Tørre å kjøre leaf til charlottenberg.. 10 mil ca.. ??

Startet av Stig@tle, tor 26. jul 2018, kl. 23:14

« forrige - neste »

Stig@tle

Blir ødelagt i varmen..og tenkte å prøve noe.. kanskje idiotisk..
men.. leafen går i hvertfall 13 mil så lenge jeg holder meg under 80km..
kjører jeg motorvei går det max 9 mil..

Er det no sjangs å få fatt i en ladeplass i charlottenberg, for oss som ikke har tesla?
Bor på frogner i sørum.. og tenkte å kjøre bjørkelangen - skotterud..

Egentlig bare for å se om dette er en utrolig dårlig ide..
null planer imorgen..og ac i bil... og pepsimax og litt snop i sverige.

Bør jeg la vær?
TmY Juniper -Awd LR -  QuickSilver !!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Ingeniøren

Det stemmer og de er operative, men klart det tar noen timer å lade opp til fullt. Den ene ligger ved Thon Group (Hotel ?) og den andre ved shoppingsenteret. Ser ut til å være to ladere begge steder. Skaff deg Fortum app så har du oversikt.  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Trekkoppbil

Det er få uttak her: http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=7ba1a3da-a138-4a05-993e-ba22e69c98a1

Jeg tipper det er større sjans hvis du kan reise til Töckfors i stedet. Hos Thon er det 6 uttak på 32A, og man kan lade opp bilen på 3 timer. Ofte er det ledig.  Ellers kan man hurtiglade litt først på MC Donalds, eller på Ørje, og det fnnes noen schuko-uttak i nærheten. http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=80c2fce5-a836-4d56-b670-ab513e30a94b
I Töckfors er det bare på MC Donalds du trenger Charge & Drive, mens strømmen er fritt tilgjengelig ellers. Det er plunder med Fortum i Sverige, da du må først legge inn betalingskort i profilen din, og hver ladebrikke må du knytte mot et betalingskort, så det krever litt forberedelser. Ellers kan man bli forvirra hvis man overraskende får beskjed om at man ikke er autorisert til å lade.

Stig@tle

TmY Juniper -Awd LR -  QuickSilver !!

hsa77

Sikkert alt for sent å svare nå, men her er mine 5cent:

Det er bare marginalt lenger å kjøre om Kongsvinger (liten mil ekstra) - her har både GK og Fortum hurtiglader. Jeg ville ha fylt på så mye i Kongsvinger at jeg hadde hatt nok strøm til å komme tilbake til Kongsvinger igjen dersom jeg ikke fikk ladet i Charlottenberg. Kun 4 ladeplasser og mange nordmenn på tur, dumt å måtte stå å vente lenge på ledig ladeplass dersom det hadde holdt med en liten stopp på Kongsvinger.

Edit: Grønn Kontakt har to hurtigladeplasser i Kongsvinger, Fortum har ingen...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA