Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterhjul

Startet av magnusz, tirsdag 24. juli 2018, klokken 09:48

« forrige - neste »

tomrh

Har litt med vekt på felger å gjøre, og hvor vekten er samlet (vekt nær hjulets senter er bedre enn ut mot kanten). Diskutert i andre tråder.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Beckern

Sitat fra: Sense på torsdag 11. oktober 2018, klokken 09:12

Synes det er vanskeligere å forstå hvorfor lavere profil gir lavere rekkevidde.  Men det er visst sånn.

Gjør det? Trodde lavere profil og dertil større felg ville gi høyere forbruk.

Kjetil1986

Sitat fra: Beckern på fredag 12. oktober 2018, klokken 09:29
Sitat fra: Sense på torsdag 11. oktober 2018, klokken 09:12

Synes det er vanskeligere å forstå hvorfor lavere profil gir lavere rekkevidde.  Men det er visst sånn.

Gjør det? Trodde lavere profil og dertil større felg ville gi høyere forbruk.

Les igjen: Lavere rekkvidde  ;D
Model 3 long range 2021

Beckern

Sitat fra: Kjetil1986 på fredag 12. oktober 2018, klokken 10:49
Sitat fra: Beckern på fredag 12. oktober 2018, klokken 09:29
Sitat fra: Sense på torsdag 11. oktober 2018, klokken 09:12komme

Synes det er vanskeligere å forstå hvorfor lavere profil gir lavere rekkevidde.  Men det er visst sånn.

Gjør det? Trodde lavere profil og dertil større felg ville gi høyere forbruk.

Les igjen: Lavere rekkvidde  ;D

Opps!

Dudi

Da har jeg fått på Bridgestone Driveguard 205/55-16 med Milla felger. Ser faktisk bra ut!



Sense

#50
Da er også våre vinterhjul påmontert.
Contivikingcontact 7 i dimensjonen 225/45/R17.
Felgene er av typen PH Turbin gunmetal.

Leverandøren har påført felglakk og voks. Med TPMS, balansert og montert på bil, kostet kona meg kr. 16600 denne dagen.

Prøver å få lagt inn et bilde her, men får ikke bildefunksjonen til å virke nå. Noen som vet råd?

Dudi

#51
Sitat fra: Sense på torsdag 18. oktober 2018, klokken 23:13
Da er også våre vinterhjul påmontert.
Contivikingcontact 7 i dimensjonen 225/45/R17.
Felgene er av typen PH Turbin gunmetal.

Leverandøren har påført felglakk og voks. Med TPMS, balansert og montert på bil, kostet kona meg kr. 16600 denne dagen.

Prøver å få lagt inn et bilde her, men får ikke bildefunksjonen til å virke nå. Noen som vet råd?

Ser enda finere ut en mine, men til dobbel pris? (Ja, jeg vet at jeg her gode forbindelser på dekk/felg.)

ThomasEL

Jeg fikk vinterdekk av typen Nokian HakkapelittaR3 205/55R16 levert fra forhandler.

Dere som kan litt om dekk:
Er dette ok vinterdekk? Både med tanke på rullemotstand og veigrep?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

leafnor

#53
 :+1:, noe av beste du kan få. Hvis jeg hadde fått valgt så ville jeg tatt et 60 profil dekk, selv om spec er 55. Men med det dekket kan du "sove trygt" med tanke på grep om både veien og forbruket.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

tomrh

#55
Denne vintersesongen har jeg sett enorm forskjell på 185 og 205 dekkbredde på samme føre (evalia har 185, Leaf 205). Framkommelighet er utrolig mye bedre med 185, i slush og ubrøytet snø. Så tipset mitt er å velge smalest mulig. 195/60R16, 185/60R16. Sågar 185/65R15 om man har felger som passer.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Dudi

#56
Byttet fra Bridgestone Driveguard 205/55-16 og til Bridgestone Blizzak 205/60-16 i vinter. Kunne ikke bli mer fornøyd med dette byttet. For det første ble speedometeret mye mer korrekt. For det andre ble det myyyye stillere i bilen. For det tredje ble det mer bitt mot "underlaget". Det virker som at rullemotstanden også er bedret. 60 profil passer bedre på bilen. Virker kraftigere og fyller hjulbuen flottere i tillegg. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA