Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Status bestilling og levering

Startet av Joachim, torsdag 22. september 2011, klokken 11:02

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#105
Jeg signerte avtale hos Ålgårds Auto den 11/8 og er ca nr 40 på listen der.
Hadde satt meg opp på Nissan sine hjemmesider at jeg ønsket å være blant de første som ønsket å kjøpe ca mai/juni. Virker ikke som det hadde noen betydning med tidligregistering på hjemmesiden til Nissan. Grunnen til at jeg ikke fikk signert før 11/8 var forøvrig at selger for privatbiler var på ferie da jeg var innom i juli.

Har sølv som ønsket farge m/spoiler. Selger har fortsatt ingen anelse om leveringstid annet enn at det burde bli innen 1. april 2012....



Edit: ordleifer..

Elmo

Sitat fra: Finnøy på mandag 03. oktober 2011, klokken 18:25
Jeg signerte avtale hos Ålgårds Auto den 11/8 og er ca 40 på listen der.
Hadde satt meg opp på Nissan sine hjemmesider at jeg ønsket å være blant de første som ønsket å kjøpe ca mai/juni. Virker ikke som det hadde noen betydning med tidligregistering på hjemmesiden til Nissan.

Hos Birger N. Haug på Rud vet jeg flere (som ikke har skrevet kontrakt enda) har fått beskjed om at det ikke er bestillingstidspunktet som avgjør leveransetidspunkt men hvor man står på interesselisten på hjemmesiden, forutsatt at man bestiller før lanseringsdatoen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Joakim Sveli

Jeg blir veldig skuffet over de meldingene dere har fått fra Ålgård og Birger N. Haug om at biler kommer først Q1/Q2 2012. Hva er da vitsen med å lansere den 8. oktober?

Jeg stilte Nissan Norge et spørsmål på deres Facebook- side:
hvor mange Nissan Leaf er i båt på vei til Norge p.t.?
fikk svar:
Hei Joakim! Det er ganske mange Nissan LEAF på vei til Norge nå, og vi håper vi klarer å etterkomme etterspørselen til det norske markedet. Men vi får naturligvis flere, om det ikke skulle holde. Ønsker deg en fin mandagskveld!
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Rilum

Utfra hva jeg har blitt fortalt av forhandlerne så har de egene lister og registeringen på hjemmesiden har ingen betydning. Men ettersom alt er TOP HEMMLIG så er det aldri godt å si  >:(

Lurer på hvor mange "ganske mange" egentlig er.. 20, 50, 500 ??
Og om båten dro fra Japan igår så er den vel her om 1 mnd ? uff.. vi får satse på at den dro for 4 uker siden, sånn at vi får dem neste uke   :)

Etter som det allerede er så mange lister, kan vi ikke bare sende lista i post #1 i denne tråden, vi er jo tros alt de ivrigste, og bør da fortjene å få bil først  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

daggad

At det er stille nå før 8 oktober er naturlig synes jeg, de har nok vurdert etterhvert som bestillingene har kommet.
Om det er slik at det er kommet langt flere bestillinger enn ventet så la oss håpe at de snur seg rundt og nesten lanserer Norge som det virkelig store Leaflandet og styrer masse flere biler enn det de kanskje hadde tenkt.

Om Ålgårds Auto hadde 40 biler i bestilling i enden av august og de kan regnes som en av de "mindre" forhandlerne så må jo det være snakk om over 1000 biler. Det er SERIØST mange i så fall. Det er solgt ca 10000 i USA på rundt et år..
Hva er tallene på iMiev og søstrene ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Finnøy på mandag 03. oktober 2011, klokken 18:25
Jeg signerte avtale hos Ålgårds Auto den 11/8 og er ca 40 på listen der.
Hadde satt meg opp på Nissan sine hjemmesider at jeg ønsket å være blant de første som ønsket å kjøpe ca mai/juni. Virker ikke som det hadde noen betydning med tidligregistering på hjemmesiden til Nissan. Grunne til at jeg ikke fikk signert før 11/8 var forøvrig at selger for privatbiler var på ferie da heg var innom i juli.

Har sølv som ønsket farge m/spoiler. Selger har fortsatt ingen anelse om leveringstid annet enn at det burde bli innen 1. april 2012....

Korreksjon: Jeg var ca nr 40 på listen over de som hadde bestilt. Veldig mange etter meg på den listen.......

Ålgård Auto dekker Nordjæren inkl. Stavanger, og dette er et av de mest kjøpesterke områdene i Norge.

Rilum

Info mail fra BNH Rud
Som dere ser i mailen under så skal Nissan annonsere mye, litt rart å bruke MYE penger på det nå om de ikke kan levere biler før Q2 2012.. men det kommer kanskje flere biler en de har gitt uttryk for ?


Hei igjen

Som tidligere kommunisert nærmer det seg den offisielle lanseringsdatoen av Nissan Leaf nå førstkommende lørdag.

I den forbindelse kom vår hvite demobil til Rud nå i ettermiddag, og er behørig satt til lading.

Du er herved invitert til å benytte deg av din plass på ventelisten, og vi ber deg derfor ta snarlig kontakt med oss for avtale om prøvekjøring / visning. 

Fra og med 8. oktober venter vi stor pågang da Nissan Leaf skal lanseres med massiv annonsering i både lokal og riksmedia.

Vi har lagt opp til prøvekjøring fra kl 08:00 til 16:00 hver dag gjennom en testløype som vi nøye har planlagt. 

Her får dere testet alle aspekter ved bilen, og vi vil også være med dere for å kunne forklare bedre om bilen og dens funksjoner underveis.

Da det er mange som prøver å få tak i oss disse dagene minner vi om at vi best treffes på mail:

petter.bogen@bnh.no
christian.hyldetoft@bnh.no

Fremtiden er elektrisk!

Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Elmo

Sitat fra: daggad på mandag 03. oktober 2011, klokken 21:39
Det er solgt ca 10000 i USA på rundt et år..      Hva er tallene på iMiev og søstrene ?
Årets første 9 mnd tilsammen 76% av alle nysolgte elbiler (kilde):

i-MiEV   804
C-Zero  151
iOn       140
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Morbus_76


Vi fikk beskjed om dato for de første leveringene ville bli klar i løpet av uken  :D :D
Melhus
Hvit Leaf (levert 12/12/11)

Evert

#114
Add me:

Brennes Auto AS, Sarpsborg:

Kjøper   Kønr.   Levering   Tilpasninger
Evert   Ukjent   02.12.2011   Blue, Solcelle

LarsE

Jeg signerte avtale med Ålgårds Auto i Sandnes den 22/9 og fikk opplyst at det var solgt over 90 biler på det tidspunktet og antok da at det var på landsbasis  ::) ??? hvem vet........

Har bestilt blå m/spoiler. Selger har fortsatt ingen anelse om leveringstid annet enn at det burde bli innen mars/april 2012....
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

Rilum

Sitat fra: LarsE på tirsdag 11. oktober 2011, klokken 18:09
Jeg signerte avtale med Ålgårds Auto i Sandnes den 22/9 og fikk opplyst at det var solgt over 90 biler på det tidspunktet og antok da at det var på landsbasis  ::) ??? hvem vet........

Har bestilt blå m/spoiler. Selger har fortsatt ingen anelse om leveringstid annet enn at det burde bli innen mars/april 2012....

det gjelder nok bare den forhandleren. Ser at det "reklameres" med totalt 600 solgte i hele norge
http://www.elbil.no/elbiler/493-rekordsalg-av-elbil
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

daggad

Veldig artig å endelig få høre et tall. 600 var som forventet egentlig.
Håper det er et helt rettferdig system nå da basert på at det er tidspunktet for kontraktskriving som bestemmer leveringsdato og ikke andre faktorer.

Nissan bør virkelig prioritere norge nå. Det står tross alt Leafer til salgs i butikker i andre europeiske land slik jeg har forstått.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

#118
Sitat fra: daggad på tirsdag 11. oktober 2011, klokken 19:05
Håper det er et helt rettferdig system nå da basert på at det er tidspunktet for kontraktskriving som bestemmer leveringsdato og ikke andre faktorer.

Enig at det burde være ett rettferdig system, men siden de forskjellige forhandlerne har hatt så forskjellig praksis for når en kunne få skrive kontrakt (noen har skrevet proforma kontrakter allerede i 2010 mens andre har hold seg til at en ikke kunne skrive kontrakt før 16 september når forhåndssalget begynnte og noen begynnte å skive en uke eller to før det...) så burde det mest rettferdige være når en meldte fra på nissan sine sider at en ville kjøpe Leaf. Jeg forstår at det ikke er helt det systemet heller en følger men at flere forhandlere kjører på en liste ut i fra når en var i første kontakt med den enkelte forhandler med intensjon om å bestille.

Vi får nå se hva som skjer, det må jo i alle fall være en ønske situasjon for Nissan å ha flere kjøpere enn biler...

daggad

Det burde være fra kontraktskriving sidem 16 september mener jeg. Det var da forhåndssalget startet. Jeg skrev meg opp som interessert på Nissans sider for lenge siden men at de bruker det tviler jeg veldig sterkt på.. 8)

Jaja...den som venter på noe godt osv..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA