Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøleboks/oppbevaringsutstyr til i3

Startet av kirneh, tirsdag 31. juli 2018, klokken 09:55

« forrige - neste »

kirneh

Hei!

Vi har, relativt nylig, anskaffet en BMW i3 (ny i mars) som vi er svært fornøyde med.

Fra før av har vi en Audi A4 Avant Quattro S-tronic 190hk 2017-modell som vi hadde planer om å bruke på langtur ettersom vi er 2 voksne, 1 baby, og 1 mellomstor hund. Imidlertid testet vi i3'en på hyttetur for noen helger tilbake, og ble igrunn svært positivt overrasket. Vi fikk plass til hele familien på 4, barnevogn m/bagdel, babystæsj, ladekabler, mat til hytteturen, klær, ammepute, barnesete, og en stor pizza fra pizzabakeren m/6-pack cola zero. Vi smilte hele veien opp til hytta som lå 13 mil unna. Hadde 25 % av batteriet igjen ettersom 1/4 forsvant de siste 2,5-3 milene opp fjellet. Intet annet enn en morsom tur.

Vi skal legge på hjul igjen til helgen, og denne gangen til Trondheim - Kristiansund - Geiranger - Flåm. Rikelig med stopp og overnattinger underveis selvsagt. Begeistringen for denne morsomme hytturen har bitt seg litt hardere fast enn vi hadde tenkt, og vurderer å la Audi'en stå til fordel for i3'en.

Må innrømme at det går litt sport i å pakke mest mulig/smartest i i3'en her, og lykkes med en lengre tur. Jeg ser imidlertid at min pakking nok kan forbedres enda litt mer. I tillegg har fruen utfordret meg til å få plass til en kjøleboks(!).

Foreløpig har jeg sett en oppbevaringsanordning på biltema som henges på baksiden av forsetene (til ca 99kr). I tillegg har jeg tenkt på en tørrsekk fra clas ohlson (129kr) til ladekablene så de kan ligge i oppbevaringsrommet foran under panseret.

Så mitt spørsmål her er; har dere noen erfaringer/anbefalinger med oppbevaringsprodukter som kan være smarte til en langtur med i3? Herunder blant annet en kjøleboks som tar et par lunsjbokser/sandwicher?

Evt andre gode pakke-råd?

Takker for svar!

Blodstrupmoen

Uten at jeg har prøvd, sjekket selv, men det skal være mulig for litt lagring under baksetet.
BMW i3 94Ah
BMW 118d E87
Porsche 911 Turbo
Alfa Romeo 1750 GTV

Autowinder

Du vil ikke ha kjøleboks under baksetet, forbeholt ting som du trenger sporadisk. Jeg ville satset på en myk kompakt kjølebag med et kjølelement. Veggtykkelse og kjøleenhet på boksene tar for mye plass etter min mening.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Blodstrupmoen

Sitat fra: Autowinder på onsdag 01. august 2018, klokken 12:11
Du vil ikke ha kjøleboks under baksetet, forbeholt ting som du trenger sporadisk. Jeg ville satset på en myk kompakt kjølebag med et kjølelement. Veggtykkelse og kjøleenhet på boksene tar for mye plass etter min mening.

Nå tenkte jeg ikke på å ha kjøleboksen under baksetet, mer for å frigjøre plass til kjøleboks baki.
BMW i3 94Ah
BMW 118d E87
Porsche 911 Turbo
Alfa Romeo 1750 GTV

kirneh

Hmmm... Var ikke klar over at det var plass under baksetet. Hvordan kommer man til der?

Tøyelig kjøle"boks" med elementer har streifet meg, men elementene vil vel bare være frosne den første dagen. Mener mattilsynet har regler for hva, eksempelvis hotellvirksomheter, kan ha av slikt i fryserene. I det ligger at det bare blir 1 dag med kjøling. Da oppstår behovet for 12v kjøleboks. Men ser at det nok er for ambisiøst å få plass til en slik.

Tørrsekk fra McKenzie 20l som selges på XXL til kr 299 kan i alle fall anbefales til ladekabler. Gikk så vidt nedi frunk'en.

Takk for svar så langt! Spesielt interessert i å lære mer om hvordan jeg får adgang til rom under baksetene.

Orbit

#5
Baksetet trekkes opp i forkant (klips), deretter er det løst. Som det står i instruksjonen må du passe på at setebeltelåsen er på plass før du setter det tilbake (evt hjelper til med å feste setebeltet i låsen før du vipper setet helt på plass igjen).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

kirneh

Takk for forklaringen. Ser vel nesten ut til at det ikke er ment som en lagringsplass. Likevel ikke noe i veien for å bruke rommet om det ikke går utover garantien at man fjerner baksetet selv.

Rosson

Sitat fra: Autowinder på torsdag 28. juni 2018, klokken 10:28
Jeg kjøpte brede borrelåsbånd med limflate bakpå, festet på delene i repsettet og slepekroken med øye og festet dette på teppet under baksetets sittepute (dras rett opp og beltefestene kommer ut gjennom slissene, og motsatt ved tilbakemontering). Ikke hørt en skranglelyd på et år fra delene der.
Isoporboksen i frunken satte jeg på hylla i garasjen. Ble plass til skjøteledning og ladekladd og en del annet da.

Hva med å bruke dette trikset for å utnytte frunken til feks en fleksibel/myk kjølebag i rett størrelse ?
BMW i3 2018

Disqusor

Fikk en rimelig BMW original kjøleboks til kr 600,- som er fornøyelig billig, på salg hos BMW  :D

guddal

Sitat fra: Disqusor på tirsdag 14. august 2018, klokken 23:05
Fikk en rimelig BMW original kjøleboks til kr 600,- som er fornøyelig billig, på salg hos BMW  :D

Link til denne prisen? Pris 2300,- på Bilia... https://www.bilia.no/tilbehor/bmw-lifestyle/kjolebag/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA