Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Imponerer stadig!

Startet av bruisepristine, mandag 23. juli 2018, klokken 14:30

« forrige - neste »

bruisepristine

Kjørte nettopp Langesund til Lier - 13,4 mil, og resterende estimert rekkevidde på 11 km. Holdt 90 km/t på e18, AC på og vifte på 2. Aldri kjørt så langt før uten ladestopp, imiev 2013 gått 87.000 km.  :)
i-MiEV 2013
MG4 2023

engolf

Det var verkligen imponerande:)
Har du testat batteriet för resterande kapacitet?
En gång blev jag själv överraskad av min iOn, drog från Jessheim med 99 km räckvidd på mätaren (nästan fullt batteri), och vid ankomst i Oslo centrum visade mätaren 89 km. Då körde jag motorväg hela sträckningen i 90-100km/t.

bruisepristine

Ja, hurtigladet til 82% i Lier, kom hjem til Jessheim med god margin hehe.. Ikke testet resterende kapasitet selv, men hadde den på service i februar og hørte ingenting så regner med alt er som det skal :)
i-MiEV 2013
MG4 2023

arthur

Etter hva jeg har fått opplyst på flere merkeverksteder for Mitsubishi så tester de ikke restkapasitet på batteriet med mindre du ber dem om det og da må de ha bilen i 24 timer. Kilde; Motorforum i Drammen i forrige uke.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

engolf

Det varierar säkert mellan olika verkstäder. I servicehäften till iOn står det att batterikapacitetmätning utförs vartannat år i samband med service. Snart är bilen 5 år, så jag har bokat tid för batteritest innan garantin går ut.

emagic

Sitat fra: arthur på mandag 23. juli 2018, klokken 19:47
Etter hva jeg har fått opplyst på flere merkeverksteder for Mitsubishi så tester de ikke restkapasitet på batteriet med mindre du ber dem om det og da må de ha bilen i 24 timer. Kilde; Motorforum i Drammen i forrige uke.

Skal bli testet hver andre service, jeg har en av de første I.Miev'ene og det har alltid vært "over natten" service på denne annethvert år der vi har fått en rapport på batteristatus, så isåfall så er det noen verksteder som hopper litt lett over servicepunktene...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA