Testen til Bjørn var ved avskrudd klima anlegg. Han klarte 373, med klima på hadde han nok havnet 320-330 i konstant 90 km/t. GPS fart.
Teslabjørn startet opp turen mens bilen fortsatt tok lading og han kjørte ikke til batteriet var tomt. Ditt anslag på 12-15% til varmeapparatet er vel en smule i overkant. Ikke engang min Ampera-E finner på å bruke noe i nærheten av dette på langtur på høsten. Den har ikke engang varmepumpe.
Jeg vurderer bilen selv til info, men er skuffet over rekkevidden. Bilen tipper jeg var fulladet med 100 % batteri visning de siste 30 min. Før testen ble utført. Bjørn mistenkte at viften gikk på slutten av lading og at det var det som gjorde at bilen tok imot ca. 0,8-9 kWh. Etter utført test hadde Bjørn 6 km. Oppgitt rekkevidde.
Testen tok rundt 4 t. Og 30 min. I snitt temp. På rundt 8-9 grader. Klima på 21,5 grader sluker noen få mil på denne tiden.
Til sammenligning så jeg han prøvde en S P100D med klima på 21,5 grader for et par uker siden. Denne gjorde over 50 mil på samme test med noe regn og vått føreforhold. Gjenstående rekkevidde på 10 km.
Blir spennende å se rekkevidde test på I-pace når temperatur går ned mot -10 grader. (Med klima på).