Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterhjul

Startet av magnusz, tirsdag 24. juli 2018, klokken 09:48

« forrige - neste »

magnusz

Jeg valgte som mange andre å ikke bestille vinterhjul fra forhandleren pga høy pris. Men jeg har fortsatt ikke bestemt meg for hvor jeg skal kjøpe fra.. Hvor har folk her inne bestilt fra? Hvilke dekk og felger er gode og ikke alt for dyre?

magnusz

Har sett et tilbud fra Megahjul på PH turbin 2 og NEREUS NS805+ for 9138kr? Kan de anbefales?
Link til tilbud:
https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger-og-dekk/271636-NISSAN-LEAF-ELECTRIC-18-UP/normal-package

Supermario

Ser ut som dekkene ruller litt tungt. Har du sett på Nokian hakka R2? Ekstremt fornøyd med dem på gen1
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

magnusz


Zuexi

Bestilte fra Fevik dekk som mange andre, da de leverte premium dekk til meget god pakkepris inkl. TPMS.

https://www.fevikdekk.no/products/komplette-vinterhjul-til-nye-nissan-leaf

Dudi

#5
Disse 16" felgene virker flotte på bilen. Skal ha dem selv. Som dekk velger jeg som alltid Blizzak. Det kommer vist et nytt vinterdekk til høsten med gode rulleegenskaper, is-egenskaper og ikke minst støy. Syns dette er viktig. Ellers har jeg gode erfaringer med WS80.


Disse er ekstremt avstemt til sort LEAF 2018. Da må du opp på 17".






Supermario

Sitat fra: magnusz på tirsdag 24. juli 2018, klokken 10:20
Sitat fra: Supermario på tirsdag 24. juli 2018, klokken 10:13
Ser ut som dekkene ruller litt tungt. Har du sett på Nokian hakka R2? Ekstremt fornøyd med dem på gen1

Tenker du på disse?
https://www.fevikdekk.no/products/komplette-vinterhjul-til-nye-nissan-leaf?variant=6907774402624

Ja, hadde noen viking conti på e-upen, de dro mye strøm. Med disse er det nesten ikke forskjell på sommer og vinterdekk
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

tomrh

Jeg fant 15"-felger som passet til vår gen1, lurer på om det kanskje går til Leaf40 også? Det funker veldig bra med 195/65R15 vinterdekk, både felg og dekk er billige i denne dimensjonen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Sense

#8
Sitat fra: Dudi på tirsdag 24. juli 2018, klokken 12:13
Disse 16" felgene virker flotte på bilen. Skal ha dem selv. Som dekk velger jeg som alltid Blizzak. Det kommer vist et nytt vinterdekk til høsten med gode rulleegenskaper, is-egenskaper og ikke minst støy. Syns dette er viktig. Ellers har jeg gode erfaringer med WS80.


Disse er ekstremt avstemt til sort LEAF 2018. Da må du opp på 17".


Hva heter denne modellen og hvem fører disse?
Jeg synes nok 17 tommer er minste dimensjon, også på vinterdekk, siden 95% av kjøringen her på Østlandet foregår på bar og våt asfalt vinterstid. Litt styrerespons bør man også ha på vinterdekkene. 16 tommere er litt for mykt for min stil.


Tomma

Lurer på hvor mange som dropper vinterhjul. Jeg valgte også å stå over grunnet ALT for høy pris. Morsomt å vite om Nissan priset seg ut eller om det var mange nok som gikk på limpinnen. 14.900 for hjul når de slipper unna momsen er dyrt!
Nissan Leaf 2014 Tekna

Dudi

Sitat fra: Sense på torsdag 26. juli 2018, klokken 00:01
Sitat fra: Dudi på tirsdag 24. juli 2018, klokken 12:13
Disse 16" felgene virker flotte på bilen. Skal ha dem selv. Som dekk velger jeg som alltid Blizzak. Det kommer vist et nytt vinterdekk til høsten med gode rulleegenskaper, is-egenskaper og ikke minst støy. Syns dette er viktig. Ellers har jeg gode erfaringer med WS80.


Disse er ekstremt avstemt til sort LEAF 2018. Da må du opp på 17".


Hva heter denne modellen og hvem fører disse?
Jeg synes nok 17 tommer er minste dimensjon, også på vinterdekk, siden 95% av kjøringen her på Østlandet foregår på bar og våt asfalt vinterstid. Litt styrerespons bør man også ha på vinterdekkene. 16 tommere er litt for mykt for min stil.
Gå til Bridgestone.no eller kanskje gjerdebyhring.no
Se felger og vinterhjul.

Sense

Etter litt leting fant jeg ut at felgene heter "Tekno RX-8 Antrasitt".
Foruten Bridgestone (som du oppgav), ser det ut som Tempe dekk service og "dekk.as" er blant leverandører som fører disse.
Ser ut som det er bestillingsvare, så det kan være lurt å ikke vente til snøfallet har startet med bestillingen.

For oss som ønsker 17 tommere er det kun lovlig med dekkdimensjonene 215/50/R17, ifølge vognkortet.

Håper det var litt hjelp for andre som ønsker alternativer til Nissan`s 17 tommers vinterhjul.

Felgdimensjoner har jeg mindre greie på. Ifølge vognkortet står det 17/61/2J  ved 215/50/R17 dekkdimensjonen. Men det står ingen innpress dim.
Så her får andre komme til unnsetning.

@phelion

Jeg trodde også kun 215/50/17 var tillatt, men en på Vianor opplyste om at du alltid har lov til å gå +- en dimensjon, så jeg endte opp med 225 dekk på min 1.2 gen faktisk, da disse var langt rimeligere enn 215, som ikke var slik en storselger... Forstå det den som kan. Så kan det jo spekuleres i om de bredere dekkene trakk såpass mye mer strøm at vinninga gikk opp i spinninga. ;)

Joltus

Man kan øke fra vognkortet ja. Vært slik lenge det!

Jon65

Sitat fra: @phelion på søndag 12. august 2018, klokken 00:57
Jeg trodde også kun 215/50/17 var tillatt, men en på Vianor opplyste om at du alltid har lov til å gå +- en dimensjon, så jeg endte opp med 225 dekk på min 1.2 gen faktisk, da disse var langt rimeligere enn 215, som ikke var slik en storselger... Forstå det den som kan. Så kan det jo spekuleres i om de bredere dekkene trakk såpass mye mer strøm at vinninga gikk opp i spinninga. ;)

Kan bytte til annen dekkdimensjon så lenge rulleomkrets ikke avviker med mer enn 5%. Hvis man går opp i dimensjon er det også krav om at dekket ikke kommer i kontakt med understell/hjulbrønn ved maks fjæringsbevegelse og maks rattutslag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA