Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ATV

Startet av Sigurd, lørdag 21. juli 2018, klokken 11:54

« forrige - neste »

Sigurd

Jeg har begynt å kikke etter en elektrisk ATV, men det ser ut som de jeg finner drives av blybatterier, og ikke litium. Er det noen spesielle fordeler med blybatterier som jeg ikke er klar over? Har noen et godt tips om gode ATV-modeller? Jeg vil ha en med både vinsj og hengerfeste.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

jkirkebo

Sitat fra: Sigurd på lørdag 21. juli 2018, klokken 11:54
Jeg har begynt å kikke etter en elektrisk ATV, men det ser ut som de jeg finner drives av blybatterier, og ikke litium. Er det noen spesielle fordeler med blybatterier som jeg ikke er klar over? Har noen et godt tips om gode ATV-modeller? Jeg vil ha en med både vinsj og hengerfeste.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Jeg har også kikket litt etter dette men ikke funnet noe. Lurer på å kjøpe en gammel en og konvertere, når jeg engang får tid til overs ;)

Leaf-celler og 4 in-wheel motorer hadde vært gull :)

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Electrix

https://electrek.co/2018/08/22/new-electric-atv-great-thrill/

Denne ser jo virkelig gøy ut, men den koster en del, $ 8500 for den enkle "sivil" utgaven og den er ikke ute på markedet ennå. Skal man opp i den proffe utgaven ment for militære og redningspersonell så blir det ennå dyrere, men da klarer den 70km/t toppfart og 80km rekkevidde.


Det er nesten så jeg skulle ønske jeg hadde behov for den...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

magnetic

#3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA