Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 24. juli 2018, klokken 15:05

« forrige - neste »

turfsurf

Så 300Wh/km. Det er typisk over 150 på motorvei med Model X. Men var ikke den mest vitenskapelige testen...

Ladefarten så veldig bra ut, hvis de ladet 60kWh på 40 minutt og endte opp på 93%, så er det 90kW i snitteffekt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AJ82

Sitat fra: turfsurf på torsdag 09. august 2018, klokken 06:21
Så 300Wh/km. Det er typisk over 150 på motorvei med Model X. Men var ikke den mest vitenskapelige testen...

Ladefarten så veldig bra ut, hvis de ladet 60kWh på 40 minutt og endte opp på 93%, så er det 90kW i snitteffekt.

Virket som de stort sett lå i 130 og den siste delen sier de rundt 150-160. Uansett en snittfart på 100 inkl ladestopp tilsier vel at de har holdt ganske grei fart. Fortsatt gammel sw også, spent på hva evt dette utgjør.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

turfsurf

Sitat fra: AJ82 på torsdag 09. august 2018, klokken 08:24

Virket som de stort sett lå i 130 og den siste delen sier de rundt 150-160. Uansett en snittfart på 100 inkl ladestopp tilsier vel at de har holdt ganske grei fart. Fortsatt gammel sw også, spent på hva evt dette utgjør.

Ser ihvertfall ut som om den havner nært X i forbruk på motorvei, pluss eller minus. På vinter norsk landevei kan det godt hende den havner på Model S nivå.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AJ82

Sitat fra: turfsurf på torsdag 09. august 2018, klokken 08:52
Sitat fra: AJ82 på torsdag 09. august 2018, klokken 08:24

Virket som de stort sett lå i 130 og den siste delen sier de rundt 150-160. Uansett en snittfart på 100 inkl ladestopp tilsier vel at de har holdt ganske grei fart. Fortsatt gammel sw også, spent på hva evt dette utgjør.

Ser ihvertfall ut som om den havner nært X i forbruk på motorvei, pluss eller minus. På vinter norsk landevei kan det godt hende den havner på Model S nivå.

Hvis det havner der blir det bra. Vil jo tippe at varmepumpe vil hjelpe på vinteren og prismessig blir det vel å sammenligne med 75D, så da har jo I-Pace litt å gå på i batteristørrelse også.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf


4Matic Fanatic

Sitat fra: Burns på torsdag 09. august 2018, klokken 10:44
Om nedjusteringen av antatt rekkevidde til 470km:
https://www.tek.no/artikler/jaguar-justerer-ned-rekkevidden-for-i-pace/443234

SitatJaguar Land Rovers nordiske PR-sjef Søren Hyltoft sier til Tek.no at de har fintunet visse deler av bilen, og at det er bakgrunnen for at rekkevidden er bedt nedjustert. Alle kunder som har bestilt bilen er kontaktet, opplyser han.

:P Ja, det vil jeg tro.. noen av dere som har blitt kontaktet av Søren? 

Eoniq

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 09. august 2018, klokken 21:31
Sitat fra: Burns på torsdag 09. august 2018, klokken 10:44
Om nedjusteringen av antatt rekkevidde til 470km:
https://www.tek.no/artikler/jaguar-justerer-ned-rekkevidden-for-i-pace/443234



SitatJaguar Land Rovers nordiske PR-sjef Søren Hyltoft sier til Tek.no at de har fintunet visse deler av bilen, og at det er bakgrunnen for at rekkevidden er bedt nedjustert. Alle kunder som har bestilt bilen er kontaktet, opplyser han.

:P Ja, det vil jeg tro.. noen av dere som har blitt kontaktet av Søren?

Nei, har ikke hørt ett ord, jeg måtte også ringe for å få opplysninger om at utlevering er utsatt fra tidlig august til midten av september.

S.S

De får iallefall ikke skryt fra meg for informasjonsflyten...

daktari

Jeg fikk epost fra Jaguar om wltp på morgenen før nyheten kom i media.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Jeg fikk også en epost samme dag. Den er sentralt utsendt, men kun meg som synlig mottager.


daktari

Tipper det er rot med samtykker om info fra Jaguar som har gjort at noen av kundene ikke fikk den eposten. Man måtte oppdatere disse tidligere i sommer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Disqusor

Model    Test_1    Test_2    Average    NEDC1*    WLTP2*     AUTOBEST EV 1 Real Range/WLTP    Consumption    AUTOBEST EV 2 Real Range/kwh

Jaguar  I-Pace    319,270 km    307,850 km    313,560 km    ND            480 km    65,3%    27,5 kw/h    3.48

AJ82

Ser flere på Facebook har fått kjørt bilen litt lenger og virker som forbruket ikke er så galt. Tror dette kan bli bra :)
Nå er det vel ikke lenge til de første får bilen og da får vi vel noen skikkelige tall.
Vært gøy om TeslaBjørn hadde fått et par dager med bilen også.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Siste som ble lagt ut. Hønesfoss til Billingstad.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA