordel for BOS om de fire PSA-merkene hadde vært på banen med mer aktuelle ladbare alternativer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA