Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer med ladeluken

Startet av Jskrow, søndag 02. juni 2019, klokken 08:22

« forrige - neste »

Jskrow

Hei.

Jeg parkerte bilen i gårdsplassen i går kveld, og skulle sette i laderen. Men uansett om jeg låser oop bilen med nøkkelen, eller via knappen i døren så får jeg ikke åpnet ladeluken!
Den nekter å la seg åpne.

Er det noen andre som har erfaring med dette problemet?

andy99

Samme problem på min. Låsen (aktuator) sluttet å virke. Endte med å bryte opp luka. Om det var så lurt er vel en annen sak. Det fornuftige er vel å ringe hyundai veihjelp, hvis du har tålmodighet.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Jskrow

Fikk endelig opp den j***a ladeluka. Løsningen ble å trykke infernalsk mange ganger på "lås opp" knappen i døren, trykte rundt en 20-30 ganger, men den kom opp til slutt

trykkertor

Sitat fra: Jskrow på søndag 02. juni 2019, klokken 18:31
Fikk endelig opp den j***a ladeluka. Løsningen ble å trykke infernalsk mange ganger på "lås opp" knappen i døren, trykte rundt en 20-30 ganger, men den kom opp til slutt
Mener å huske det er en servicekampanje på Kona Electric for skifte av låsemekanismen i ladeluken.
Sjekk med ditt Hyundai-verksted om din bil skal inn for skifte.

tuono

#4
Kampanje eller ikke... Mannen har ihvertfall en soleklar garantisak som helt sikkert løses uten videre diskusjon.

Jernhesten

Har hatt bilen inne på servicekampanje idag, og da ble aktuator for ladeluke byttet. (Har ikke hatt problemer med luken)
I tillegg ble det lagt inn en oppdatering på software. («Distance to empty» kalte de oppdateringen)
Det hele tok en time.  :+1:

Jskrow

Takk for alle svar. Jeg har smurt opp aktuatoren som en midlertidig løsning, da det var en del støv og skitt som hadde samlet seg rundt den, virket som den gikk smidigere etter litt WD-40. Uansett, tar kontakt med Hyundai i løpet av uken for å høre va de mener  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA