Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avtale med Plugsurfing

Startet av Pilot, tirsdag 17. juli 2018, klokken 20:40

« forrige - neste »

moby666



daktari

Tok en titt på kartet deres over ladestasjoner og det var kjipe saker.
I Tyskland og DK koster 1 kWh 7,5 kroner!!! Det blir 15 kr/mil...
Det er veldig få ladere på 50kW CCS generelt, men spesielt i Sverige og Tyskland. Oftest maks 1 lader pr lokasjon.
Finnes det ladere utenom plugsurfing.com, altså som ikke vises i kartet?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mariowing

PlugSurfing er et «overbygg» som gjør at man kan bruke en brikke for å lade hos mange ulike opertører/eiere av ladestasjoner. De har altså ingen egne ladestasjoner. Det er derfor svært mange ulike priser og modeller ute og går men felles for dem er altså tilgang med en brikke. PlugSurfing har eksistert i mange år, er nylig kjøpt av Fortum og at Jaguar nå har en avtale med dem har egentlig ikke så stor verdi all den tid alle som ønsker har kunnet få en brikke fra dem for 10 euro.

Fordelen med PlugSurfing slik jeg ser det er at det blir litt enklere å reise på tur, i alle fall i land hvor de har mange samarbeidspartnere. Dessverre er det tynt i flere av de typiske ferielandene som Sverige, Danmark, Italia og England.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

daktari

Ja dessverre, de 70.000 lærerne er nok i hovedsak saktelading og deretter omtrent like mye Chademo som CCS.ser ut til at forholdet ligger omtrent på 2 av 3 er saktelading, mens siste tredjedelen er likt fordelt på hurtiglading. Burde allikevel bli et solid antall hurtiglader, men tynt langs vanlige reiseruter fra Norge.

Men finnes andre nettverk de ikke har avtale med?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Leste om dette på Twitter for flere måneder siden. Har forstått det som at dette er bare første trinn. Flere leverandører kommer i løpet av høsten. (Tar vel tid å få på plass avtaler)

S.S

Blir bra når alle bensinstasjoner får ladere, og må konkurrere om pris for å få oss inn og kjøpe dyre pølser.

Counterpointer

Sitat fra: S.S på onsdag 18. juli 2018, klokken 10:43
Blir bra når alle bensinstasjoner får ladere, og må konkurrere om pris for å få oss inn og kjøpe dyre pølser.
Nå er det omvendt, billige pølser (hvertfall en type) og dyrt drivstoff

S.S

Exact.
Men stasjonene har bare ca 25 øre påslag / liter.
Og et tankanlegg er heller ikke gratis.
Og tankfylling er gjerne mellom 30 og 80 liter, mens vi må ha 30-80 kW, så vi kan jo håpe at stasjonene etter hvert legger seg på et tilsvarende nivå.
En tier eller to i påslag / fylling...

Men dette ble kanskje litt offtopic..

AJ82

Sitat fra: S.S på onsdag 18. juli 2018, klokken 12:40
Exact.
Men stasjonene har bare ca 25 øre påslag / liter.
Og et tankanlegg er heller ikke gratis.
Og tankfylling er gjerne mellom 30 og 80 liter, mens vi må ha 30-80 kW, så vi kan jo håpe at stasjonene etter hvert legger seg på et tilsvarende nivå.
En tier eller to i påslag / fylling...

Men dette ble kanskje litt offtopic..

Begynt å skje litt i England  :)

https://m.youtube.com/watch?v=Qwe6TViZO_w

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

S.S


HelectriC

Jeg er VELDIG glad iPacen ikke kom før ferien. Hvordan i alle dager kunne vi kjørt til Østerrike med den? Uten å bruke dager ekstra for lading? Er det i det hele tatt mulig som det er idag? Med Teslaen er det null stress. Må si ladingen er det som får meg å bli ganske nervøs, de MÅ få til et bedre ladenettverk på kort tid!
ioniq 5

mariowing

#13
Å kjøre til Østerrike er null problem så lenge du gidder å gjøre litt research. Hvis research ikke er din greie; behold bilen du har. Forstår overhodet ikke hva ditt innlegg tilfører av nytt i forhold til PlugSurfing.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

THE

Hvis man ser på oversikten over CCS-ladere på https://www.plugshare.com/, så ser man at det er ganske mange land/områder der plugsurfing ikke har fått på plass avtaler med ladeoperatørene ennå. Regner med at plugsurfing (og Jaguar?) jobber med saken, og at det kommer til flere områder og ladeoperatører som kan brukes med plugsurfing etter hvert.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA