Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Ny" Soul men ikke merkeforhandler

Startet av Crown, mandag 23. juli 2018, klokken 14:49

« forrige - neste »

Crown

Hei, jeg holder på å hjelpe en bekjent som ikke er særlig bilkyndig med å kjøpe elbil, helst ny. Problemet er et budsjett som bør være mest mulig under 300k. Hun vil helst ha Ioniq, men så var det denne leveringstiden, og de som ligger til salgs på dagen er overpriset så det holder. Leaf liker hun absolutt ikke utseendet på. Bilen må ha skinnseter, ha plass til en liten barnevogn og kunne hurtiglades. Ventetid kortest mulig (helst nå).

Ny Soul fra forhandler kommer på 289k for Exclusive, selv med kampanje og det synes jeg er dyrt nå i forhold til Ioniq. Men det er jo hauger av importbiler til rundt 250k pluss vinterhjul, som har gått bare noen få km.

Er det noen gode grunner til å ikke kjøpe en slik f.eks.?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122857155
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Roy Aasen

Bereits...vet ikke hva grunnen skulle være til ikke å kjøpe f.eks den du linket til. Garantiene er den samme .
Jeg kjøpte min slik etter alt "min" forhandler kom med ett latterlig tilbud, noe som jeg helt klart meddelte. De blir likevel tvunget til å fikse garantireparasjoner. Service bli tatt på nærmeste  verksted. Er ikke noe krav om å bruke forhandler.

PS. 7 av 10 Souler som selges av Kia forhandleren er også bruktimportert.

Crown

Takker, jeg er ikke så veldig kjent med Soul men klarte ikke umiddelbart å se noen forskjeller her, alle Exclusive har vel varmepumpe? 40.000 er jo litt forskjell, for å si det slik.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Roy Aasen

Alle exclusive skal ha varmepumpe. Sjekk batterivarmer..der finnes det muligens noen uten. Sjekk med selger og få det inn i kontrakten. Ikke stol på annonsen.

Usikker

Bare sånn til info, bilen har ikke regnsensor og Xenon lys som det står i nevnte annonse
Sjekk også at den har varme i baksete + midtarmlen bak
Får du tak på chassinummer på bilen kan du legge det inn på denne linken for å sjekke litt mer
https://vindecoder.eu/kia


--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Crown

x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA