Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 observert i Oslo - Oppdatert: Bekreftet med video.

Startet av anorway, mandag 27. november 2017, klokken 00:07

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 10. april 2018, klokken 15:21
Joda, "DTD116E" er samme bil vi har sett på Rud, Tromsø og flere steder. Dette er Tesla sin egen bil, se info i denne posten: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36975.msg667509#msg667509

Jeg ser ikke at de *bekreftet* at bilen tilhører Tesla, det kunne jo i teorien vært en Tysk turist på gjennomfart som elsker å besøke SC på veien for å "snakke Tesla" (men da eies den neppe av en konkurrerende bilprodusent) ;)  Men ja, det er ett av flere sterke indisier på at den er Tesla-eid.
Model S 85D

Orbit

Og det finnes kun to Tesla på tyske skilter som ikke er TMS/TMX, begge er mest sannsnynlig TM3. Den ene er registrert i november 2017, den andre i januar 2018.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ganton

Det påstås i kommentarfeltet http://teslaclubsweden.se/tesla-model-3-laddar-chademo-i-norge/ at Tesla har satt opp US version superchargers på utvalgte steder i Norge. Det burde være enkelt å bekrefte/avkrefte  vel?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

MrBacardi

Sitat fra: Amoss på tirsdag 10. april 2018, klokken 15:43
Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 10. april 2018, klokken 15:21
Joda, "DTD116E" er samme bil vi har sett på Rud, Tromsø og flere steder. Dette er Tesla sin egen bil, se info i denne posten: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36975.msg667509#msg667509

Jeg ser ikke at de *bekreftet* at bilen tilhører Tesla, det kunne jo i teorien vært en Tysk turist på gjennomfart som elsker å besøke SC på veien for å "snakke Tesla" (men da eies den neppe av en konkurrerende bilprodusent) ;)  Men ja, det er ett av flere sterke indisier på at den er Tesla-eid.

Joda, teknisk sett har du rett  ;) Men det er som du sier veldig mange indisier på at den er Tesla-eid. Feks da jeg så bilen på Rud, så var det lenge etter stengetid på servicesenteret, og folket i bilen gikk inn og ut av servicesenteret. Så hvis de er tyske turister så har de sabla god tilgang til Tesla  :D

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

MrBacardi

Sitat fra: ganton på onsdag 11. april 2018, klokken 08:38
Det påstås i kommentarfeltet http://teslaclubsweden.se/tesla-model-3-laddar-chademo-i-norge/ at Tesla har satt opp US version superchargers på utvalgte steder i Norge. Det burde være enkelt å bekrefte/avkrefte  vel?

Jeg så et sted at Tesla-bjørn har observert dette på sine turer gjennom landet, husker ikke om det var en egen youtube-video om det.

Men spørsmålet er jo egentlig hvorfor dette er nødvendig i det hele tatt, for Tesla har et internt SC-adapter som lar US-biler lade på EU-SC. Her bilde fra Spania av en Model S US-bil som lader:


MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Boomerang

#80
Hvit Model 3 observert av en Tesla-nabo på Dombås i natt.

Ladet på SC, plugget rett i bilen uten adapter.
Begge skilt fjernet, tomme skiltrammer.
Ingen folk i nærheten.
Teppe dratt over instrumentpanel/dash.
Stikkakslinger til alle fire hjul.
Alle dørhåndtak teipet over med gaffa.
Andre felger enn den som har vært fotografert i Norge tidligere.

Like bortenfor stod en forlatt VW Transporter med lukket biltransporthenger, alt uten skilt her også..

Tok han bilder? Neida.............¨

Edit: ingen Teslalogo fram eller bak på bilen sier han.

MrBacardi

Sitat fra: Boomerang på onsdag 11. april 2018, klokken 09:09
Hvit Model 3 observert av en Tesla-nabo på Dombås i natt.

Ladet på SC, plugget rett i bilen uten adapter.
Begge skilt fjernet, tomme skiltrammer.
Ingen folk i nærheten.
Teppe dratt over instrumentpanel/dash.
Stikkakslinger til alle fire hjul.
Alle dørhåndtak teipet over med gaffa.
Andre felger enn den som har vært fotografert i Norge tidligere.

Like bortenfor stod en forlatt VW Transporter med lukket biltransporthenger, alt uten skilt her også..

Tok han bilder? Neida.............¨

Edit: ingen Teslalogo fram eller bak på bilen sier han.

Interessant! Da er dette høyst sannsynligvis snakk om en EU AWD-bil de tester ut, i motsetning til denne tyske (som da er en US-bil) som vi har sett her og der.

Synd det ikke ble tatt noen bilder!
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Øyvind.h

Sitat fra: ganton på onsdag 11. april 2018, klokken 08:38
Det påstås i kommentarfeltet http://teslaclubsweden.se/tesla-model-3-laddar-chademo-i-norge/ at Tesla har satt opp US version superchargers på utvalgte steder i Norge. Det burde være enkelt å bekrefte/avkrefte  vel?

Det var vel US uttak på de to nye superchargerne som ble satt oppå Elverum. Om de faktisk virket eller om de bare hang på vet jeg ikke.

Å sette opp US uttak rundt omkring er jo like dumt som det høres ut. Tenk kostnad for å montere amerikansk standard for lage transportkorridorer, fremfor å bruke en ladeport bilen de allerede har. Sier seg selv hvilken løsning som velges.

Eller det hemmelig alternativ 3 - adapter. Bilene er blitt sett tilkoblet med adapter fra utsiden og koblet til uttak i bagasjerom.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Andre enn meg som har hørt rykter om at det kan dukke opp Model 3 på servicesentrene i nær fremtid?

Counterpointer

Sitat fra: gr på fredag 03. august 2018, klokken 16:36
Andre enn meg som har hørt rykter om at det kan dukke opp Model 3 på servicesentrene i nær fremtid?
Nå har jeg det

Hodetelefoner

Demobilen som var i Europa er tilbake i Oslo. Ble kjørt på henger. Lite stopp i Askim, hvor den byttet plass med en motorsykkel. Så til et service senter i Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA