Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Redusert rekkevidde?

Startet av Hundreogtieren, onsdag 01. august 2018, klokken 09:35

« forrige - neste »

Amatøren

Min 'falt' også så vidt under 200 km siste uken.

På dager med ideell temperatur i forhold til det jeg har i bilen, pen og rolig kjøring til og fra arbeid samt klimaregulering før start så har den vært over 260 km (maksimalt var vel 265 km) flere ganger.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Virrer

Ny golf for et par mnd siden; Viste 230 og har krøpet sakte men sikkert nedover i takt med temperatur og viser nå ca 150 ved -5.

Amatøren

Batteriet må brukes over litt tid uker/måneder før det yter maksimalt i følge min selger. Står faktisk i instruksjonsboken (e-up! og/eller e-Golf - husker ikke hvor jeg leste det) at blir bilen langtidslagret så må bilen brukes over tid før batteriet yter maksimalt igjen.

I tillegg så betyr kjørestil mye på 'gjettometerets' rekkevidde tipping.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Virrer

Ja, kjørestil og forhold underveis teller mye. La i vei på en 100 km tur med 160 på klokka i forrige uke og klarte såvidt å komme meg hjem, det endte opp med rest på 14 km. Jeg glemte å ta i betraktning ubrøytete veier etter et 15 cm snøfall.

Vinni

#19
Sitat fra: andre1980 på søndag 13. oktober 2019, klokken 09:24
Hei. Har en 2019 egolf med wltp rekkevidde i display. I sommer har estimert rekkevidde ved fulladet batteri ligget på 220-230 og uansett alltid over 200. I det siste har jeg merket at display ikke viser mer enn 181 km ved fulladet batteri. Vi har for tiden ca 10-12 grader ute.

Hva viser andres GOM ved fulladet bil?

Min 2019 golf viser sånn ca det samme som din. Til tider undrer jeg på om jeg i det hele tatt har den oppgraderte batteripakken..... effektivt så får jeg type 150 km ut av bilen før den må lades opp igjen. Nå skal sies at jeg kjører nesten kun på E6 i oslo mellom sinsen-kløfta. Med andre ord, motorvei så hastigheten ligger mellom 70-120km/t som kanskje er litt i overkant for idell hastighet til elbil.







Virrer

#20
Min har nå havnet nede på 11 mil rekkevidde. Er snart så lite at jeg ikke tør å bruke den til det den var tiltenkt, 8 mil tur/retur til jobb. Skal ringe forhandler i morgen.
Har heldigvis ikke anbefalt bilen til kolleger. Det viser vel at bilen ikke kan brukes til noe særlig fornuftig her oppe i Finnmark. Skal bli interessant å se når det blir skikkelig vinter med -20 og nedover.

Lepet65

Allikevel selger denne utgående modellen som 'hakka møkk' for tiden, helt fantastisk!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA