Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lader hopper mellom 3.0 og 6.0 kWh

Startet av EmilJ, torsdag 26. juli 2018, klokken 15:51

« forrige - neste »

EmilJ

Hei, har fått min første leaf. Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet. Har prøvd å lade bilen på et par ulike salt 32 A ladestasjoner, laderen raskt og kontinuerlig i blinker i mellom 3.0 og 6.0 kWh. Bilen lader 3.0 kWh ut i fra tiden den bruker. Noen som vet om det er noen innstillinger eller om dette er en kjent feil?

Dag_Erik

Hei,
dette er helt ukjent for meg. I alle fall ikke en kjent feil.
Jeg har en salto 572 32A selv. Har fungert prikkfritt på bilen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Holmis

Er det ikke bilen DIP-svitsjer i disse ladeboksene som bestemmer ladestrøm? Isåfall kan det virke som den står til 13A som gir ca 3kW. Leaf viser 6kW  ved lading over 3kW, så det kan virke som du er på vippepuktet. Dette er bare en teori.  8)

Joltus

Bilen har ingen dip switcher. Den tar imot det den får opp til 27 ampere.

Trekkoppbil

Har du 6mm2 kabel?


  • EVSE sender pilotsignal til bilen, som forteller hvor mange Ampere den får lov å suge.
  • EVSE er sillt inn av bruker eller fra fabrikk på hvor mange Ampere den skal tilby.
  • Dersom det er laus kabel mellom EVSE og bil, vil EVSE lese av slags tverrsnitt den har. Ellers vil den lese av kablinga i bilen.
  • Bilen bruker vanligvis det som er tilgjengelig, inntil ladinga går sakte på nesten fullt batteri. Jeg trur det er få biler hvor bilisten kan sette ned ladestrømmen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA