Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremsene skriker etter skifte av skiver/klosser på merkeverksted.

Startet av arthur, fredag 11. januar 2019, klokken 17:21

« forrige - neste »

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

Det er ett eller annet merkelig med det originale bremsebelegget. Jeg skiftet til uorginale klosser foran i sommer og har ikke opplevd hverken piping eller hugging i høst og vinter... ::)
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

erik e

Det er ikke foran det hugger. Det er ikke selve klossene som piper,men mangel av platene bak klossene og smøring. Les og lær.!!!
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

arthur

På vår bil har det vært åpnet og smurt etter alle kunstens regler tre ganger på merkeverkstedet (Motorforum i Drammen) uten at det har hjulpet det minste. Har time i Asker om noen uker for montering av disse såkalte "skrikeplatene!. Verkstedet her (Asker) har gjort det med to-tre biler med tilsvarende problem og de har ikke hørt tilbake fra disse eierne hvilket de (rimeligvis) tolker som at det løste problemet.

Vi håper!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Stjerneglis

#19
Det var ikke noen skrikeplate bak originalklossene. Det hugget og låste bak i fuktig vær ja, og det peip og hugget noe foran også ved krypefart. Dette ble borte etter skifte av klosser foran. Reguleringen av bremsekraften bak påvirkes jo av forbremsene, så dette kan være noe av grunnen. MF Asker prøvde flere ganger å smøre for og bakbremser for å fikse problemet. Klossene foran ble f.eks slipt og vi fikk nye bremsesko bak på garanti uten at det hjalp. Til slutt gadd jeg ikke klage mer på problemet.

De nye klossene er noe mykere enn de originale og støver noe mer, men hva gjør det når bremsene fungerer helt jevnt uten piping og hugging? Kostet meg 300,- (!) i innkjøp hos bildeler.no (med nettrabatt).

Naboen har maken bil, og den har samme pipingen hver morgen når de rygger ut av innkjørselen  :laugh:
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

engolf

Märkligt att läsa om så många som har problem med bromsar, för jag har aldrig hört ett ljud, eller upplevt att det hugger till. Bilen har inte gått så mycket, så jag jag misstänker både klossarna och skivorna är originala från fabrik (framklossarna se ut att ha minst 50% kvar). Jag måste erkänna jag har ganska aktiv körstil, och i långa nedförsbackar lägger jag ibland i "N" och hellre använder bromsarna för att motverka rostbildning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA