Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felles reservasjonsliste

Startet av HCO, tirsdag 17. juli 2018, klokken 22:21

« forrige - neste »

Shagma

Sitat fra: Tankeboks på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:08
Tenkte mest på at jeg ikke kan velge bort awd fra reservasjonen, eller er disse reservasjonene helt generelle ?
Jeg oppfatter det som det ja. Dette er bare reservasjon, ikke bestilling. Jeg regner med det blir mulig å bekrefte alle valg før ev. bestillling.

Shagma

Sitat fra: TM på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:59
Etter å ha stått på de fleste reservasjonslister tidligere, så ser jeg ikke lenger poenget med disse listene. Når polestar kommer på markedet så er det nok flere interessante alternativer uten lange ventelister. Det virker heller ikke som noen god deal å betale depositum for å få lov til å kjøpe overprisede «first edition» utgaver. Med Kona, Ampera-e og e-Niro var situasjonen annerledes.
Per i dag er det vel bare et par elbiler uten venteliste og da er leveringstiden uansett inntil 6 måneder. Jeg ser ikke helt at dette vil endre seg betydelig de neste årene. Om man får en politisk endring som gjør det attraktivt for produsentene å selge elbiler (og da øker etterspørselen) så har man fortsatt en flaskehals i batteriproduksjonen. Det eneste trygge nå er å være på alle lister, det er sånn det har blitt.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Chimp

Dette er den samme konfiguratoren som de slapp ut i februar, intet nytt der. Det er ikke endelig bestilling, det gjøres et par måneder før produksjonsoppstart.

Elmo

Sitat fra: Chimp på mandag 13. mai 2019, klokken 11:09
Dette er den samme konfiguratoren som de slapp ut i februar, intet nytt der. Det er ikke endelig bestilling, det gjøres et par måneder før produksjonsoppstart.

OK :-[   Jeg fikk reklamen igår
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Chimp

Produksjonsoppstart starten av 2020, leveranse tidligst mai 2020, endelig bestilling okt/nov 2019(?)
Den konfiguratoren som er ute nå er vel bare en pekepinn, ikke en endelig avgjørelse. Du kan altså endre alt av tilvalg (og får flere nye options) ved endelig bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA