Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gul ramme på skjermen

Startet av kirky, fredag 20. juli 2018, klokken 01:35

« forrige - neste »

raggi

#15
Ny skjerm er nå kommet og har idag fått byttet til den nye skjermtypen i Kristiansand  :D

TeslaModelX

Nå har min også fått gul ramme rundt. Spent på hva løsningen blir.

ellholt

Sitat fra: raggi på torsdag 09. mai 2019, klokken 18:59
Ny skjerm er nå kommet og har idag fått byttet til den nye skjermtypen i Kristiansand  :D

Vet du hva forskjellen på ny kontra gammel skjerm er ?
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

raggi

Nei det kunne de ikke svare meg på SC heller  ???

MrBacardi

Det er kun selve skjermbiten som byttes nå, ikke mcu:


https://youtu.be/VDDl-9wTsnY
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Somni

Fikk beskjed i dag om at gul ramme på skjermen IKKE er en reklamasjonssak.  >:(
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

RBK

Tja, sannhet med modifikasjon. Om du ønsker å bytte den før de har 100% fiks på det så må du betale. Men om du venter til de får de inn senere (sent i sommer / tidlig høst) så betaler du ikke noe.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Bushy

Samme her. Fikk pris på bytte nå. Eller vente til de hadde fått verktøyet?? Som vistnok skal fikse det senere for kr 0.

Pris for skjermen var ikke helt avskrekkende ift. Hva jeg har hørt før... 13-14k
S75D sept. 17

spirrevipp

Det som skrives på TMC er at "fiksen" som kommer er å midlertidig redusere hvor synlig den gule rammen er ved å bruke kraftig UV-lys... Man skal være ganske frekk for å kalle det en 100% fiks.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Somni

Hørte også noe om et verktøy. Det rareste er at det gjøres forskjell fra case til case. Noen får en Fix, andre ikke. Det eneste jeg er 100% klar på er at det er en garantisak.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

geear

Er vel samme hvordan de fikser det vel, så lenge jeg får en skjerm uten gul stripe, og ellers ingen defekter eller at det kommer tilbake igjen. Og kan de fikse det uten å skru så er det definitivt å foretrekke. Det er ingenting positivt med at det blir skrudd mer enn nødvendig. Er det derimot kun en midlertidig fiks som løser problemet for noen måneder om gangen, så har vi en utfordring. Forøvrig er det ikke Tesla som regulerer hva som er reklamasjon og ikke - det gjør forbrukerkjøpsloven.

alda

Man borde ha ett lock man kan sätta på skärmen om man parkerar mycket utomhus, det verkar som det är solljus-strålning/UV-strålning som ligger bakom problemet.

Det är tyvärr ett problem som oxå kommer på helt nya bilar, så det verkar inte som Tesla vill satsa på ny, dyr hardware där detta problemet inte uppstår.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

alagerqv

Tesla har tidligere omtalt dette som en (av svært mange) feil på min bil. Plutselig etter at mange feil er utbedret, er dette en feil som «ikke anser som en mangel /feil og at den tilfredsstiller alle krav til funksjonalitet.» Er vel ikke imponert. Tidligere sa de at det er en feil som ville bli utbedret ved software oppdatering. Lite imponert.
Kjøper du en TV eller PC skjern som er gul rundt kanten er det bytte asap.

Muffinman

Tesla fikk ikke medhold i at dette ikke dekkes av garanti for en amerikansk kunde. Han tok saken til såkalt "arbitration". Da burde det ikke være så vanskelig i Norge heller.

Omtalt på TMC forum.

geear

Det bekymrer meg ikke i det hele tatt, aldri om det aksepteres opp mot Forbrukerkjøpsloven. Tesla har garantert retteplikt. Men trodde de hadde funet permanent fix uten bytte av skjerm nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA