Det kan være ekstreme værforhold slik at både I-Pace og Teslaer må lade, men under normale forhold og forvarmede biler bør det gå greit å komme seg til f.eks. Fageråsen. Dette vet du sikkert selv i og med at du har såpass kjennskap til Tesla. Kjenner selv en som tok ladestopp med en S 85 vinterstid da forskjellen mellom gjenværende og estimert rekkevidde begynte å skli over i det ukomfortable. Han hadde skikkelig vanskelige forhold. Rimelig sikker på at jeg ville tatt ladestopp med I-Pace under lignende forhold.
Hei. Greit å sjekke opp på forumet. Jeg var ukjent med rekkevidde både når det gjelder X75 og Ipace, men opplevde på denne turen at rekkevidden er nærmest lik, noen kilometer mindre rekkevidde på IPace. Jeg har Tesla XP100 og vil gå for Ipace som en god bil nr 2. Regner med å ha ny bil innen få uker. Viktig at vi kommer oss fra Blommenholm til skihytta /ugla i Trysil på vinterstid uten å lade.
Håper at det blir bygd ut ladere og at ladehastigheten blir rask etterhvert, det er saktelading som tilbys nå, veldig sakte. Hvor raskt lader du din? Hvor mange kilometer pr time? Tror det har vært feil på laderne vi brukte, det må det ha vært. Håper du kan sette opp en tabell på ladetider eller at noen andre på forumet kan bidra.
Jeg kjøper Ipace uansett, for mitt bruk som bil nr 2.
Det blir spennende elbil år i 2019 og fremover, Porsche Taycan gleder jeg meg til å se og prøve. Tesla 3 har jeg prøvekjørt i New York, den er det lurt å vente på, kjøreopplevelse med beste rekkevidde og utbygd hurtiglader nettverk.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tesla model X P100D, Oktober 2017
Leaf, September 2017
Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt
Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018